"Prosvetari samo štrajkuju, već 24 godine"

Predsednik Srbije Tomislav Nikolić ocenio je ekonomsku i socijalnu situaciju u
zemlji kao "najveći izazov" u 2015. godini.

Beta/N. P.

Mnogo zabrinuti predsednik: Tomislav Nikolić

- Izazov je da se razne vrste protesta ne pretvore u neki veliki bunt. Nema
države u kojoj nema protesta, svako ima na to pravo, međutim, kod nas mnoge
kategorije ne shvataju da sada svi treba da stegnu kaiš - rekao je Nikolić u
razgovoru sa urednicima nekoliko beogradskih medija.

Povodom štrajka u prosveti koji traje već šest nedelja, predsednik Srbije je
rekao da ni dok je bio u opoziciji nije odobravao da zbog štrajka posledice
imaju đaci.

- Štrajk prosvetara ide dotle da neki neće da upišu deci ocene. To nisam
odobravao ni kada sam bio u opoziciji, ni kao čovek se s tim ne slažem. Ako
imate kao oružje decu, treba da razmislite da li ste prosvetni radnik ili neko
ko ima pravo da manipuliše - rekao je Nikolić.

On je dodao da "već decenijama" Srbija "troši" svoje ministre prosvete na
pregovore s prosvetnim radnicima i da zato nema nikakvih reformi obrazovanja.
Mandat ministra prosvete Srđana Verbića će, prema Nikolićevim rečima, proteći u
"sastančenjima s prosvetnim radnicima".

- Ja sam 24 godine u politici, a to su 24 godine štrajka prosvetara – pred
polugođe, pred kraj godine... Nikada u toku godine, nego kada su deca
najvažnija, kad roditelji strepe da li će deca da dobiju diplome. Kakvo će
znanje imati deca koja imaju skraćene časove - rekao je predsednik Srbije.

Nikolić je rekao da su izdaci u budžetu za iduću godinu manji nego u prethodnom
i da će se to odraziti na kvalitet usluga koje su država i lokalne samouprave
dužne da pruže građanima.

Prema njegovim rečima, država više nema prostora da se zadužuje za gradnju
infrastrukture, već da te projekte treba ponuditi pod koncesiju.

- Sa svim investitorima s kojima sam razgovarao razgovarao sam o koncesijama.
Vlada je veoma dugo uzimala kredite za investicije, mislim da više nijedan
kredit za investicije ne treba da uzmemo, nego onaj ko želi da gradi, a svi
vole da grade infrastrukturu, neka proračuna i predloži koliko godina će da
koristi infrastrukturu, koja će posle toga ostati nama. Mi nemamo prostora za
zaduživanje za infrastrukturu - rekao je Nikolić.

http://www.vesti-online.com/Vesti/Srbija/458960/Prosvetari-smao-strajkuju-vec-24-godine

Да бисте постављали у овој групи, пошаљите е-поруку на siem@googlegroups.com.
Посетите ову групу на http://groups.google.com/group/siem.
https://groups.google.com/d/msgid/siem/03ed01d0216c%2470e6e8b0%2452b4ba10%24%40gmail.com.