Дневник једног сељака

 Пише: Бојан Љубеновић

ДРАГИ дневниче,

у Србији чим ти неко каже да си поштен знај да ће нешто да те заф­ркне, тако је
мене председник Божа ономад зајебо кад ме наговорио да будем председник
бирачког одбора у нашем селу. Од раног јутра на мом изборном месту почеше да
избивају екцеси, прво се Добрила појави са истекла документа, после мој отац
Гавра подбунио народ да се од спреја и лампе добива рак и таман кад сам њих
двоје елиминис'о ево ти стиже нова невоља, иде Жика Бамбус и носи две личне
карте, његову и његовог оца Дмитра што је умро још пре десет година.

Ди си пош'о с ту Дмитрову личну карту, питам, а Жика вели дош'о сам да гласам
за нас двојицу. Како бре да гласаш за мртвог човека, питам, а Бамбус скроз
озбиљан каже, Тодоре, мој отац је мртав за тебе и мене, ал' за државу није, ево
позив за гласање на његово име, има печат, има све! Погледам у бирачки списак,
кад тамо стварно Дмитар још активан, реко, Жико, извини, ал' то мора да је нека
грешка. Није грешка, запенио Жика, мој отац годинама већ тако гласа и никад га
комисија није одбила, шта се сад ти правиш паметан! У праву је Жика, јави се и
Пера Буљина, вели и његова покојна Савка је исто редовна на гласању, још за
живота је много волела изборе и политику, греота да сад не може да се изјасни
само зато што је мртва. Е, ту ми пуче филм па дрекнух, на овом бирачком месту
мртви могу да гласају само преко мене мртвог! Како сам то реко половина реда се
попишмани и окрете налево круг.

Таман то сврших ето ти га Раца каф­еџија држи у руци мобилни телефони и потура
ми га под нос, ево, вели, оће мој Миленко из Беча да те чује да ти каже кога да
заокружиш место њега. Није, бре, ово „Евровизија“ па да се гласа телефоном, ако
оће да гласа нека дође лично! Е, мој Тодоре, зац­виле Раца, тако ли се поступа
према нашу дијаспору што јој у туђини срце за отаџбином крвари. Ко крвари нек
се врати да не искрвари, рекох ја, па и Раци показах врата.

Не прође много опет се формира ред, стигли представници национа­лне мањине, сви
уредни и зачешљани, личне карте само у зубе што не носе, реко фала богу бар
неко да је исправан, ђутуре прођоше процедуру и ја таман да им уручим листиће,
кад њихов предводник Мика Џибра вели, не треба газда Тодоре, имамо ми своје.
Како, бре, своје, питам, ево погледај, рекоше углас, ја погледам, у њи стварно
оригинал листићи са већ заокруженим кандидатом! Одакле вам ово, питам, како
одак­ле, зачуди се Џибра, па дао нам председник Божа заједно са зејтин и месни
наресци! Марш кући!, дрекнем па све истерам напоље.

Запалим цигару па гледам ону празну бирачку кутију, излазност нам велика, а
гласање никакво, реко, шта је ово људи, куј кога овде зајебава? Ти нам, Тодоре,
отера све муштерије, прогунђа Мика Лабави, због тебе народ има скроз да изгуби
веру у демократију. Ово није демократија већ лоповлук, кажем ја а он вели,
каква је, таква је ми бољу немамо, некад ћораве кутије данас ћорави бирачи,
него отварај врата, напољу твој Воја и председник Божа већ под­буњују село! Е,
па не дам да се краде, ако треба има да терам до ОЕБС-а!, кажем па седнем на
бирачку кутију.

Драги дневниче, шта је после било боље да не знаш, и мене и кутију милиција
спровела у станицу, а чланови бирачког одбора једва живе главе извукли, избори
се понављају наредне недеље ал мене више нико не зове, с пола села не
разговарам, сви веле никад у Милошеву веће изборне крађе није било него кад се
код Тодора гласало поштено!
Твој Тодор

Новости,  8. Maj 2016.

Да бисте постављали у овој групи, пошаљите е-поруку на siem@googlegroups.com.