Re: [OSM-talk-nl] Vandalisme in openstreetmap?

2012-08-03 Berichten over hetzelfde onderwerp Floris Looijesteijn
Precies.

Vaag kan ik me herinneren dat we er wel eens met AND over gesproken hebben
en dat het een kwestie was van voldoende gedetailleerd zijn voor hun doeleinden,
namelijk routering. Zonder referentie materiaal of controle ter plekke
zou je dit
ook nooit opmerken.

Groet,
Floris

2012/8/2 Cartinus carti...@xs4all.nl:
 Dat is niet kapot gegaan tijdens de import, maar gewoon de kwaliteit van
 de brondata.

 On 08/02/2012 07:12 PM, Robert Elsenaar wrote:
 Als dit een foutje is van tijdens de import.
 Kan daar dan geen correctieprogramma voor geschreven worden?

 Mvrgr
 Robert Elsenaar

 -Oorspronkelijk bericht- From: Edwin Wisse
 Sent: Thursday, August 02, 2012 10:27 AM
 To: OpenStreetMap NL discussion list
 Subject: Re: [OSM-talk-nl] Vandalisme in openstreetmap?


 Blij te horen dat het alleen maar een probleem met geimporteerde data
 is. Ik ga maar eens een avond straten rechttrekken.

 Groeten,
 Edwin


 --
 ---
 m.v.g.,
 Cartinus

 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Vandalisme in openstreetmap?

2012-08-03 Berichten over hetzelfde onderwerp Maarten Deen

On 2012-08-03 10:37, Floris Looijesteijn wrote:

Precies.

Vaag kan ik me herinneren dat we er wel eens met AND over gesproken 
hebben
en dat het een kwestie was van voldoende gedetailleerd zijn voor hun 
doeleinden,
namelijk routering. Zonder referentie materiaal of controle ter 
plekke

zou je dit ook nooit opmerken.


Is een valide argument. Het zou ook best eens leuk zijn om de kaart te 
zien als grafenkaart. Dus alleen de nodes op de knooppunten behouden en 
de rest verwijderen.


Maarten


2012/8/2 Cartinus carti...@xs4all.nl:
Dat is niet kapot gegaan tijdens de import, maar gewoon de kwaliteit 
van

de brondata.

On 08/02/2012 07:12 PM, Robert Elsenaar wrote:

Als dit een foutje is van tijdens de import.
Kan daar dan geen correctieprogramma voor geschreven worden?

Mvrgr
Robert Elsenaar

-Oorspronkelijk bericht- From: Edwin Wisse
Sent: Thursday, August 02, 2012 10:27 AM
To: OpenStreetMap NL discussion list
Subject: Re: [OSM-talk-nl] Vandalisme in openstreetmap?


Blij te horen dat het alleen maar een probleem met geimporteerde 
data

is. Ik ga maar eens een avond straten rechttrekken.

Groeten,
Edwin



--
---
m.v.g.,
Cartinus

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Vandalisme in openstreetmap?

2012-08-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Paul Cardinaels

Hoi Edwin,

Hier in Eindhoven is er ook zo'n straatje, de Arcadeltstraat:
http://www.openstreetmap.org/?lat=51.420672lon=5.458657zoom=18layers=M
Google laat hier hetzelfde zien, en dat is volgens mij omdat er een 
speeltuintje ligt.

Ik ben er al lang niet meer geweest dus ik kan het zelf ook niet fixen.

Groetjes,
Paul

Op 01-Aug-12 8:27 PM, Edwin Wisse schreef:

Hallo Openstreetmappers,

Ik heb iets vreemds gezien in de openstreetmap van een wijk in 
Vlaardingen, bij Rotterdam. Ik ken de buurt omdat ik er opgegroeid 
ben. Op de kaart viel me op dat heel veel straten in deze wijk rare 
kronkels hebben. De locaties van de gebouwen klopt, maar de straten 
vertonen bochten die er niet zijn. Sommige straten zijn opgeknipt. 
Anderen hebben verbindingen die niet bestaan.


Omdat het een complete wijk betreft lijkt het me ook niet 
waarschijnlijk dat iemand met de hand de straten heeft zitten 
verleggen. Er zijn echt punten toegevoegd aan lijnstukken en die zijn 
verschoven. Kan dit automatisch vernaggeld zijn? Heeft iemand dit 
vaker gezien?


Zie attachement.

Groeten,
Edwin




___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Vandalisme in openstreetmap?

2012-08-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Maarten Deen

On 2012-08-01 20:27, Edwin Wisse wrote:

Hallo Openstreetmappers,

Ik heb iets vreemds gezien in de openstreetmap van een wijk in
Vlaardingen, bij Rotterdam. Ik ken de buurt omdat ik er opgegroeid
ben. Op de kaart viel me op dat heel veel straten in deze wijk rare
kronkels hebben. De locaties van de gebouwen klopt, maar de straten
vertonen bochten die er niet zijn. Sommige straten zijn opgeknipt.
Anderen hebben verbindingen die niet bestaan.

Omdat het een complete wijk betreft lijkt het me ook niet
waarschijnlijk dat iemand met de hand de straten heeft zitten
verleggen. Er zijn echt punten toegevoegd aan lijnstukken en die zijn
verschoven. Kan dit automatisch vernaggeld zijn? Heeft iemand dit
vaker gezien?


Ja. Het lijkt erop dat een deel van de AND import een vreemde tik heeft 
gekregen. Ik heb op meerdere plaatsen gezien dat wegen op een gekke 
zig-zag manier zijn neergelegd terwijl ze gewoon recht moeten zijn. 
Misschien is er dan iets mis gegaan in de coördinaatconversie of is een 
te lage nauwkeurigheid gebruikt?


Ik kan zo geen voorbeeld geven waar dat nog meer het geval was, maar ik 
heb er een aantal gecorrigeerd.
Sowieso is er vaak een mismatch tussen de AND straten en de 3Dshapes 
huizen.


Maarten


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Vandalisme in openstreetmap?

2012-08-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Hugo Holscher
Ik heb even naar de geschiedenis gekeken en er staan nu alleen de originele 
door AND geleverde wegen. Als er ooit verbeteringen zijn geweest zijn die 
weer weggehaald. Er is geen BOT wijziging te zien.

Er is dus geen vandalisme, maar iets anders aan de hand.

Hugo

-Oorspronkelijk bericht- 
From: Maarten Deen

Sent: Thursday, August 02, 2012 9:13 AM
To: OpenStreetMap NL discussion list
Subject: Re: [OSM-talk-nl] Vandalisme in openstreetmap?

On 2012-08-01 20:27, Edwin Wisse wrote:

Hallo Openstreetmappers,

Ik heb iets vreemds gezien in de openstreetmap van een wijk in
Vlaardingen, bij Rotterdam. Ik ken de buurt omdat ik er opgegroeid
ben. Op de kaart viel me op dat heel veel straten in deze wijk rare
kronkels hebben. De locaties van de gebouwen klopt, maar de straten
vertonen bochten die er niet zijn. Sommige straten zijn opgeknipt.
Anderen hebben verbindingen die niet bestaan.

Omdat het een complete wijk betreft lijkt het me ook niet
waarschijnlijk dat iemand met de hand de straten heeft zitten
verleggen. Er zijn echt punten toegevoegd aan lijnstukken en die zijn
verschoven. Kan dit automatisch vernaggeld zijn? Heeft iemand dit
vaker gezien?


Ja. Het lijkt erop dat een deel van de AND import een vreemde tik heeft
gekregen. Ik heb op meerdere plaatsen gezien dat wegen op een gekke
zig-zag manier zijn neergelegd terwijl ze gewoon recht moeten zijn.
Misschien is er dan iets mis gegaan in de coördinaatconversie of is een
te lage nauwkeurigheid gebruikt?

Ik kan zo geen voorbeeld geven waar dat nog meer het geval was, maar ik
heb er een aantal gecorrigeerd.
Sowieso is er vaak een mismatch tussen de AND straten en de 3Dshapes
huizen.

Maarten


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl 



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Vandalisme in openstreetmap?

2012-08-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Minko
Je bedoelt zoiets? http://www.openstreetmap.org/browse/way/7544888/history

Kijk maar eerst eens in de history, dan zie je dat dat al bij het importeren is 
gebeurd
van de AND data in 2007. Geen vandalisme dus en het komt overal voor.

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Vandalisme in openstreetmap?

2012-08-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Martijn Coenen
2012/8/2 Minko ligfiet...@online.nl

 Je bedoelt zoiets? http://www.openstreetmap.org/browse/way/7544888/history

 Kijk maar eerst eens in de history, dan zie je dat dat al bij het
 importeren is gebeurd
 van de AND data in 2007. Geen vandalisme dus en het komt overal voor.


Dat kan ik bevestigen, het is al erg oud. Ik heb ooit jaren geleden als
kennismaking met OSM mijn eigen wijk 'rechtgetrokken'. De AND data is
schots en scheef.

Groet,
Martijn Coenen
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Vandalisme in openstreetmap?

2012-08-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Floris Looijesteijn
heel eenvoudig recht te leggen toch?

heb ik nu gedaan voor een stukje platanendreef.

gr,
floris

2012/8/2 Minko ligfiet...@online.nl:
 Je bedoelt zoiets? http://www.openstreetmap.org/browse/way/7544888/history

 Kijk maar eerst eens in de history, dan zie je dat dat al bij het importeren 
 is gebeurd
 van de AND data in 2007. Geen vandalisme dus en het komt overal voor.

 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Vandalisme in openstreetmap?

2012-08-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Edwin Wisse


Blij te horen dat het alleen maar een probleem met geimporteerde data 
is. Ik ga maar eens een avond straten rechttrekken.


Groeten,
Edwin

--
Edwin Wisse
N 52 48'2.7 E63'16.3
http://www.kandedifang.com/



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Vandalisme in openstreetmap?

2012-08-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Robert Elsenaar

Als dit een foutje is van tijdens de import.
Kan daar dan geen correctieprogramma voor geschreven worden?

Mvrgr
Robert Elsenaar

-Oorspronkelijk bericht- 
From: Edwin Wisse

Sent: Thursday, August 02, 2012 10:27 AM
To: OpenStreetMap NL discussion list
Subject: Re: [OSM-talk-nl] Vandalisme in openstreetmap?


Blij te horen dat het alleen maar een probleem met geimporteerde data
is. Ik ga maar eens een avond straten rechttrekken.

Groeten,
Edwin

--
Edwin Wisse
N 52 48'2.7 E63'16.3
http://www.kandedifang.com/



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


---
Tekst ingevoegd door Panda GP 2012:

Als het hier gaat om een ongevraagde e-mail (SPAM), klik dan op de volgende 
link om de e-mail te herclasseren: 
http://localhost:6083/Panda?ID=pav_4430SPAM=truepath=C:\Windows\system32\config\systemprofile\AppData\Local\Panda%20Security\Panda%20Global%20Protection%202012\AntiSpam
--- 




___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Vandalisme in openstreetmap?

2012-08-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Cartinus
Dat is niet kapot gegaan tijdens de import, maar gewoon de kwaliteit van
de brondata.

On 08/02/2012 07:12 PM, Robert Elsenaar wrote:
 Als dit een foutje is van tijdens de import.
 Kan daar dan geen correctieprogramma voor geschreven worden?
 
 Mvrgr
 Robert Elsenaar
 
 -Oorspronkelijk bericht- From: Edwin Wisse
 Sent: Thursday, August 02, 2012 10:27 AM
 To: OpenStreetMap NL discussion list
 Subject: Re: [OSM-talk-nl] Vandalisme in openstreetmap?
 
 
 Blij te horen dat het alleen maar een probleem met geimporteerde data
 is. Ik ga maar eens een avond straten rechttrekken.
 
 Groeten,
 Edwin
 

-- 
---
m.v.g.,
Cartinus

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Vandalisme

2009-11-09 Berichten over hetzelfde onderwerp Henk Hoff
Inmiddels zijn de wijzigingen van thestig2009 in Wijster ongedaan
gemaakt.

Gr,
Henk

Op 9 november 2009 08:50 schreef Henk Hoff h...@toffehoff.nl het volgende:

 Hallo allen,

 Afgelopen weekend heeft een gebruiker met de naar thestig2009 het Drentse
 plaatsje Wijster even onder handen genomen. Het lijkt me dat dit moedwillige
 vandalisme is.


 http://www.openstreetmap.org/?lat=52.81665lon=6.51975zoom=15layers=B000FTF

 Inmiddels heb ik de gebruiker een bericht gestuurd en vriendelijk verzocht
 de wijzigingen ongedaan te maken. Tegelijkertijd heb ik ook de admins van de
 database gevraagd om de gewraakte changeset weer ongedaan te maken.

 Dit alles even ter info.

 Gr,
 Henk Hoff

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Vandalisme

2009-11-09 Berichten over hetzelfde onderwerp Lennard
Henk Hoff wrote:
 Inmiddels zijn de wijzigingen van thestig2009 in Wijster ongedaan 
 gemaakt.

Ik zie het. Overigens heb je niet de admins van de database nodig om 
een changeset ongedaan te maken. Iedereen met een OSM-account kan dat 
doen, en de juiste tool uit SVN helpt dan ook nog eens.

Gezien de changeset comment chaos! lijkt het me verstandig om op te 
blijven letten op verdere edits.

-- 
Lennard

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Vandalisme of een foutje?

2008-09-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Theun
2008/9/25 Myckel Habets [EMAIL PROTECTED]

 Ik zie ook regelmatig situaties waar iemand een weg ingetekend heeft,
 maar dat de aansluiting met andere wegen niet verbonden worden (je ziet
 het pas als je er met de node gaat slepen). Ik weet niet of dit
 problemen met routering kan geven, maar ik verbeter ze altijd even voor
 dat geval).


Het komt ook wel voor dat een wegen wel aan elkaar zitten terwijl dit in de
praktijk niet zo is. Ik heb er al eens één verbeterd. En zie er nu weer een,
op
http://geo.topf.org/comparison/index.html?mt0=googlesatmt1=mapnikx=135521y=85277z=18

Dus altijd blijven opletten natuurlijk, ik denk dat dit vooral speelt bij
snelwegen/autowegen.

Grtz Theun,
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Vandalisme of een foutje?

2008-09-25 Berichten over hetzelfde onderwerp Lambertus
Myckel Habets wrote:
 Ik zie ook regelmatig situaties waar iemand een weg ingetekend heeft,
 maar dat de aansluiting met andere wegen niet verbonden worden (je ziet
 het pas als je er met de node gaat slepen). Ik weet niet of dit
 problemen met routering kan geven, maar ik verbeter ze altijd even voor
 dat geval).
 
Ja dat geeft subiet problemen met routering, dus graag blijven oplossen! 
Deze fout komt volgens mij het meeste voor bij de online editor 
gebruikers. Bij mijn weten is het erg moeilijk om dit voor elkaar te 
krijgen in JOSM.

Wat betreft het foutje van Geert; dit lijkt me een onbedoelde wijziging 
van een gebruiker die is gaan slepen terwijl hij/zij de map wilde 
verschuiven...

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl