IZJAVA ZORANA DJINDJICA ZA RIA "NOVOSTI" 5.2.2002.
12:26

 PREMIJER SRBIJE ZORAN DJINDJIC SMATRA, DA PREDSTOJECA NA PROLECE OVE
GODINE POSETA SRPSKE VLADINE DELEGACIJE MOSKVI ODGOVARA KURSU SRBIJE U
PRAVCU INTENZIFIKACIJE ODNOSA SA RUSIJOM (Njujork, RIA "Novosti")

Predstojeca u prolece ove godine poseta srpske vladine delegacije Moskvi
odgovara namerama rukovodstva Srbije da intenzivira odnose sa Rusijom,
izjavio je u ekskluzivnom intervjuu RIA "Novosti" premijer Srbije Zoran
Djindjic, koji je ucestvovao u radu Svetskog ekonomskog foruma u
Njujorku. Po recima premijera Djindjica, Moskva je uporedo sa
Vasingtonom i Briselom jedan od tri "oslonca strategije" Srbije. "U
poliitckom pogledu mi smo veoma bliski", podvukao je Djindjic nagalsivsi
da "bez Rusije mi ne mozemo raditi na nasoj buducnosti". Rukovodilac
srpske vlade je ukazao, da je u prvoj godini vladavine sadasnje vlade
Srbije za njega bilo veoma vazno da uspostavi odnose sa Vasingtonom,
koji su se drasticno pogorsali za vreme Milosevica. "Moguce je da mi
nismo dovoljno paznje poklanjali odnosima sa Moskvom, ali to se nije
dogodilo zato sto mi Moskvu ne smatramo vaznom, vec zato sto smo
smatrali da su ti odnosi ionako dobri", - kazao je Djindjic. Po njegovim
recima, konkretni rokovi i dnevni red posete Moskvi su u stadijumu
razmatranja. On je takodje ukazao, da ce do posete doci u toku nekoliko
narednih meseci. U toku posete planirano je da se osnovna paznja posveti
razmatranju pitanja ekonomske saradnje. Srbija u znacajnoj meri zavisi
od isporuka ruskih energenata, pored ostalog i gasa, istakao je srpski
premijer. S tim u vezi srpsko rukoovdstvo racuna da ce privuci ruske
kompanije da ucestvuju u privatizaciji energetskog, izmedju ostalog,
gasnog sektora i obnavljanju energetskog trzista Srbije. Djindjic je
takodje izrazio zelju da "stari dug bude konvertovan u isporuku
tehnologija". "S tim u vezi vec postoje neki dogovori, ima i teskoca,
ali mi cemo nastaviti da radimo na tome", ukazao je Zoran Djindjic. - 0
-