[ http://www.srs.org.yu/konferencija.htm ]

   31. januar 2002. godine

   Redovna konferencija za novinare, 31. januar 2002. godine
   prisutnima se obratio Aleksandar Vu"ci'c, generalni sekretar Stranke.
   Aleksandar Vu"ci'c: Dame i gospodo novinari, Srpska radikalna stranka
   ukazuje na pravu paniku re"zima, zbog objavljivanja rezultata rada
   anketnih odbora Ve'ca gradjana i Ve'ca republika povodom ubistva
Pavla
   Bulatovi'ca. Kakva je i kolika panika i strah u re"zimskim redovima
   pokazuje jedna neprimerena, ali bih rekao, i mislim da ne'cu
   preterati, glupa hajka protiv onih koji su u"cestvovali u radu tih
   odobra, posebno protiv predsednika odbora i predsednika Srpske
   radikalne stranke dr Vojislava "Se"selja. Poku"savaju da minimizuju
   zna"caj rada odbora i ka"zu: "Eto, to su smislili radikali ili
   Vojislav "Se"selj li"cno".

   Rezultati rada anketnih odbora su rezultati predstavnika svih
   politi"ckih stranaka, koji su u"cestvovali u radu tih anketnih
odobra.
   U"cestvovali su i predstavnici vlasti i predstavnici opozicije. I
svi,
   izuzev gospodina Djidi'ca, su se slo"zili sa svim ta"ckama koje su
   napisane u izve"staju, a ovo "sto je objavljeno nije objavljen
   izve"staj, niti zaklju"cak, ve'c stenografske bele"ske, i to pokazuje
   koliko je rada ulo"zeno, koliko je napora ulo"zeno, koliko muke da bi
   se do rezultata do"slo. I ti rezultati su vidljivi i uo"cljivi, i
   upravo zbog toga je takva panika u re"zimskim krugovima, a to mo"zete
   da vidite posebno u "cinjenici da oni poku"savaju sada da tra"ze i
   neke druge razloge da ka"zu: "Kako ste to smeli da objavite?" Smeli
   smo da objavimo u skladu sa Poslovnikom o radu Ve'ca gradjana Savezne
   skup"stine i u skladu sa odlukom Anketnog odbora. To mo"zete
   pro"citati iz stenografskih bele"ski, i ja vam to mogu pro"citati,
gde
   se ka"ze da ovakav izve"staj i ovakve stenografske bele"ske treba da
   budu dostupne "siroj stru"cnoj, nau"cnoj i uop"ste javnosti Srbije i
   bez izuzetaka je takav zaklju"cak anketnih odobra prihva'cen.

   I po"sto vi"se ne znaju "sta da ka"zu, a posebno zbog "cinjenice da
se
   pominju imena Stanka Suboti'ca-Caneta i Filipa Ceptera, a na to su
   neki u re"zimu o"cigledno je najosetljiviji, to je ne"sto "sto im
   najvi"se smeta, ne znamo za"sto, oni to izgleda znaju bolje od nas, a
   tek 'ce budu'cnost pokazati "sta su sve "cinili zajedno sa njima, u
   kakvim su nedelima u"cestvovali i za"sto se toliko pla"se pomena
   njihovih imena i prezimena. A onda ka"zu, po"sto vi"se ne znaju "sta
   'ce, ka"zu: "Pa prodaju radikali za deset maraka." Pogledajte, molim
   vas, ovu knjigu, ima "sest stotina stranica, pogledajte kako je
   opremljena, poka"zite mi nekoga ko je mo"ze od"stampati za manje od
   tri stotine dinara. Ko mo"ze samo da je od"stampa za manje od tri
   stotine dinara? Niko, niko u Srbiji, a mi time "zelimo da u"cinimo i
   srpskoj javnosti, posebno stru"cnoj politi"ckoj i nau"cnoj javnosti,
   da mogu, a da mi "cak ni tro"skove ne pokrijemo sve, a da mogu da
   dodju toga i da mogu da vide kako i na koji na"cin su se odvijale
   stvari i de"savale  u radu anketnih odbora Savezne skup"stine.

   Pogledajte "sta se de"sava. O ne"cemu, "cime bi morale da se pozabave
   sve bezbednosne strukture ove zemlje, svi dr"zavni organi, oni ne
   "zele uop"ste da raspravljaju, zato "sto njihov cilj nije da se
   pronadju ubica, da se pronadje realni ubica, njihov je cilj da svakih
   sedam dana dr"ze neku "suplju konferenciju za "stampu, na kojoj 'ce
da
   ka"zu: "Nadomak smo cilja, znamo mi da je biv"si re"zim odgovoran za
   to ili to", i na kraju ni"sta vi"se. I svaki put jedno te isto, a da
   vidimo ko su ubice, da vidimo na ozbiljan na"cin ko je u to ume"san -
   niko ne zna. Odakle im takva panika kada je pomenut Ivan Deli'c?
   Za"sto su se tako uspani"cili? Pade li nekom na pamet, a kako je taj
   znao da se to ba"s na njega odnosi? Jest li se zapitali to, mo"zda?
Ko
   li mu je to dojavio, i pre nego "sto su izve"staji oti"sli u javnost?
   Kome to u Beogradu ne odgovara da se sve o tome sazna, u koje su jo"s
   prljave poslove ume"sani, u koje su to jo"s likvidacije ume"sani, u
   koja ubistva? O"cigledno je da ovde neko ne "zeli da otkrije istinu,
   "zeli po svaku cenu da sakrije one koji su mu prljavim i mutnim
   poslovima pomagali. Neko iz vrha re"zima, a po nervoznoj reakciji
   predstavnika politi"ckih stranaka, videli ste i u Skup"stini Srbije,
   u Skup"stini Savezne Republike Jugoslavije, potpuno vam je jasno o
   kojim ljudima se tu radi, i o kojim ljudima je tu re"c.

   I nije slu"cajno "sto posle toga slede pritisci na novine, na
pojedine
   urednike, <E, sad vi objavljujete kako 'cemo mi da formiramo anketni
   odbor, da se ustanovi kako je to "Se"selj objavljivao>, i problem je
   to "sto je ne"sto objavljeno, "sto je objavljena istina, "sto je
   objavljeno ono "sto se "culo. Pa je sada "Se"selj kriv i "sto je
   Radomir Markovi'c rekao da su Gorani Svilanovi'c i Du"san Mihajlovi'c
   bili dou"snici UDB-e i denuncijanti udbini, odnosno Slu"zbe dr"zavne
   bezbednosti. Pa to nije "Se"selj rekao, to je rekao Radomir
Markovi'c,
   kao doju"cera"snji "sef Slu"zbe dr"zavne bezbednosti.

   Je li on kriv za sve ono "sto je rekao general Branko Djuri'c, za sve
   ono "sto su rekli vojni generali i svi ostali u ovom izve"staju? Pa
   valjda je to posao anketnog odbora? To je u nekim zapadnim zemljama
   najva"znije telo koje odlu"cuje o klju"cnim pitanjima, a kod nas,
   po"sto se mnogo toga "culo i mnogo vi"se je otkriveno nego za dve
   godine istrage, svi poku"savaju to da zata"skaju i prebace na
   politi"cki teren, da ka"zu: "Pa to je borba sa politi"ckim
   protivnicima", ma nemojte.

   Da vidimo "sta su nam to ponudili oni koji tvrde da ne"sto re"savaju
   dr"zavi i da 'ce ne"sto re"siti. U odgovorima onih koji bi trebalo da
   budu najodgovorniji, od Du"sana Mihajlovi'ca do "sefa UDB-e Srbije,
   oni su raspisali poternicu i nagradu od tri stotine hiljade maraka za
   one koji jave ne"sto oko tih ubistava.

   Oni nemaju pojma o "cemu se radi, ni"sta ne preduzimaju. Samo, ne daj
   Bo"ze da im neko pomene Stanka Suboti'ca-Caneta ili Filipa Ceptera, i
   to je jedina stvar koja ih interesuje, to je jedino "sto ih zanima i
   ni"sta, ama ba"s ni"sta vi"se.

   Mi u Srpskoj radikalnoj stranci smatramo da istina mora da ispliva na
   videlo, da ubica mora da bude ka"znjen za zlo"cin koji je po"cinio,
   kao i njegovi nalogodavci, da nema te politi"cke podr"ske, ma sa
"cije
   strane ona dolazila, u bilo kojem trenutku, koja mo"ze zlo"cin
   ostaviti neotkrivenim i koja mo"ze ubicu zadr"zati na slobodi. I on i
   svi oni koji su mu pomagali u tom zlo"cinu moraju da izadju pred lice
   pravde i za te zlo"cine moraju da odgovaraju. Ali i mnogi drugi koji
   su u izve"staju anketnih odbora pominjani po raznim mutnim, prljavim
   poslovima i mora se kona"cno otkriti "sta se sve u Srbiji de"savalo.

   Da vidimo ko je taj koji je sklonio poternicu protiv Stanka
   Suboti'ca-Caneta zbog ubistva generala Stoj"ci'ca? Da vidimo ko je
taj
   koji amnestira Stanka Suboti'ca-Caneta od ubistva generala
Stoj"ci'ca?
   Da vidimo ko to u Srbiji radi? Bila je podignuta poternica ranije, a
   sad je povu"cena. U izve"staju anketnih odobra, u stenografskim
   bele"skama, potpuno je o"cigledno, potpuno jasno, da Stanko
   Suboti'c-Cane stoji iza ubistava Stoj"ci'ca. I sad on mo"ze da se
   "sepuri po na"sim novinama da "salje poruke, njegovi 'ce advokati da
   tu"ze nekoga. Jeste li videli koliko je to idiotska izjava? Ka"ze:
"Mi
   'cemo da tu"zimo "Se"selja", a "Se"selja 'ce da tu"ze zato "sto je
   rekao Radomir Markovi'c i zato "sto su to rekli vojni i policijski
   generali.

   Zasluga predsednika Srpske radikalne stranke je u tome "sto je imao
   hrabrosti, odva"znosti i odlu"cnosti da istraje u tom poslu, i da se
   ne pla"si nikoga i da ne bude pod bilo "cijim pritiskom. Oni su
   osnovali taj anketni odbor. Ne zaboravite jo"s jednu "cinjenicu, svi
   "clanovi Demokratske stranke koja je sad protiv toga, glasali su za
   izbor ovakvih anketnih odbora, i za izbor dr Vojislava "Se"selja i za
   izbor svih ostalih "clanova, i Jova"sevi'ca iz Demokratske stranke
   Srbije i svih drugih. A sad ka"zu: "Pa kakav je sastav?" Pa koga ste
   stavili u sastav? Ali o"cigledno da taj sastav ni"sta ne bi uradio
   tamo, ili bi rezultati bili ipak manji, da tamo nije bilo Vojislava
   "Se"selja. Ovako su rezultati veliki, zna"cajni, i to je ono "sto
   njima o"cigledno mnogo, mnogo smeta. A zaboravili su da su
jednoglasno
   izabrali takav anketni odbor, a zaboravili i novinari. Ali im smeta
   kad se do"slo do ozbiljnih rezultata, oni su  mislili - to je jedan
   dan, da traje politi"cka rasprava, ra"cunali ni"sta ozbiljno od toga
   ne'ce ispasti. I kad je ispalo, i kad je mnogo toga otkriveno, e onda
   to neki drugi iza toga stoje. To pokazuje krajnje politi"cko
   licemerje, krajnje ljudsko licemerje i mislim da 'ce sve vi"se, bez
   obzira na hajku koja se vodi u medijima protiv srpskih radikala,
   istina dolaziti na videlo i uveren sam da 'ce gradjani Srbije to sve
   bolje i sve vi"se razumevati. Sa tim se mi suo"cavamo svakodnevno, ne
   samo po sve ve'cem broju "clanova Srpske radikalne stranke, ve'c i po
   rekaciji obi"cnih ljudi na ulici, koji razumeju o "cemu se sve radi i
   "sta se sve de"sava. I nije slu"cajno da je Vojislavu "Se"selju posle
   takvih stvari zabranjeno da govori o tome u na"sim medijima, da je
   posle toga naredjeno pojedinim novinama da vode kampanju protiv
Srpske
   radikalne stranke, Vojislava "Se"selja, u "cemu prednja"ci list koji
   za sebe ka"ze da je najtira"zniji, tako da je o"cigledno koliko se
   re"zim upla"sio i koliko se policijske slu"zbe, oni koji su morali da
   obavljaju svoj posao, pla"se istine i onoga do "cega anketni odbori
   do"sli.

   Izvolite, ako imate pitanja.

   Novinar:  Vi ste "culi da je Mi'cunovi'c, predsednik Ve'ca gradjana
   najavio da 'ce sad osnovati anketni odbor koji 'ce, dakle,
utvrdjivati
   kako je radio anketni odbor o ubistvu Pavla Bulatovi'ca, pa bih da
   "cujem Va"s komentar?

   Aleksandar Vu"ci'c: Ja gluplju izjavu u "zivotu stvarno nisam "cuo.
   Gluplju izjavu u "zivotu svome nisam "cuo, ali me zabrinjava tolika
   panika kod gospodina Mi'cunovi'ca. Nije on mlad da bi toliki strah
   pokazivao od rezultata rada anketnih odbora. Mo"zda se pla"si da 'ce
   se do'ci jo"s jedanput do rezultata koliko je Jezdimir Vasiljevi'c
dao
   novca Dragoljubu Mi'cunovi'cu, mo"zda ra"cuna da to ne bi trebalo, da
   sa tim ne bi trebalo da se izlazi u javnost, ili se mo"zda opet
   gospodin Mi'cunovi'c ne'ce setiti?

   Novinar: Demokratska stranka je danas optu"zila radikale zbog
   nedostatka kvoruma, kada je trebalo da se odlu"ci o razre"senju
   guvernera Narodne banke?

   Aleksandar Vu"ci'c: Pa ja sam "cuo malo druga"cije, Tadi'cevu izjavu,
   ako na njegovu izjavu mislite, "cuo sam da je rekao da je posao onoga
   koji je podneo zahtev za smenu da obezbedi kvorum u Saveznoj
   skup"stini. To je takva izjava da predstavalja skandal na srpskoj
   politi"ckoj sceni, iz nekoliko razloga. Naime, to zna"ci da neko
"zeli
   da institucionalno ukine parlamentarnu opoziciju u Saveznoj Republici
   Jugoslaviji, to zna"ci da ni jedan zahtev ne smete i ne mo"zete da
   podnesete, da ne smete ni u "cemu protiv vlasti da govorite, jer ako
   po"cnete da govorite o ne"cemu "sto se re"zimu ne dopada oni ne'ce
   biti u sali, te ne'cete imati kvorum da bilo "sta radite po tom
   pitanju. Ovde je o"cigledno re"c o "cinjenici da neko "zeli da
izbegne
   raspravu o poverenju Mladjanu Dinki'cu po svaku cenu.  Re"c je o
tome,
   iz prostog razloga "sto nemaju argument kojim bi branili poziciju
   guvernera Narodne banke Jugoslavije.

   Neprijatna bi im bila rasprava o tome zato "sto nije lako braniti
   "cinjenicu da je neko otpustio devet ili deset hiljada radnika,
   braniti "cinjenicu da je upropa"steno srpsko bankarstvo, braniti
   "cinjenicu da i na"sa privreda posle svega i u svemu tome trpi
   zna"cajne posledice, katastrofalne posledice, kada nemaju argumenata,
   kada ne znaju na koji na"cin da se brane od svega toga, onda idu sa
   argumentacijom: "E, mi ne'cemo da im dajemo kvorum". Ali to zna"ci da
   oni nikad opoziciji, nijednoj opozicionoj politi"ckoj stranci ne'ce
   dati pravo da kritikuju vlasti, da kritikuju re"zim, zato "ste 'ce
   svaki put napustiti svoja mesta u sali Savezne skup"stine i re'ci -
   oni moraju da obezbede kvorum. Time se u potpunosti obesmi"sljava
   savezni parlament, obesmi"sljava se skup"stina, narodno
predstavni"cko
   telo. Onda skup"stina ne treba ni da postoji. I to je bolje bilo da
su
   rekli predstavnici Demokratske stranke, ali oni ne znaju o svemu
tome.
   Toliko ne znaju ni"sta o demokratiji, o parlamentarizmu, da nije ni
   "cudo da takve izjave daju, da nije ni "cudo da su time "cak i
   zadovoljni, sa onim zbog "cega bi trebalo da se stide, zbog "cega bi
   trebalo da ih bude sramota.

   Pa kakva je to izjava - da radikali obezbede kvorum?! Radikali su
   manjina, radikali su opozicija, a ne vlast. To zna"ci da vlast ne
trpi
   kritiku, da oni ne trpe druga"cije mi"sljenje, da oni ne trpe
   druga"ciju re"c, da oni ne'ce da "cuju za svoja politi"cke protivnike
   i njihovo mi"sljenje. Pa to nikada u Srbiji nije bilo, to nikada u
   Jugoslaviji nije bilo, tako osion i bahatu vlast nikada nismo imali.
   Tako drsku, bezobraznu i bezobzirnu vlast nikada nismo imali, da se
na
   takav na"cin obra'caju i mrtvi hladni to saop"stavaju medijima.
Prosto
   da vam ka"zem, nisam mogao da verujem, tra"zio sam da mi dostave da
   "cujem tu izjavu predstavnika re"zima koji ste vi malo pre pomenuli,
   pa to su zaista neverovatne stvari. Potpuno je jasno da im smeta
   rasprava o Dinki'cu i potpuno je o"cigledno da bi tu oni imali mnogo
   problema i da bi javnost morala da "cuje sve ono o "cemu su srpski
   radikali, ali i mnogi drugi govorili, o lo"sem radu i lo"sem
   funkcionisanju na"seg bankarskog sistema i samog guvernera Narodne
   banke Jugoslavije.

   Novinar: Kakav epilog o"cekujete  u vezi slu"caja Delimustafi'ca?

   Aleksandar Vu"ci'c: "Sto se ti"ce Srpske radikalne stranke, mi bismo
   "zeleli da se sazna kompletna istina o slu"caju Delimustafi'c, i u
tom
   smislu smo mi spremni da u"cestvujemo u svakoj vrsti zajedni"ckog
   rada, ali o"cigledno je da to slu"zi kao ne"sto gde 'ce se koalicioni
   partneri medjusobno optu"zivati. Mi smatramo da je prioritet u ovom
   trenutku da se definitivno ubica Pavla Bulatovi'ca privede pravdi, da
   se osim ubice i onih koji su mu pomagali, kao sau"cesnici, pomaga"ci
   ili podstreka"ci, ili saizvr"sioci, takodje uhapse, da jednom tu
   aferu, da taj veliki problem, ubistvo, re"simo kao dr"zava. Onda sam
   siguran da 'ce neki Stanko Suboti'c-Cane, Filip Cepter ili bilo ko
   drugi kasnije mnogo te"ze potezati i mnogo druga"cije potezati za
   takvim re"senjima i likvidacijama onih koji im smetaju, bilo u Srbiji
   ili Saveznoj Republici Jugoslaviji.

   Novinar: De li nazirete ume"sanost generala sa slu"cajem Deli
   Mustafi'c, ne znam koliko ste u to upu'ceni, koliko su pominjana neka
   generalska imena?

   Aleksandar Vu"ci'c: Upu'cen sam onoliko koliko pratim kroz "stampu i
   kroz sve medije, toliko sam upu'cen, toliko mogu da znam. Nemamo mi
   neke ekspertske informacije, niti 'ce nama informacije da dostavlja
   Goran Vesi'c ili bilo ko drugi kao "sto dostavlja nekima drugima pa
se
   pojavljuju kao sa eksluzivnim informacijama po tom pitanju. Nama to
   nije potrebno, mi imamo informaciju o nekim drugim pitanjima, a
jedino
   "sto znam potpuno sigurno to je da niko od srpskih radikala sa takvim
   ljudima kao "sto je Delimustafi'c nije ni imao veze niti 'ce imati
   vezu, tako da je na njima da vide ko je, da li je to predsednikov
"sef
   kabineta ili je predsednika vlade "sef kabineta. To 'ce pokazati rad
   ili nekog anketnog odbora, ili nekih komisija, ili nadle"zne stru"cne
   slu"zbe, uvereni smo. Medijski rat mo"ze da traje dan, dva, tri ili
   pet, ali istina uvek mora na kraju da izbije na videlo. I onima koji
   se ina"ce slu"ze la"zima na politi"ckoj sceni, falsifikatima, sve to
   traje dan, dva ili tri i posle toga sve pada u vodu.

   Novinar: Gospodin Tijani'c je upravo dao izjavu da se sreo sa
   gospodinom Delimustafi'cem, ali da je imao uisak da on ovde boravi
pod
   za"stitom ili MUP-a ili organa DB-a. Budu'ci da se zna da je on tu
   ve'c du"ze vreme, i po"sto se pojavljuje informacija da je gospodin
   Delimustafi'c mogao biti klju"cni svedok u procesu protiv Alije
   Izetbegovi'ca, da li je mogu'ce da je on ovde bio zaista pod
za"stitom
   na"sih organa, kao potencijalni svedok u Hagu protiv Izetbegovi'ca, a
   da je sad zloupotrebljen u nekom unutarnjem obra"cunu? "Sta je, po
   Vama, pozadina ovog celog slu"caja?

   Aleksandar Vu"ci'c: Slu"sajte, ja imam sto deset kila, a ne li"cim na
   Gorana Vesi'ca nimalo da bih sve te  detalje mogao da znam. To
mo"zete
   da pitate njega ili "Zivkovi'ca, ili nekog sli"cnog, prosto ne znam
ni
   kako bih se time bavio, ali jo"s nisam "cuo da je neki proces negde
   pokrenut protiv Alije Izezbegovi'ca. Kad mi budete javili ili kad
   budem saznao da postoji optu"znica protiv Alije Izetbegovi'ca, ne ona
   kao "sto Bati'c najavljuje optu"znicu za Ta"cija jedno tri godine,
   nego da mi ka"zete kad 'cu da vidim tu optu"znicu, onda mo"zemo o
tome
   da razgovaramo. Ne da postoji negde na nebu, a ovamo na "cardaku je
   Delimustafi'c, pa sad mi da nagadjamo zbog "cega je on i na koji
   na"cin, zaista ne znam i ne "zelim da se bavim "spekulacijama. U tome
   je razlika izmedju nas i nekih drugih. Ne volimo da se pravimo
pametni
   i da dajemo informacije o onome gde ih ili nemamo ili nismo do kraja
   u"sli u problem, ili nismo do kraja zainteresovani. Imate neke koji
   'ce da se hvale kako sve to znaju ili vide. Ja stvarno nisam
policajac
   da bih mogao da vam ka"zem "sta je UDB-a Srbije radila, "sta je
   savezna UDB-a radila, to je njihov posao. A kao "sto vidim, ne"sto im
   se ne sla"zu zaklju"cci i podaci, po"sto jedni druge optu"zuju.

   Novinar:  Predsednik Milo"sevi'c je ju"ce govorio u Hagu trideset
   minuta, od "cega je u na"sim medijima bilo selektivno pu"steno
   re"cenica ili dve. Uglavnom, on je tra"zio da bude pu"sten na slobodu
   i da se brani sa slobode. Da li mo"zete da vidite takav razvoj
   dogadjaja, da se Milo"sevi'c vrati u zemlju i da se brani odavde?

   Aleksandar Vu"ci'c: Pa on je Milo"sevi'c Slobodan, a predsednik je
   bio. Meni je predsednik Vojislav "Se"selj, da vam ka"zem po"steno, a
   "sto se ti"ce Slobodana Milo"sevi'ca, mi smo za to da nijedan Srbin
ne
   bude u Ha"skom tribunalu i bilo bi dobro kada uop"ste ne bi bili
   optu"zeni i kada ne bi postojala takva pravna nakaza, nepravna
   institucija kakav je Ha"ski tribunal. Ali, ako me pitate za li"cno
   mi"sljenje, mogu li"cni stav da vam dam. Ne bi oni osnivali ha"ski
   kazamat da misle da one zbog kojih su ga osnivali pu"staju na
slobodu.
   Oni 'ce da pu"staju one kooperativne, one Srbe nesre'cne koji 'ce da
   im ka"zu i "sta znaju i "sta ne znaju, koji 'ce da se prave pametni
   kako su "culi i "sta nisu "culi i kako su videli ono "sto nisu
videli.
   Poput Biljane Plav"si'c. Kao "sto vidite, Mom"cila Kraji"snika
takodje
   ne pu"staju. A "sto se ti"ce medija, primetio sam da je dobio
   neuporedivo manje prostora nego prethodni put kada se pojavio pred
   takozvanim Ve'cem tribunala. Ja razumem politiku onih koji danas
   upravljaju srpskim medijima i ne "zelim uop"ste da im se udvaram i
   dodvoravam, jer znam da mi nikada ne'ce ni u kom pogledu ni pomo'ci
   niti 'ce bilo kome iz Srpske radikalne stranke dati bilo koji minut
   ili sekund da o tome govori ili neki stubac napisati na korektan
   na"cin. Prosto ljudi imaju zadatak, da li neko voli, da li neko ne
   voli, u to vi"se uop"ste ne ulazim, ali znate, imate "cist zadatak -
   to tako sme, to tako ne sme i gotovo. Kako druga"cije da objasnite
   situaciju u kojoj niko iz Srpske radikalne stranke godinu i ne"sto
   dana nije bio gost ni na jednoj televiziji. Osim Nata"se Jovanovi'c
na
   JU INFO, i jedanput u duelu sa Zaharijem Trnav"cevi'cem na Studiju
   "B". Imate "cak dobar primer u emisiji "Nije srpski 'cutati" na BK
   televiziji. Vrti se slika gospodina "Se"selja, Tome Nikoli'ca, i
moja,
   godinu i po dana, i godinu i po dana od nas trojice nijedan nije bio
   gost. Iz svih stranaka su bili, i iz Kora'ceve stranke su bili, u
svim
   emisijama, i pet socijalista, sve "clanove koje su znali Stranke
   srpskog jedinstva, svi su bili, sve koje su jednom videli u "zivotu.
   Od radikala ne mo"ze nijedan. "Sta da radimo? Ne mo"zemo da se
   ubijemo, ali to nam je ne"sto "sto nam pokazuje da smo u stvari u
   pravu. Jer ne bismo mi bili zabranjeni, ne bismo mi bili na ovakav
   na"cin progonjeni da ne govorimo istinu. I zato "sto nas ne mogu da
   ucene i da upla"se, nama ne mogu da pri"caju bajkolike pri"ce i da
nas
   pla"se njihovim krivi"cnim prijavama da nas pla"se hap"senjima i ne
   znam ni ja "cime. Nas to ne interesuje. Mi 'cemo da se borimo protiv
   njih i verujte mi ne re"c, zapamtite, pobedi'cemo ih. Pobedi'cemo ih
   skinu'cemo ih s vlasti, a ja ih pozivam da nas zabranjuju i dalje. To
   "sto mogu preko nekih ljudi da zavr"se na privatnim televizijama,
   privatne televizije mogu da rade "sta ho'ce. Ja mogu li"cno da im
   zameram, kod njih ne mogu da protestujem i pravim demonstracije, ali
   'cemo za dr"zavnu televiziju, za <Studio B> - koji je ipak korektniji
   nego dr"zavna televizija - zato 'cemo imati proteste i mitinge ve'c
na
   po"cetku prole'ca. To su mediji koje svi pla'camo, koje pla'camo i mi
   srpski radikali jednako kao i svi ostali u ovom gradu, jednako kao i
   svi ostali u ovoj dr"zavi. Ni"sta manje i ni"sta vi"se, na ovaj ili
   onaj na"cin, preko fiskalnih nameta. Svi pla'camo. E, <Studio B> i
   Radio televizija Srbije moraju da se pona"saju druga"cije. Nije to
   privatna pr'cija bilo "cija i mogu oni da mrze i doktora "Se"selja, i
   gospodina Todorovi'ca, i Tomu Nikoli'ca, i Maju Gojkovi'c, i
   Aleksandra Vu"ci'ca; koliko god ho'ce mogu da nas mrze, ali nas je
   biralo toliko procenata gradjana Beograda, gradjana Srbije i gradjana
   Savezne Republike Jugoslavije. I to mora da se po"stuje, a ne da se
   uvodi deset puta gori mrak nego u vreme Milorada Komrakova. I Milorad
   Komrakov je majka za neke na Radio televiziji Srbije, a najgore
li"cno
   mi"sljenje imam o radu Milorada Komrakova, te vas molim da mi ovu
   izjavu ne ise"cete na pola. Taj me "covek "cak progonio vode'ci
sudski
   proces protiv mene. I on je bio bolji od ovih danas. Tad ste nekad
bar
   mogli da "cujete napad na opoziciju, sad nema ni"sta. Ko da smo umrli
   i "zivi sahranjeni, samo nisu obave"stene familije i u"za rodbina da
   treba da nas pohode i da nas obidju na groblju. E, tako se pona"saju,
   i o"cigledno je da je re"c o zadatku dobijenom ili spolja ili
iznutra.
   Nama je to potuno svejedno, to je njihov posao da ka"zu, ali
vide'cemo
   da li 'ce to tako ostati, da li 'ce to mo'ci tako da ostane posle
   mitinga, protesta koji 'ce biti na prole'ce. Mi 'cemo se za svoja
   prava boriti, mi ne tra"zimo ni"sta vi"se, na"se je "cak da tra"zimo
   ravnopravnost, a bili bismo zadovoljni i sa manjim od toga, ali sa
   ovim ne mo"ze niko "zivi da bude zadovoljan, sa pokvarenja"stvom, sa
   la"zima, falsifikatima, sa prevarama, sa zabranama da se pojavite da
   govorite. Svaki dan slu"sate pri"ce o radu anketnih odbora o ubistvu
   Pavla Bulatovi'ca samo nema nigde gospodina "Se"selja. Neki su
   poku"sali negde hrabro da naprave emisiju o radu anketnih odbora,
   gospodin "Se"selj prihvati, ali, naravno, drugi sagovornici, gospodin
   "Zivkovi'c, gospodin Mi'cunovi'c, ho'ce oni, ne mogu ba"s tad, ali ne
   mogu ni u drugi termin, pa ni u tre'ci, ba"s im ne odgovara, na putu
   su tad, i nikad ne mogu. Evo u kakvoj dr"zavi "zivimo. Ako je to ta
   demokratija, o kojoj su nam toliko pri"cali, ako su to te reforme o
   kojima su nam toliko pri"cali, hvala im i za takvu demokratiju i za
   takvu reformu, bori'cemo se protiv njih. I budite uvereni, ne'ce im
   jo"s dugo trajati, a onda 'ce do'ci stvarna i prava demokratija.

   Novinar:  Gospodin Mi'cunovi'c je pokrenuo inicijativu da se formira
   jedan tim stru"cnjaka ili eksperata da se na neki na"cin dr"zava
   pozabavi pitanjem onog dela optu"znice protiv biv"seg predsednika
   Milo"sevi'ca za genocid na Kosovu, tvrde'ci da je to veoma ozbiljno
   pitanje, od velikog nacionalno zna"caja za dra"zavu. Otkuda po vama
   sada da se naknadno, uo"ci samog protesta, pokre'ce jedna takva
   inicijativa?

   Aleksandar Vu"ci'c: Znate, pravili su se blesavi sve vreme. Mi smo
   upozoravali iz Srpske radikalne stranke vi"se puta "sta su pravno
   politi"cke posledice, hap"senja i ekstradiranja Milo"sevi'ca Hagu.
   Govorili smo vam vi"se puta ovde da 'ce do'ci na red i naplata ratne
   "stete od Savezne Republike Jugoslavije Bosni i Hercegovini i
   Hrvatskoj; tamo gde smo mi "zrtve bi'cemo progla"seni za agresora i
   pla'cati trideset pet plus dvadeset osam milijardi dolara, to je oko
   "sezdeset tri milijarde dolara. To ni moji ni va"si unuci ne'ce mo'ci
   da plate. Ista je stvar i sa Kosovom i Metohijom. Ako se doka"ze
   genocid, doka"ze pod znacima navoda, naravno, onda 'ce ispa"stati i
   na"si "cukununuci, ali je o tome trebalo neko u dr"zavi da vodi
   ra"cuna pre nego "sto je takav zlo"cin po"cinio. Zlo"cin
   isporu"civanja i Milo"sevi'ca i drugih Srba Ha"skom tribunalu!
Trebalo
   je da vode ra"cuna. Neko ko bi strate"ski brinuo o ovoj zemlji, a ne
   da brine samo o tome kako 'ce naredna tri meseca da dobije deset
   miliona, ili dvadeset, ili trideset miliona dolara. Pa mi ni to ne'ce
   biti dovoljno, opet 'ce hleb da mi poskupi na dvadeset pet dinara. I
   to je problem, a napravite ra"cunicu. Ju"ce smo mi pravili ra"cunicu,
   vidim da se nikom nije svidelo da objavi, da bi se pokazalo kako se
   dobro "zivi, od tih njihovih para koje nam tako sti"zu kamionima.
   Mo"zete da kupite dva kilograma hleba, jedan litar mleka i dva jaja
   dnevno, to vam je taman onih tri hiljade i dve stotine pedeset
dinara.
   Da dobijate i tri puta vi"se i sami vidite da ni"sta ne mo"zete da
   kupite. Ne daj bo"ze da tra"zite da kupite cipele ili bilo "sta
drugo.

   Imam tu jednu stvar na koju bih ukazao novinarima, onima koji su
   korektni ljudi, koji ho'ce da to primete na korektan na"cin. Recimo,
   pre dve godine bilo vam je potrebno da pre"zivite, dve stotine
maraka,
   imali ste sto maraka prihod, sto maraka vam je falilo. To ste
   nadoknadjivali iz onoga "sto je ranije ste"ceno na razne druge
na"cine
   bave'ci se drugim nekim poslovima na crno itd. Danas imate mo"zda
   dvesta maraka platu, ali vam je potrebno sedamsto maraka da biste
   pre"ziveli i petsto maraka ste u minusu svakog meseca. Zato "sto su
   samo ra"cuni za struju po nekoliko stotina maraka. I onda ra"cunajte
   koliko vas dr"zava na takav na"cin plja"cka i koliko koji su ne"sto
   stekli i zaradili u prethodnom periodu u stvari oduzima i otima sve.
   To je najsavremeniji oblik plja"cke.

Одговори путем е-поште