b92.net
<https://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2018&mm=09&dd=13&nav_category
=11&nav_id=1443327&utm_source=B92&utm_medium=Document&utm_campaign=Related-T
heme&utm_content=%22Blic%22:%20Nikoli&%23230;%20i%20Tabakovi&%23230;eva%20na
%20%22crnoj%20listi%22%20Kanade>

"Blic": Nikolić i Tabakovićeva na "crnoj listi" Kanade

5-7 minutes

  _____

Kanada i dalje drži na snazi crnu listu za neke zvaničnike iz Srbije.

Izvor: Blic četvrtak, 13.09.2018. | 14:55

Foto: Thinkstock

Ona se, prema saznanjima "Blica", odnosi na one koji su bili u Vladi od
februara 1998. do oktobra 2000, i to ne samo u Vladi, već i u diplomatiji,
pravosuđu, policiji i Vojsci.

Takva zabrana je jedna od odredaba Zakona o imigraciji i zaštiti izbeglica.
To znači da bi, kada bi pokušali da otputuju u Kanadu, sa granice bili
vraćeni, između ostalih, bivši predsednik Srbije Tomislav Nikolić, aktuelna
guvernerka NBS Jorgovanka Tabaković, ali i ambasador Srbije u SAD Đerđ
Matković.

U toku je postupak koji su srpske vlasti, prema saznanjima "Blica
<https://www.blic.rs/vesti/politika/blic-saznaje-toma-nikolic-i-guvernerka-n
epozeljni-u-kanadi/j2cp3lf> ", pokrenule kako bi se to promenilo. Ali to je
spor proces.

"Nije Kanada jedina zemlja koja je imala takve liste, ali su sve promenile
stav. Ta odredba nema smisla", kaže Dačić.

Među onima koji ne mogu da putuju je i bivši diplomata Živadin Jovanović. U
to vreme on je bio savezni ministar za inostrane poslove.

"Moje prvo službovanje je bilo u Kanadi 1970. godine, bio sam vicekonzul u
Torontu. Volim tu zemlju i taj narod, čudi me da po inerciji robuju
predrasudama, prevaziđenim metodama i politici koja nije ostala upamćena po
dobrom. A to je politika jednostranog kažnjavanja, i voleo bih da moja
Kanada prihvati modernije i principijelne stavove. Ali sve je to produkt
uticaja Amerike", kaže Jovanović.

Да бисте постављали у овој групи, пошаљите е-поруку на siem@googlegroups.com.
Посетите ову групу на https://groups.google.com/group/siem.
https://groups.google.com/d/msgid/siem/016001d44b60%24c6cb1a90%2454614fb0%24%40gmail.com.