alo.rs
<http://www.alo.rs/vulin-u-nasim-udzbenicima-nema-ni-reci-o-jasenovcu/145274>

Vulin: U našim udžbenicima nema ni reči o Jasenovcu

Alo!

5-7 minutes

  _____

AUTOR: DATUM I VREME: 08.02.2018. 12:50

Ministar Aleksandar Vulin upitao kako očekivati od Hrvatske da prizna žrtve i
zločin u Jasenovcu ako u našim udžbenicima nema ni reči o Jasenovcu.

Aleksandar Vulin, Foto: Dejan Briza

Ministar odbrane Aleksandar Vulin komentarisao je danas reakcije u Hrvatskoj na
poziv predsednice Kolinde Grabar Kitarović upućen predsedniku Vučiću da poseti
tu susednu zemlju. On je komentarisao i ustaštvo za koje kaže da nikada nije
„izašlo iz hrvatske politike“.

- Nisam siguran da je to povratak ustaštva, jer da je povratak prvo bi
pristalice morale da odu. Oni izgleda nikada nisu otišli. Ustaštvo i ustaše
nikada nisu izašle iz politike i javnog života Hrvatske, oni se ne vraćaju. Oni
su tamo. Možda mi to nismo videli jedno vreme i možda smo se pravili da ne
vidimo. Možda nam je bilo lakše da posle Drugog svetskog rata smatramo da se
zlo nikada neće ponoviti ako ga ne budemo prozvali po imenu - rekao je ministar
Vulin za TV Pink.

Na konstataciju voditelja da su se takve pristalice ipak u poslednje vreme malo
stišale, ministar odbrane je istakao da je ta susedna zemlja imala snažnu
dijasporu koja je dolazila, organizovala i dizala ustanke.

- I to smo zaboravili. Naša deca to ne znaju. Ne znaju da smo imali ustanak
ustaša nakon Drugog svetskog rata na prostoru Hrvatske. Oni su zaboravili da su
ustaše u Beogradu u Bioskopu „Slavija“ ubijali ljude za vreme one velike
Jugoslavije. I to smo zaboravili. Naša deca ne znaju da su ustaše ubile
ambasadora Rolovića. Ne znaju ko je Miro Barešić. Sve smo to zaboravili, jer u
našim udžbenicima za osnovnu školu nema Jasenovca, ne piše ništa - naglasio je
ministar Vulin.

Kako onda, upitao je voditelj, očekivati od Hrvatske da prizna žrtve i taj
zločin, kada mi tome ne posvećujemo pažnju.

- A da li možete da zamislite da u udžbenicima Jevreja nigde ne piše ništa o
Aušvicu? To niko ne može da zamisli. A zašto može Srbin? Da li mi imamo toliko
glava na bacanje? Zato što smo ćutali o Jasenovcu desila nam se Oluja. Da li
opet treba da ćutimo? Da nam se desi još jednom i da se opet iznenadimo da
mržnja postoji? Pa postoji, i to strašna mržnja - izjavio je ministar te se
nadovezao na posetu predsednika Vučića Hrvatskoj.

- Ja sam rekao da smatram da ne treba da ide, on je prelomio, odlučio i o tome
nema više šta da se raspravlja. Vidite čime ga dočekuju, pa skupiće se ustaše
na trgovima i demonstrirati protiv njegovog dolaska. Kao da je on molio da dođe
i da njegova poseta može da donese neko zlo. Moža da donese samo dobro - rekao
je ministar odbrane koji je komentarisao i negativne naslove u Hrvatskoj
štampi, povodom posete Vučića.

- To je samo zato što on postoji i zato što govori u ime Srba. Zato što je
Srbin koji ima hrabrosti da kaže – mi smo Srbi i imamo svoje interese,
branićemo Srbe koji žive na prostoru Hrvatske i nemojte da se radujete Oluji,
nećete je ponoviti. Zato je bahat i zato je sve najgore. A šta je to on loše
rekao? Da se ponovi Oluja? Da obradujemo ono malo jada što je ostalo, tri,
četiri odsto Srba što je ostalo na prostoru Hrvatske. Predsednik zaista
državnički sklanja jednu od najtežih tema sa stola i poručuje hajde da nas ne
opterećuje ovo i hajde da govorimo o drugim temama, o tome što treba da
isplatite penzije koje niste isplatili proteranim Srbima, da vidimo kako ćemo
da rešimo pitanje radnog staža koji niste uplatili proteranim Srbima, šta ćemo
s imovinskim pravima, hajde da vidimo šta je s tim zakonom gde ste proglasili
500.000 svojih državljana agresorima, Zakon o braniteljima gde piše da su Srbi
bili agresori. Hajde da vidimo šta ćemo s novim zakonom koji reguliše plaćanje
poreza na zemlju koju ne koristite, a proterali ste 500.000 ljudi koji ne mogu
da se vrate to da koriste, nema struje, nema vode, posla ni bezbednosti. Vi
ćete za to da kažnjavate - poručio je Vulin i istakao da Aleksandar Vučić želi
o tome da razgovara i da je to budućnost.

- Zaista je državnički rekao hajde da ne pričamo o ovome gde se ne možemo
složiti. Nažalost, sada smo shvatili da ne možemo da se složimo čak ni oko
Jasenovca. Mi smo mislili da se ne slažemo oko Oluje i građanskog rata u
Hrvatskoj devedesetih. Međutim ispostavilo se da se mi ne slažemo oko Jasenovca
i toga da je Jasenovac strašna grobnica Srba, Jevreja i Roma. Strašna grobnica
čovečanstva. Smatramo da ustaški pozdrav ne treba da bude na jasenovačkim
kostima. Nemoguće je danas naći zemlju na svetu sa kojom se nećete složiti o
prirodi bilo kakvog kvislinškog režima. To je nemoguće. Osim s Hrvatskom, s
kojom se objašnjavamo - naglasio je ministar i izrazio nevericu što posle
Drugog svetskog rata govori o tome da Jasenovac treba da se obeleži, da se
zapamti, da sećanje na ustaše mora da se kazni i progna.

Vulin je govorio i o tome kako je u Hrvatskoj predstavljen Jasenovac na
izložbenoj postavci.

- Oni su napravili izložbu o Jasenovcu koji su predstavili kao radni logor i
kako su neki ljudi došli, u relativno pristojnim uslovima, šta ćete bio je rat,
verovatno se neko povredio, sigurno je neko i stradao, ali ništa planski -
rekao je Vulin i osvrnuo se na izjavu bivšeg hrvatskog predsednika Mesića koji
je rekao da „onaj koji je došao do Jasenovca taj je bio spasen“.

--
Srpska Elektronska Informativna Mreža - SIEM
---