"Srbija odlučuje sama - u tuđe ime"

Komentara 10
<http://www.vesti-online.com/Vesti/Srbija/451296/Srbija-odlucuje-sama--u-tude-ime#comment-info>

0
<http://www.vesti-online.com/Vesti/Srbija/451296/Srbija-odlucuje-sama--u-tude-ime>

<http://www.vesti-online.com/Vesti/Srbija/451296/Srbija-odlucuje-sama--u-tude-ime/print>

<http://www.vesti-online.com/preporuka/451296/Srbija-odlucuje-sama--u-tude-ime>

Srpski književnik i akademik Matija Bećković je, povodom sve jačih pritisaka iz
Evrope da se Srbija distancira od Rusije, izjavio da i pored svega nema sumnje
da Srbija o svemu odlučuje sama, istina - u tuđe ime.

Bećković: Srbi možda jedini narod koji ismeva svoje mitove

Govoreći o Kosovu i Metohiji i činjenici da se Srbija na putu ka EU odrekla
Kosmeta, koji mnogi smatraju samo mitom a ne stvarnošću, Bećković je rekao da
su Srbi možda jedini narod koji ismeva svoje mitove.

- Nije taj mit i ta stvarnost od juče, niti smo mi jedini narod koji ima svoje
mitove, ali smo možda jedini čiji se mitovi ismejavaju i osporavaju. A šta da
očekujemo od drugih kad to činimo i sami, rekao je Bećković za "Pravdu".

On je naglasio da će se Srbija sa Evropom još "ćerati" u vezi sa Kosmetom.

- Ćeramo se i zbog muva, a kamoli zbog Kosmeta. Da se ne ćeramo, ne bismo bili
ljudi, rekao je Bećković i dodao da je Kosovo postalo simbol i podsetnik o tome
"šta ono beše pravda i ravnopravnost među narodima".

Kada je reč o takozvanoj velikoj Albaniji i nedavnom incidentu sa dronom u
Beogradu, Bećković kaže da su Srbi "stvorili malu, pa što onda ne bi i veliku
Albaniju".

- Uostalom, ona stvarno postoji, samo je pitanje dana kad će postojati i
formalno. Velika Albanija se ne može ostvariti bez Srbije. Zato međunarodna
zajednica od nas očekuje da damo doprinos i da to bude naš najvažniji
nacionalni cilj, poručio je Bećković.

Komentarišući navode da se i u Srbiji ponovo maše zastavom velike Srbije,
Bećković je rekao da se on "nešto ne seća ni tih zastava niti tog mahanja".

- Srbi su se namahali dočekujući maršala na njegovim povratcima u Beograd s
puta oko sveta. Čini mi se da postoji opšta saglasnost da je to bilo zlatno
Periklovo doba Srbije, rekao je Bećković.

Govoreći o razlozima zbog kojih uglavnom ostaje uzdržan za komentare na sva
aktuelna dešavanja u Srbiji, Bećković je rekao da on govori svojim pesmama.

- Da li me zamišljate kao nekog ko se ispred "Maksija" obraća okupljenim
građanima. Istina, Njegoš nije imao šansu da govori ispred nekog supermarketa,
a ja imam. Pesma kaže da najmudrija srpska glava spava na Lovćenu, pa što mu se
ne bismo pridružili i mi, naglasio je Bećković i dodao da je akademska tišina
koja se nadvila nad Srbijom u stvari najjači utisak, jer, kako je rekao 'bez
tišine i tame ništa se ne bi videlo'.

http://www.vesti-online.com/Vesti/Srbija/451296/Srbija-odlucuje-sama--u-tude-ime

Да бисте постављали у овој групи, пошаљите е-поруку на siem@googlegroups.com.
Посетите ову групу на http://groups.google.com/group/siem.