http://www.blic.rs/Kultura/Vesti/522141/Ne-rusite-spomenik-Peri-Kralju

Ne rušite spomenik Peri Kralju

25. 12. 2014. - 19:40h
T.Nježić | Foto: A.Stanković, V.Lukić

Na pomolu bruka i sramota u Beogradu. Komunalna inspekcija dostavila rešenje
opštini Vračar u kojem se nalaže da u roku od osam dana sa javne zelene
površine ukloni spomen-obeležje velikom glumcu.

<http://www.blic.rs/data/images/2014-04-04/454190_petar-kralj-bista-03rasfoto-aleksandar-stankovic_f.jpg?ver=1419508937>

Spomen-obeležje velikom glumcu je postavljeno 4. aprila ove godine

U rešenju se kaže da je “predmetno spomen-obeležje postavljeno bez odobrenja
nadležnog organa”.

<http://www.blic.rs/data/images/2014-12-25/554290_scan-01_f.jpg?ver=1419534958>
Nadležni organ je Komisija za spomenike i nazive ulica i trgova Skupštine grada
Beograda koja se, međutim, nije udostojila da odgovori na dopis u vezi
pomenutog spomen-obeležja od januara ove godine. Da li su inspektori

Alimpić: Naći ćemo rešenje

Nakon pitanja „Blica“ zašto se ruši spomenik Petru Kralju, opština Vračar i
Sekretarijat za kulturu tokom jučerašnjeg dana izgleda da su pronašli rešenje.
To nam je potvrdio Zoran Alimpić, odbornik DS u Skupštini Beograda. On kaže da
je problem nastao zbog toga što je opština zahtev za postavljenje spomenika
podnela u februaru, a u to vreme vlast u Beogradu vršio je privremeni organ.
- Inspektor je naložio uklanjanje spomenika jer Komisija za imenovanje trgova i
ulica nije dala odobrenje za postavljanje spomenika, ali nije ni mogla da ga da
jer nije ni bila formirana. Razgovarali smo sa sekretarom za kulturu i
dogovorili se da opština Vračar zatraži naknadno odobrenje da se spomenik
legalizuje. Loše bi bilo da dođe do inaćenja, da se spomenik prvo sruši pa da
se ponovo sagradi - kaže Alimpić. R. B.

kontaktirali s komisijom i ko je u toj komisiji odgovoran za ovakve stvari,
sada ostaje otvoreno pitanje.

Glumica Svetlana - Ceca Bojković u izjavi za “Blic” tim povodom kaže:
- Sram ih bilo! Ko su uopšte ti ljudi, neka se imenom i prezimenom i svojim
delom predstave oni koji hoće da sruše spomen-obeležje takvom umetniku, glumcu,
čoveku koji je toliko zadužio kulturu ove zemlje kakav je bio Pera Kralj. Oni
koji su podneli inicijativu, podigli mu i postavili spomen-obeležje od januara
nisu dobili odgovor nadležne komisije, a ispoštovali su procedure koje su od
njih tražene, pa čak i ako ima još neka administrativna stvar, zar se to nije
moglo rešiti, a ne rušiti! Ogorčena sam.

Dopis za rušenje stigao je opštini Vračar, a oni su se pak obratili Milanu -
Caciju Mihailoviću, poznatom glumcu koji je bio svojevrstan spiritus movens
postavljanja spomen-obeležja Peri Kralju od ideje do otkrivanja.

- Kratko rečeno, šokirao sam se kad su pozvali iz opštine Vračar, nisam mogao
da verujem - kaže Mihailović i dodaje:

<http://www.blic.rs/data/images/2014-04-04/454188_petar-kralj-bista-01rasfoto-aleksandar-stankovic_f.jpg?ver=1419508997>

- Dakle, 27. januara ove godine poslat je zahtev Komisiji za spomenike. Odgovor
nikad nije stigao. Spomen-obeležje smo postavili 4. aprila na dan rođenja Pere
Kralja. Pravnici s kojima sam se konsultovao mi čak rekli da ako odgovor ne
stigne u roku od 60 dana, to se smatra pozitivnim odgovorom. Lično, zaista mi
je zastrašujuće da bilo ko donosi rešenje o rušenju spomen-obeležja Peri
Kralju! Ja čak mislim da ovaj grad treba da bude ponosan na Mlađu Kremenovića,
Miodraga Fišekovića i Boleta Antonovića koji su livenje, mermer, izradu i druge
stvari koje su bile potrebne besplatno darivali i uradili za spomenik velikom
glumcu.

Procedura je, veli on, iziskivala saglasnost/dozvolu „Gradskog zelenila“, što
je bili ispoštovano.

- Slikovitosti radi, svojevremeno jedan moj rođak poslao je pismo kraljici
Elizabeti obavestivši je da nam dedad puni 100 godina a znajući da ona
stogodišnjacima čestitita rođendan. Pisao joj je 28 oktobra. Odgovor iz
Bakingmeske palate mu je stigao 2 novembra, u kome se kaže da kraljica nema
prava da čestita građanima drugih zemalja ali joj je drago što čuje za učitelja
Trajka Mihailovića iz Beograda i želi mu sve najlepše. Odgovor je, podvlačim,
stigao za 4 dana. Mi od komisije nismo dobili od januara, al zato zahtev za
rušenje od gradsjkih otaca jesmo - kaže Caci Mihailović za "Blic".

Да бисте постављали у овој групи, пошаљите е-поруку на siem@googlegroups.com.
Посетите ову групу на http://groups.google.com/group/siem.
https://groups.google.com/d/msgid/siem/038c01d0216a%2471c65e20%2455531a60%24%40gmail.com.
За више опција посетите https://groups.google.com/d/optout.