dw.com
<https://www.dw.com/sr/vu%C4%8Di%C4%87-je-legitiman-sagovornik-hteli-mi-to-ili-ne/a-50882358?maca=ser-newsletter_serbian-2425-html-newsletter>

„Vučić je legitiman sagovornik, hteli mi to ili ne“ | DW | 18.10.2019

Deutsche Welle (www.dw.com)

3 minutes

  _____

Nemačka i EU moraju više da se angažuju u kosovskom problemu da drugi svetski
igrači ne bi uskočili u taj prostor, kaže za DW poslanik Zelenih Otmar fon Holc
koji je predvodio parlamentarnu delegaciju u poseti regionu.

„Evropska unija ne bi smela da dopusti posrednički vakuum“, kaže Otmar fon Holc
govoreći o problemu Kosova. „Rusija je vrlo zainteresovana da se etablira u
Srbiji <https://www.dw.com/sr/%C5%A1ta-medvedev-donosi-u-beograd/a-50865404> .
Erdogan se zanima i za Kosovo. Mi moramo više da se angažujemo pre nego što ove
sile u regionu steknu još više uticaja“, dodaje on za DW.

To što Brisel naizgled zaostaje u angažmanu i za Vašingtonom koji je nedavno
imenovao Ričarda Grenela za specijalnog izaslanika
<https://www.dw.com/sr/grenel-u-pri%C5%A1tini-i-beogradu-beloj-ku%C4%87i-se-%C5%BEuri/a-50757151>
  za pitanje Kosova, Fon Holc objašnjava i činjenicom da nisu sve države EU
priznale Kosovo pa je konkretniji angažman nešto teži.

„Vučić kao partner“

Američku podršku ideji o prekrajanju granica je ovaj poslanik komentarisao na
način tipičan u Berlinu: pomeranje granica bi unelo dodatnu nestabilnost. Ipak,
naš sagovornik dodaje da nije izvesno da li Vašington podržava razmenu
teritorija, kako se prikazuje u medijima:

„Mi smo razgovarali i sa američkim ambasadorom na Kosovu i kroz taj razgovor se
uopšte nije moglo razaznati da se ovo rešenje preferira. Pitanje razmene
teritorija u razgovorima uopšte nije igralo neku ulogu“, kaže Fon Holc, ali
ostavlja prostora da Amerikanci zakulisno igraju drugu igru:

„To je, ako smem da primetim, tipično za Trampovu admistraciju. Prema spolja
jedno, a ispod površine nešto drugo.“

Govoreći o političkoj situaciji u Srbiji, Fon Holc je rekao da bi EU i Nemačka
mogle da učine „mnogo više“ na podršci demokratskim snagama u zemlji. No on je
dodao da je „Vučić, hteli mi to ili ne, predsednik Srbije i legitiman
sagovornik“ u pregovorima o Kosovu.

„Postoje mnogi momenti u razvoju odnosa Srbije i Kosova gde bi Nemačka i EU
mogli jače da deluju  kao posrednici i to s Vučićem kao partnerom“, smatra Fon
Holc.

A kolega iz Alternative za Nemačku?

Ovaj predsednik pododbora Bundestaga za civilnu kriznu prevenciju predvodio je
ovih dana delegaciju na putovanju u Srbiju i Kosovo. Tu su bili predstavnici
svih šest poslaničkih klubova – Demohrišćana, Socijaldemokrata, Zelenih,
Levice, Liberala i Alternative za Nemačku. Fon Holc saradnju ocenjuje kao
„harmoničnu“.

Na pitanje kakav utisak je ostavio član delegacije Valdemar Hert iz desničarske
Alternative za Nemačku, stranke iz koje Kosovo otvoreno zovu „mafijaškom
državom“, Fon Holc kaže da se kolega držao „vrlo povučeno“.

Čitajte nas i preko DW-aplikacije za Android <https://app.adjust.com/ltndb9>

https://groups.google.com/d/msgid/siem/00bc01d585d5%24dff3c200%249fdb4600%24%40gmail.com.