radiokim.net
<http://www.radiokim.net/vesti/politika/imovina-srba-na-kim-hiljade-predmeta-i-dalje-otvoreno.html>

Imovina Srba na KiM, hiljade predmeta i dalje otvoreno

| Politika | RTS | komentara: 0 | pregleda: 55

3-4 minutes

  _____

Imovina Srba na KiM, hiljade predmeta i dalje otvoreno

11.03.2018 | 09:45

Poslanici prištinskog parlamenta usvojili su pre par dana zakon o naplati
poreza kojim je definisano da vlasnicima uzurpirane imovine neće biti
naplaćivan porez sve dok ne budu u mogućnosti da je ponovo koriste. S tim
problemima raseljeni Srbi s KiM suočavaju se godinama. Uz pomoć pravnika
"Besplatne pravne pomoći" neki od njih su uspeli da vrate u posed svoju imovinu.

*       Klina (Foto arhiva Kim)

Radojica Marušić je u Klini živeo u porodičnoj kući. Posle proterivanja Srba,
njegova kuća je srušena. Umesto obnove kojoj se godinama nadao, u dvorištu ga
je sačekalo neprijatno iznenađenje - velika stambena zgrada, a od kuće ni traga.

"Evo ovde je bila moja kuća. Nadam se da ću uz pomoć pravnika dobiti nadoknadu
štete za sve što sam preživeo", ispričao je Radojica Marušić.

Više od deset godina Blagoje Dabižljević iz Drsnika kod Kline bori se da dokaže
vlasništvo nad kućom koju je Albanac na nelegalan način preveo na sebe.

"Ja sam to čuo i onda sam 2006. godine došao i pronašao falš ugovor, pokrenuo
sam tužbu protiv tog Ljimana Maljokua", rekao je Blagoje Dabižljević.

"U tom postupku imamo čak i presudu u korist našeg klijenta i pored te
pravosnažne presude nije oslobođeno od strane uzurpatora i zbog toga je
pokrenut i krivični postupak", kaže Miljana Cvetković iz Besplatne pravne
pomoći.

Porodici Danilović iz Dečana oduzeta je sva imovina: stan u Dečanima, plac i
stara porodična kuća u Loćanima, koja je bila pod zaštitom države. Nije im
dozvoljeno ni da obiđu porodičnu kuću, pa smo o njihovom problemu razgovarali u
manastiru Visoki Dečani.

"Ne mogu da pristupim svojoj imovini, ne znam na koji način da pristupim svojoj
imovini, nisam bezbedan da dođem do imovine. Posedujem tu kuću brvnaru koja je
vekovima stara, mi smo najstarija srpska kuća na Kosovu iz koje je po predanju
preneta vatra u manastir Visoki Dečani", rekao je Ilija Danilović iz Dečana.

Porodica Danilović od 1999. godine živi u Crnoj Gori, ali od imovine u Dečanima
nikada, kažu, neće odustati.

"Trpeli smo ovoliko, trpećemo još ovoliko ili koliko god bude bilo potrebno,
ali ćemo istrajati u svemu tome", kaže Ljiljana Danilović iz Dečana.

U Glavičici, na desetak kilometara od Peći za 77 ari bori se Dušan Savić.

"Ja ne mogu da uđem u moju njivu, naravno neću da je prodam, pa neka stoji.
Neću da je prodam tako kako oni hoće nikada", rekao je Dušan Savić iz Peći.

"Mi ćemo u martu izaći na lice mesta zajedno sa veštakom geometrom da se tačno
utvrdi gde je taj put porodice Savić bio. I ja očekujem vrlo brzo ta
prvostepena parnica da će se reši", kaže Dejan Vasić iz Besplatne pravne pomoći.

U rejonu Kline, Peći, Istoka i Dečana otvorena su 453 predmeta, i vode ih
pravnici Besplatne pravne pomoći. Procene su da će ih biti još. U metohijskim
selima Srbi su vlasnici i do 20 hektara zemlje.

Да бисте постављали у овој групи, пошаљите е-поруку на siem@googlegroups.com.
Посетите ову групу на https://groups.google.com/group/siem.
https://groups.google.com/d/msgid/siem/01ca01d3b942%242aedbd40%2480c937c0%24%40gmail.com.
За више опција посетите https://groups.google.com/d/optout.