rts.rs
<http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/9/politika/3683812/vucic-kazite-moze-li-srbija-da-udje-u-eu-do-2025-godine.html>

Vučić: Kažite može li Srbija da uđe u EU do 2025. godine

RTS, Radio televizija Srbije, Radio Television of Serbia

6-8 minutes

  _____

Aleksandar Vučić se na zajedničkoj konferenciji za novinare
<http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/1/politika/3683593/visegradska-grupa-podrzala-srbiju-na-putu-ka-eu.html>
 Višegradske grupe u proširenom sastavu zahvalio predsedniku Milošu Zemanu na
pozivu koji Srbiji, kako je rekao, mnogo znači.

37257353

Aleksandar Vučić na konferenciji u Pragu

Predsednik Srbije je naveo da jedini on na sastanku predstavlja zemlju koja
nije članica EU, ali da veruje da će i Srbija jednog dana biti deo Unije.

"Onako kako ste vi nekada gledali u mnoge zapadne zemlje, tako mi danas gledamo
u Višegradsku grupu i uspehe koje ste postigli", rekao je Vučić.

Dodao je da će te zemlje uvek imati podršku Srbije u svim multilateralnim
telima i u međunarodnoj zajednici.

Vučić je preneo da je na Samitu rekao da je Beograd na početku, kao jedan od
uslova, imao pravno obavezujući sporazum sa Prištinom, ali da "više nismo
sigurni šta to podrazumeva - da li međusobno neometenje pri ulasku u određene
organizacije, pošto pojedine članice EU, kao i SAD, traže od Srbije priznanje
Kosova, što, ističe, nije bio uslov na početku pregovora, u okviru poglavlja
35".

"Takođe sam rekao da i u Srbiji žive ljudi, da nismo klikeri, da smo 2000. ušli
u proces evropskih integracija, da su vlasti govorile da će 2007. biti završen
proces, a da danas ne možemo sa sigurnošću da kažemo ni da ćemo 2025. godine
ući, i pod uslovom da ispunimo i uradimo sve što se od nas traži", naveo je
Vučić.

"Pogurajte Srbiju" na putu ka EU

Njegova molba članicama Višegradske grupe, iskrenim prijateljima Srbije i
zagovornicima proširenja Unije, da pomognu po tom pitanju i da i Srbija može da
kaže da ima prijatelje koji će da se za nju bore.

"Znam da se svako bori za svoje interese, svojih zemalja i građana, ali
postojale su zemlje koje su svaku od vas gurale, a mi vas molimo da vi budete
zastupnici Srbije u Briselu, EU, na svim forumima, da nam pomognete, jer ćemo
mi kao lojalni i odani prijatelji moći da doprinesemo Eu i ubrzanom razvoju
našigh bilateralnih odnosa", rekao je Vučić.

Istakao je da je sa prijateljima iz Višegradske grupe i Slovenije otvoreno
razgovarao o svemu, a najviše o proširenju EU na Zapadni Balkan, i izrazio
očekivanje da će te zemlje podržavati Srbiju, ali i konkretnim koracima učiniti
da taj proces za Srbiju bude brži.

"Mene su samo za proširenje EU na Zapadni Balkan pitali i ja sam rekao našim
prijateljima i Borutu Pahoru da se mi nadamo da će oni biti ti koji nas neće
samo podržavati, nego konkretnim koracima i direktnim zalaganjem uticati na sve
druge i učiniti da taj proces za Srbiju bude brži i transparentniji", rekao je
Vučić.

Govorio je, kaže, o svim problemima sa kojima se suočavamo.

"Nisam krio ni izbegavao odgovore na pitanja o ruskom uticaju u Srbiji,
vladavini prava. O svemu sam otvoreno razgovarao sa prijateljima", rekao je
Vučić.

Predsednik Vučić se na, zajedničkoj konferenciji za medije, zahvalio češkom
predsedniku Milošu Zemanu na gostoprimstvu i pozivu da učestvuje na sastanku.

"Za Srbiju to mnogo znači", naveo je Vučić.

Predsednik je rekao da se narodi Srbije i zemalja Višegradske grupe
doživljavaju ne samo kao prijateljski, već i kao bratski, i da je to dobra
podloga za saradnju.

"Počastvovan sam što imam priliku da budem vaš gost i gost Višegradske grupe, u
ovom mestu nedaleko od Praga", zaključio je Vučić.

"Ne tražimo milostinju, samo poštovanje"

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić poručio je danas u Češkoj da bi EU trebalo
da kaže Srbiji da li može da postane članica 2025. godine ukoliko ispuni sve
uslove ili - ne.

"Ljudi, da znamo, kažite nam, možemo li mi da računamo da, ako ispunimo to što
nam kažete, postanemo članica EU 2025. godine ili ne možemo. Tako ste nam rekli
pre dve godine. Samo nam kažite, da znamo, da računamo kakva nam je budućnost,
jer ne možete da pravite računice za godinu dana unapred, zemlje se vode na
drugačiji način, morate da imate dugoročniji i ozbiljnije planove", rekao je
Vučić na zajedničkoj konferenciji nakon sastanka sa predstavnicima Višegradske
grupe.

Odgovarajući na pitanje novinara iz Mađarske, šta mogu druge zemlje da učine
kako bi se ubrzao proces pristupanja Srbije, koji, kako je naveo novinar, teče
vrlo sporo, Vučić je rekao da je Srbiji potrebno da neko pred evropskim
predstavnicima otvoreno govori o Srbiji i Zapadnom Balkanu.

"Ako smem to da definišem u jednoj rečenici, a da se niko u Evropi ne naljuti,
nama je potrebno da neko otvoreno pred svim evropskim predstavnicima govori o
Srbiji i Zapadnom Balkanu, a ne samo kad se međusobno sretnemo. Zato sam
siguran, poznajući rukovodstvo Mađarske, da će oni to da rade, a zadovoljan sam
što mi se čini da tome možemo da se nadamo i od Višegradske grupe", rekao je
Vučić.

Vučić je naveo da to govori kao molbu i vapaj jednog naroda, koji traži pažnju,
koji je završio važne ekonomske reforme, a treba još mnogo da uradi u oblasti
vladavine prava.

"Samo molimo za podršku. Ne tražimo milostinju, tražimo poštovanje za Srbiju i
umećemo to da uzvratimo", rekao je Vučić i dodao da Srbija u EU ne bi bila
najsiromašnija zemlja EU.

Primetio je i da bi Srbija bila na značajnije višem nivou da je dobila novac,
kao neke druge države.

"Da smo dobili 10 miliajrdi evra ili više podrške, značajno bi bili na većem
nivou. Mi ne tražimo milostinju, već samo poštovanje", rekao je on.

Predsednik je rekao da Srbija sve zemlje Višegradske grupe doživljava kao
iskrene prijatelje i zahvalio im što su želeli da ga saslušaju.

"Nadamo se mnogo tome, velikoj pomoći V4. Hvala što su hteli da nas saslušaju,
umećemo to da cenimo, jer drugi nisu hteli ni da nas čuju", zaključio je
predsednik Vučić.

Sagledati poziciju Srbije iz drugačijeg ugla

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da je pozvao članice Višegradske
grupe da poziciju Srbije sagledavaju iz drugačijeg ugla, van uobičajenih
procedura i pravila, uz pokušaje da se pronađu neka rešenja koja bi bila
politički dalekosežnija i značajnija za budućnost.

"Da li ćemo sa tim naići na razumevanja u EU, videćemo", rekao je Vučić na
konferenciji za novinare, posle samita Višegradske grupe u proširenom formatu,
uz učešće Srbije i Slovenije.

Upitan može li Srbija da očekuje njihovu konkretnu pomoć i podršku, Vučić je
rekao da je u Prag i došao da moli za to, iako, kaže, Srbija nema pravo da
traži bilo šta.

"Uzdamo se u njihovu podršku i poznavajući te zemlje i ljude, siguran sam da će
Srbija da ima takvu podršku, kao što će i njihove zemlje da imaju takvu našu
podršku u svim međunarodnim organizacijama i telima", rekao je Vučić.

A siguran je, kaže, da će Srbija imati podršku zemalja Višegradske grupe na
putu ka Evropskoj uniji.

https://groups.google.com/d/msgid/siem/018c01d579f0%249486c5b0%24bd945110%24%40gmail.com.