Title: Message
SVETOSLAVLJE
Protejerej dr Zarko Gavrilovic, predsednik Svetosavske stranke, posle incidenta, kada su pripadnici Anglikanske crkve spreceni u sluzenju liturgije, tvrdi da mnogi s pravom traze ostavku poglavara SPC:
PATRIJARH, DOZVOLOM DA SE JERETICI
OKUPLJAJU U NASOJ PATRIJARSIJI,
POGAZIO SVE KANONE PRAVOSLAVLJA
@ Gordana BULATOVIC

       Mislim da je ovaj skandal izbio samo kao reakcija na politiku Engleza prema srpskom narodu i politiku nase Crkve prema rimokatolicima i ekumenizmu – komentarise za "Svedok" otac Zarko Gavrilovic, incident koji se dogodio, kada su vernici i svestenstvo Anglikanske crkve spreceni u nameri da odrze svetu liturgiju u Kapeli srpske Patrijarsije. – Ne stojim iza ovih demonstracija, nisam pristalica stvaranja raskola u nasoj Crkvi, jer sam sluga Boga i svoga roda.
       Svedok: Do sada nisu zabelezeni slicni incidenti pred Patrijarsijom?
       Zarko Gavrilovic: Za to sto se dogodilo krivi su ponajmanje oni koji su mirno demonstrirali, pod uslovom da nisu nikoga vredjali. Jer, upravo Englezi su nas Srbe bacili, 1941, u celjusti Hitlera, a posle Drugog svetskog rata, kada su Nemci vec odstupali, bombardovali srpske gradove na Vaskrs 1945, zatim su doveli na vlast srpskog zlotvora Broza, a izdali legitimnog komandanta Kraljevske vojske Drazu Mihailovica. Jos Englezi nisu otvorili svoje arhive kako bi nam rekli ko je Broz. Cak su nas, zajedno sa NATO zemljama, svirepo bombardovali 1999. Osim toga, od dolaska KFOR-a na Kosmetu je poruseno vise od 150 srpskih bogomolja. Sto ne obnove neku od bogomolja na Kosmetu i tamo ne sluze svetu liturgiju, pa bi to sasvim dobro razumeli i skinuli bismo im kapu. Nego Siptari, na njihove oci, ruse nase bogomolje. Prema nama, Srbima, Englezi su se mnogo puta pokazali kao veliki neprijatelji. Svaka cast Englezima kao narodu, ali engleski politicari, koji su od Drugog svetskog rata na sceni, vodili su antisrpsku politiku. Ubijali su i 1945. i 1999. nasu nevinu decu, bacali na nas narod kasetne bombe i bombe sa osiromasenim uranijumom, a danas hoce da koriste i nase bogomolje. I to ni manje ni vise centralnu: Kapelu Patrijarsije. Zato se u nasoj deci, buduci da je u starijim generacijama sve duhovno skoro zamrlo, budi nacionalisticki i svetosavski ponos. Oni se bune zato sto je sve srpsko trenutno vrlo ugrozeno. Zato mislim da za te demonstracije ispred Patrijarsije niko nema prava da se ljuti: ni predstavnici nase Crkve, jos manje bezbozni politicari koji ne poznaju kanone Crkve, a najmanje nasa braca Englezi.
       S: Protivnici ustupanja nasih bogomolja vernicima drugacije veroispovesti kazu da se time krse pravila pravoslavne crkve, dok drugi tvrde da je to uobicajno i da se vec dugo takva praksa cini. Kakav je Vas stav po ovom pitanju?
       Z.G: Posle Prvog svetskog rata ustalila se praksa nekih blizih kontakata izmedju svih pravoslavnih crkava i Anglikanske crkve. Pregovaralo se dugo da se, nekako, te dve crkve ujedine. Medjutim, tu postoji velike dogmatske razlike, cak nepremostiva provalija. Stablo hriscanstva je pravoslavlje. Od tog stabla odvojila se jedna grana – rimokatolicizam – i pala u jeres. Zbog inkvizicije i progona svojih neistomisljenika i naucnika, zbog propovedanja da za novac moze da se kupi carstvo nebesko za sebe ili svoje bliznje, kao i zbog drugih zloupotreba dogmatske prirode stvoren je, od dela rimokatolika, u 16. veku, protestantizam, luteranstvo. Dalje se od protestantizma razmnozile i druge hriscanske deenominacije, medju kojima i anglikanizam, subotari i sl. Nama, pravoslavcima, kanonima izricito je zabranjeno da molitveno opstimo sa svim, za nas, jeretickim crkvama i inovernim verskim zajednicama. Cak je baceno i prokletstvo na svakoga ko sa njima molitveno opsti, ko praznuje praznike sa rimokatolicima, protestantima. Pravila 45. i 46. Svetih apostola, 33. pravilo Laodikijskog sabora, recimo, zabranjuje da se molitveno opsti sa jereticima i sa judejcima, kao i da se odlazi u sinagoge i na druga molitvena mesta. Ko od svestenih lica to samovlasno ucini, biva mu cin oduzet, a on isteran iz crkve.
       S: Mnogi u vrhu SPC ne tumace tako kanone pravoslavlja?
       Z.G: Mnogi nasi episkopi samovlasno danas zagovaraju zblizavanje sa, za nas, jereticima: Rimokatolickom crkvom i drugim hriscanskim veroispovestima, u koje spadaju i anglikaci, isto kao i jehovini svedoci i metodisti. Zabranjeno nam je da molitveno opstimo i sa onima koji nisu hriscani, dakle sa muslimanima. Svima njima nije zabranjeno da molitveno opste sa nama, jer su oni kanone vaseljenskih sabora pogazili. Koliko je Anglikanska crkva jereticka, svedoci i podatak da je u tajnoj anketi, sprovedenoj medju njihovim svestenicima, na pitanje: da li je Presveta Bogorodica natprirodno zacela Gospoda Isusa Hrista, cak cetvrtina anglikanskih svestenika odgovara da nije, vec da ga je zacela sa muzem, Josifom drvodeljom. Kada tako misle svestenici, sta li tek misle obicni vernici. I sada oni dolaze kod nas u nase hramove da vrse bogosluzenje na dan Bozica, da slave onoga Bogomladenca koji je, po nasem ucenju, natprirodno zacet. Oni dolaze da skvrnave nasu svetinju, jer svaka crkva u kojoj se jeretici ili nehriscani okupe, mora da se ponovo osveti pre nego sto u njoj ponovo sluzi ma koji pravoslavni svestenik. Dakle, partijarh koji je ovo bogosluzenje dozvolio, a nije on prvi, pogazio je kanone. Zato postoje mnoga pisma, ovih dana upucena srpskom patrijarhu, u kojim se trazi njegova ostavka.
       S: Danas, u isto vreme, u Srbiji imamo dve vrste upozorenja: ona koja ukazuju na porast desnice i, s druge strane, ona koja govore o jacanju onih snaga koje zele da marginalizuju sve sto je srpsko?
       Z.G: Ako priznamo pravo svakog da ima sopstveno misljenje, ne znam sto bi levica bila ispravnija od desnice. I jedno i drugo su krajnosti. Levica je, stavise, veca krajnost i stetnija za svaki narod od desnice. Dostojevski je lepo rekao: "Jevreji svuda propovedaju socijalizam, ali ga u svoju kucu ne uvode". Zapad je ceo levicarski, antihriscanski. Desnica se sada javlja kao reakcija na zloupotrebe levice, unistavanje hriscanskog morala, porodica, simbola. Amerika nema vise nijedan drzavni hriscanski simbol, a nema ga ni zapadna Evropa. I kod nas se ide na unistenje hriscanskih simbola, morala, porodice, vere, jer su zapadni mocnici, tj. njihovi bogatasi, koji su se docepali novca protekcionizmom, maanipulacijama i kalkulacijama sa MMF i slicnim zloupotrebama. Zato su nam i uveli sankcije, da bi nas sada ekonomski dokrajcili. Jos su nas tomahavkama 1999. razorili, a sada nam dele pomoc "na kasicicu". Kao reakcija na sve te zloupotrebe levice, javlja se Le Pen u Francuskoj, Hajder u Austriji, u Nemackoj pisu parole na hramovima "napolje s Jevrejima". To raspolozenje ne moze da se spreci nasiljem, vec samo slobodnim izjasnjavanjem, slobodnom demokratijom i razmenom misljenja.
       S: Vi ste, kao svestenik, bili opozicionar u Milosevicevo vreme?
       Z.G: Ja sam i onda, nazalost i sada, opozicionar. Zato sto sam se borio protiv Milosevica zamalo nisam bio lisen svestenickog cina. A danas, u nasoj Crkvi svi oni, koji su bili prvi uz Milosevica, prvi su i uz DOS. Mene nigde tu nema i ne moze me biti, jer se oni bore za vlast, a ja za cistotu i ispravnost kako crkvene tako i drzavne vlasti. Dakle, nasa zvanicna Crkva manje sluzi Hristu, a vise aktuelnoj politickoj vlasti, cak i medjunarodnim mesetarima.
       S: Crkva se oglasila i povodom izbora, kako pre, tako i posle, komentarisuci cak i stanje birackih spiskova?
       Z.G: To svedoci da je SPC danas vecinom na tudjem terenu, jer nema principa, pogazila je kanone Crkve. Ona je vise brod koji pluta, a manje stremi ka Gospodu i Carstvu nebeskom. Nasa crkva se nije oglasila ni prilikom odvodjenja pravoslavaca u Hag. To nije ucinila, prema mojim saznanjima, zato sto je srpski premijer otisao kod patrijarha i rekao mu: "Uvescemo veronauku, ali neka crkva ne kritikuje nas ako budemo izrucivali ljude Hagu". To su moja saznanja. Mozda ona nisu tacna, ali kako se stvari odvijaju mislim da su tacna. I uveli su veronauku tako brzopleto, jadno, kao izborni predmet. Nedopustivo je da nasa Crkva, ili njen poglavar, poziva na izbore jadne Srbe sa Kosmeta, da oni daju legitimitet Tacijevim teroristima da otcepe Kosovo, a ne bore se da se Srbi tamo vrate i da nam se bogomolje ne unistavaju. Mislim da je jad i cemer srpskog naroda sto nemamo nijednu cistu nacionalnu instituciju koja vodi racuna o nasem narodu. Ni Crkvu, ni Akademiju nauka, ni ministarstva prosvete ili kulture. Jedan veroucitelj iz Gornjeg Milanovca mi se zalio da mu je Ministrstvo kulture poslalo neki alternativni seksoloski recnik, kao alternativu za udzbenik veronauke. A, oni treba da se brinu o kulturi svog naroda. Kako cemo mi u Evropu, nagi kao puzevi, bez svoje kulture, vere, morala? A znamo da imamo stariju kulturu od Amerike. Zakonik cara Dusana nam je iz vremena kada je Amerika bila preplavljena divljim plemenima. Sada je pomodno da se Srbi parcaju, dele. Cak i Kostunica deli Srbiju na regione, a video sam i projekat ustava koji je radila njegova supruga gde se trazi seksualna sloboda, misleci valjda pod tim razne nastranosti.
       S: Protivnik ste seksualnih sloboda?
       Z.G: Veliko je pitanje sta znaci seksualna sloboda. Ako se seksualna sloboda sastoji u tolerisanju perverzije, nakaznosti i pedofilije, ja jesam protiv nje. I to zestoko protiv. Jer, od homoseksualaca do pedofila je samo jedan korak. Mi i ovako nemamo dece. A mnogo se kod nas vrsi i abortusa, pa ne mozemo naci resenje protiv bele kuge koja vlada Srbijom. Pominje se, u poslednje vreme, i kloniranje. Protiv sam eksperimenata u genetici, ali sam jos vise protiv eksperimenata protiv Bozijeg plana. Niko nema pravo da ubija zacet zivot. Zacece se praznuje u nasoj Crkvi kao praznik. Trenutak kada se dve celije spoje i kresne varnica zivota od koga nastaje covek, jeste sveti trenutak. I ko sme to bice, tog buduceg coveka da ubije? A Srbiji su sela prazna, skole se zatvaraju, uskoro cemo zatvarati kasarne, praznice nam se Sumadija, Vojvodina. Time se ostavlja prostor za one koji se mnoze geometrijskom progresijom, koji smatraju da im je Alah dao Zemlju da vladaju njom. A vrh nase Crkve pridikuje "Cije ovce, onog i planina".
       S: U poslednje vreme grupe koje sebe nazivaju skinhedsima ponovo napadaju Rome po Srbiji?
       Z.G: Nemam nista protiv Roma, ali na taj postupak skihendsa gledam kao na reakciju koji donekle izazivaju sami Romi. Oni su poceli da prenaglaseno traze svoja nacionalna prava, govore da su zapostavljeni u Srbiji, a proterani su sa Kosmeta, Slovenije i Hrvatske. I ako ih tamo ima, ne smeju da se jave. Samo ih mi Srbi primamo, da kazem, domacinski, i opet povika na nas s njihove strane. To je jedna velika grehota pred Bogom, i oni tu grehotu moraju da ispastaju. Taj potez skinhedsa, koji ne odobravam, je reakcija na takvo romsko postupanje. Bilo bi dobro kada bi oni bili bar malo blagodarniji sto je Srbija pristala da ih primi, kao sto je primila i mnoge muslimane, za vreme ovog poslednjeg rata, kao sto je primila bracu Crnogorce, a oni su, iako su u Srbiji zaposeli sva rukovodeca mesta, psovali Srbima majku. Sada, cini mi se, i ta romska manjina sve vise ustaje protiv Srba, uz blagoslov nekih, rekao bih "sorosovskih", nevladinih organizacija. Skinhedsi su samo reakcija na njihovu akciju. Kako u fizici, tako i u zivotu – akcija izaziva reakciju. Istina, sa hriscanske tacke gledista, nedopustiva i gruba, ali, nije svako, od skihendsa, hriscanin. I ne mora to da bude. Gospod je rekao da ga sledi samo onaj ko hoce.

GRADSKA VLADA, BRANECI UNOSENJE HRANE
NA GROBLJA, NEGIRA NASU VERU I OBICAJE

      S: Nedavno je u Beogradu, gradska vlada zabranila unosenje hrane na groblja. Gledate li na to kao na gusenje verske slobode?
      Z.G: Mislim da gradska vlada nema prava da to uradi. Bolje bi bilo da tu odluku sto pre povuce. Umesto da se bavi poslovima zbog kojih i postoji, ona se bavi bizarnim pitanjem – nosenjem hrane na groblja, sto je cinjeno od davnina. Sa psiholoske tacke gledista, taj potez prinosenja hrane kao zrtve za umrlog je psiholoska potreba onog ko je izgubio nekog bliskog, da ucini delo milosti telesne, da nahrani gladnog za pokoj duse svog pokojnika. Znam da je neukusno sto se na groblja iznose raskosna jela i zestoka pica. I tu treba imati mere i ukusa, a onome kome smeta, neka to ne cini. Znam da je danas popularno i populisticki napadati Srbe i njihovu veru i obicaje, ali to ne sme da radi gradska vlada, cak iako ima za gradonacelnicu gospodju, udatu za muslimana. Danas su na vlasti uglavnom bezboznici, komunisticka deca. Pravih pravoslavaca i svetosavaca, tzv. Srbijanaca, procentualno malo ima na vlasti, bilo gradskoj, republickoj ili saveznoj. Nemamo hriscansku, ni verujucu vlast. Stoga je ta zabrana neumesna, jer je taj obicaj nosenja hrane na groblja pokusala je da spreci i nasa Crkva, pre neku deceniju, pa nije uspela. Taj obicaj je moguce promeniti vaspitanjem, a za to je potrebno vreme. Inace, izazvace suprotan efekat. Gradska vlada je ovim prekoracila svoja ovlascenja. Nosi se hrana i u skupstinu. Zasto tamo ne zabrane unosenje hrane, nego se jos svadjaju da li imaju ili nemaju dovoljno kolaca? A, ako ovako gradska vlada nastavi, ukinuce i pravo da vernici slave krsne slave.
ZA DZAMIJU 1.000 MARAKA,
ZA ENCIKLOPEDIJU PRAVOSLAVLJA BLAGOSLOV

      S: Trenutno radite na pripremi Enciklopedije pravoslavlja?
      Z.G: Radili smo razne projekte, kao sto je, na primer, Srpski pravoslavni posni kuvar, koji je stampan kao enciklopedijsko izdanje, pa Srpski pravoslavni bukvar cija je prva knjiga "Slovarica" stampana i dozivela ubrzo i drugo izdanje. Radimo na Srpskom pravoslavnom leksikonu, a pripremamo i Srpsku enciklopediju pravoslavlja. Od Crkve ni od drzave za to nismo dobili ni dinara. Jedino sam dobio blagoslov da radim na Enciklopediji pravoslavlja. A, srpski patrijarh daje 1.000 maraka za zidanje dzamije u Beogradu. To me je zabolelo. Jer, ni 1.000 dinara nije dao za projekat koji je blagoslovio i odobrio Sveti Sinod, dakle i on sam
.
SVETOSAVSKA STRANKA DELI SUDBINU SRBA
      S: Malo neobicno, ali kao svesteno lice ste na celu Svetosavske stranke?
      Z.G: Mi smo prvi, pocetkom devedesetih, podneli dokumentaciju za registraciju stranke. Od kako smo osnovani zestoko su nas napadali i nasi i tudji. Mene je pozivao nekoliko puta mitropolit Jovan da me rascini, iako mi je prvo odobrio da stvaram takvu stranku, jos mi nudio i Ducicev program da se na njega ugledam, a zatim je – kada je dobio "domaci zadatak", zabranio da to radim, pa mi je zapretio lisavanjem cina. Rekao sam mu: "Dobro, nisam se rodio kao svestenik, ne moram kao svestenik ni da umrem. Ali, ako me rascinite, doci ce vreme, pa cemo mi vas rasciniti". Nismo bili prihvatljivi ni za desnicu ni za levicu. Meni su komunisti i DB razorili brak, unistili porodicu. Uhvatili su moju bivsu zenu u nekoj krivici, drzali je u saci i ona je radila za njih, a protiv mene. To sam video iz svog dosijea, a i mnogi su mi ljudi, prijatelji, o vrlo ruznim stvarima na tu temu pricali. Nasa stranka je specificno srpska, svetosavska, okrenuta nasoj tradiciji, moralnim vrednostima i kulturi. Otuda, nije prihvatljiva i u potpunosti deli sudbinu koju imaju pravoslavni Srbi.
DEMOHRISCANSKA STRANKA FORSIRANA OD PAPE
      S: Imate li slican program Demohriscanskoj stranci Srbije?
      Z.G: Mi imamo prividno slicne programe sa Demohriscanskom strankom, ali nam se ipak stranke razlikuju, kako po principima morala, vere, tako i po politickom pristupu resavanju gorucih pitanja Srpstva, posebno po politickom moralu. Demohriscanska stranka je vise vezana za Vatikan i papu i od njih forsirana. Mi smo od Vatikana i od mnogih drugih suzbijani. I to nam dokazuje da smo u pravu. Za sobom imamo mnogo neprijatelja – masone, jevrejski lobi, homoseksualce, nevladine, "soroseve" organizacije, bivse i sadasnje komuniste. I samo je Bozije cudo kako smo se do sada odrzali na prljavoj politickoj sceni Srbije. Trenutno stojimo i slajfujemo u mestu u nadi da cemo uhvatiti zalet i jednog dana krenuti napred.
REAKCIJA I ZBOG PAKTIRANJA SA VATIKANOM
      - Nasa Crkva previse paktira i sa Vatikanom. Ovaj incident ispred Patrijarsije je sigurno, jednim delom, reakcija i na nedavno objavljenu vest da ce visoka delegacija SPC uskoro da posetiti Vatikan. A Vatikan je kroz istoriju pokazao svoje pravo lice prema pravoslavnim Srbima, ubijajuci ih na hiljade i milione. Vatikan je prvi priznao secesiju Hrvatske i Slovenije i time izazvao krvoprolice u Jugoslaviji. Nikada se ne moze oprostiti sto u vrhovima nase Crkve ima "vatikanskih ljudi" koji rade tudji posao za vatikanski novac. Sve ukazuje da je nasa Crkva izgubila kompas da sledi Gospoda Hrista, jer je Gospod rekao: "Ko hoce da ide za mnom, neka se odrekne svega i uzme krst i podje za mnom". A nase velmoze u Crkvi ne odricu se nicega u ovom svetu: voze skupocene automobile, zive u vilama, okrenuti zadovoljstvima, neki cak vrlo porocno, medju njima ima i pedofila i nastranih osoba, o cemu ce ovih dana poceti neko klupko da se odmotava. A zbog neaktivnosti na poboljsanju pravoslavne vere i borbe protiv sekti, nemorala i pobacaja koji ubijaju srpstvo, bicemo mi sadasnji svestenosluzitelji upisani crnim slovima u istoriju i u Knjigu zivota - kaze Zarko Gavrilovic.
NASA VLAST KUPLJENA
JOS PRE IZBORA 2000.

      - I nasa vlast tone sve dublje u mondijalizam, jer je jos pre izbora 2000. kupljena da radi to sto danas radi - smatra Zarko Gavrilovic. - Vidite da nasa vlast predaje Hagu bivseg predsednika, bez zakona i uredbe, dok su Hrvati cuvali Tudjmana, cuvaju Norca, Bobetka, iako je Tudjman bio prvi secesionista. U Hag nije otisao ni Alija Izetbegovic, a prvi je napao Srbe na svadbi u Sarajevu, kada je ubijen otac teologa Gardovica, koji je zenio sina. Da ne govorimo o onome sto se desilo u Ulici Vase Miskina, kada su muslimani dali rec nasoj vojsci da ce ih pustiti da slobodno prodju, a onda ih, kada su prolazili tom ulicom, pobili. U Jevandjelju imamo izreku: "Ko se masi za noz, od noza ce i poginuti". Oni koji izdaju nase ljude Hagu, bice izdati. Ne kazem ja da Milosevic nije kriv, ali samo svom narodu. On je omogucio Tudjmanu da stvori veliku Hrvatsku, Taciju dao mogucnost da napravi etnicki cisto Kosovo. Slovenci i Makedonci su, zahvaljujuci njemu, napravili svoje drzave koja nikada nisu postojale. Neki nasi vrhunski politicari prodali su se Nemcima, drugi Amerikancima, treci Francuzima, cetvrti Englezima. Zbog toga je danas srpski narod vrlo ugrozen. Toliko ugrozen da cim neko kaze da je Srbin, proglasavaju ga nacionalistom. Ne daj Boze da neko ovde kaze da je pravoslavac i svetosavac. To bi bio "veliki greh". Vidite da se Gaso Knezevic, srpski ministar prosvete, potpisuje latinicom. Dovoljno je da se neko nakaslje u Londonu, Vasingtonu ili Parizu, pa da nasi politicari kinu.

Одговори путем е-поште