iskra.co
<http://iskra.co/svet/rt-dzonson-pred-kamerama-lagao-o-slucaju-skripalj/>

РТ: Џонсон пред камерама лагао о случају „Скрипаљ”

3-4 minutes

  _____

04.04.2018. - 10:50

Фото: vostok.rs

Борис Џонсон је угрозио своју функцију пошто је очигледно лагаода Русија
доказано стоји као извор нервног агенса који се користио у тровању Скрипаља. У
уторак је Лабораторија Портон Даун саопштила да нису идентификовали извор.

Изјава министра спољних послова, која је се навелико размењује на друштвеним
мрежама, показује да је за немачку државну радио-телевизију рекао да су
научници из Лабораторије Портон Даун „категорични“ о руском пореклу супстанце
која се користила у наводном нападу нервним агенсом.

У интервју који је обављен пре две недеље, немачки новинар је питала Џонсона:
„Ви тврдите да је извор нервног агенса `Новичок` – Русија. Како сте успели то
да сазнате тако брзо? Да ли Британија поседује узорке тога?“.

„Дозволите ми да будем јасан … Када погледамо доказе, мислим на људе из Портон
Даун лабораторије“, одговара Џонсон, пре него што га прекине новинар – „Значи
они имају узорке?“

„Имају. И били су апсолутно категорични. И сам сам питао човека, рекао сам:
`Сигурни сте?` Рекао ми је да нема сумње“ одговорио је Џонсон.

У уторак је извршни директор Портон Дауна рекао за „Скај њуз“ како његови
научници нису у могућности да повежу узорке супстанце, наводно кориштене за
напад на Сергеја и Јулију Скрипаљ, са Русијом. Гери Ејткенхед је инсистирао на
томе, да док су стручњаци идентификовали агенс као А-234 или „Новичок“, нису
„идентификовали прецизан извор“.

Због Џонсоне лажи, неке истакнуте личности су тражиле његову оставку. Међу њима
је и сарадник „Гардиана“, Хичам Језа, који је саопштио: „У интервјуу за `Дојче
веле` пре две седмице Борис Џонсон је рекао да су стручњаци Портон Дауна били
`категорични` да је Русија извор `Новичока`. Данас је директор лабораторије у
Портон Дауну потврдио да то није тачно. Ако буде потврђено, Борис Џонсон мора
да поднесе оставку“.

Крис Фарлонг, посланик лабуриста, придружио се хору осуде, обраћајући се
Мејовој: „Министар спољних послова Борис Џонсон овде лаже о томе да му је у
Портон Дауну саопштено да је извор нервног агенса Русија. Данас су потврдили да
не могу идентификовати његов извор. То је очигледна и опасна лаж. Када ћете га
сменити Тереза Меј?“.

Истовремено, аутор биографије Џереми Корбина, Алекс Нанс је рекао:“Сигурно је
ово питање оставке за Џонсона, као главног дипломате Велике Британије, о тако
озбиљној ствари“.

Такође, Марк Урбан, уредник „Њузнајта“ – дугогодишње емисије на Би-би-сију се
осврнуо на Џонсонову изјаву те истакао да „иако већина владе Њеног величанства
подржава „врло вероватно“, те да нису представили да траг `Новичока` прати у
Русију, неки су преценили случај, тако да би сада то могла бити политичка цена
за плаћање“.

vostok.rs

Тагови: Борис Џонсон <http://iskra.co/tag/boris-dzonson/> , Русија
<http://iskra.co/tag/rusija/>