Title: Message

Bora Jovic ne zna zbog cega je oslobodjen cuvanja drzavne tajne

Dugogodisnji saradnik Slobodana Milosevica, Borisav Jovic, izjavio je da ne zna zasto je oslobodjen cuvanja drzavne i vojne tajne u postupcima pred Haskim tribunalom, ali je priznao da je razgovarao sa istraziteljima tog suda. “Niko mi nista nije rekao, niti me sta pitao. Saznao sam za to iz novina. Niko mi se iz vlasti nikad nije obratio u vezi sa tim problemom, niti sam se ja raspitivao zasto me oslobadjaju drzavne tajne. Kontaktirali su me samo istrazitelji Haskog tribunala, pitali me sta im padne na pamet, ali sta ce sa tim saznanjima da urade, ne znam”, rekao je Jovic za danasnje beogradske “Vecernje novosti”.

 14:30
“Indipendent”: Stamboliceva smrt najgorcija ironija balkanske politike

Povodom saopstenja srpske policije da je konacno pronasla tijelo Ivana Stambolica, nekadasnjeg predsjednika Predsjednistva Srbije, londonski “Indipendent” u opsirnom nekrologu pise da je Stamboliceva smrt jedna od “najgorciijh ironija balkanske politike u 20-om vijeku”. “Ironicno je to sto je Ivan Stambolic, jedan od vodecih zagovornika medjuetnicke tolerancije i kompromisa, pomogao vise nego bilo ko drugi u politickom usponu covjeka koji je svojom verzijom srpskog nacionalizma pokrenuo raspad SFRJ i deceniju krvavih sukoba u bivsim jugoslovenskim republikama”, pise “Indipendent”.

 14:07
Batic: Ubistvo Djindjica je finale ogromne zavjere

Predsjednik Demohriscanske stranke Srbije i srpski ministar pravde Vladan Batic ocijenio je danas da je ubistvo premijera Zorana Djindjica “finale ogromne zavere, i definitivni pokusaj drzavnog udara”, u kome su mnogi imali svoju tacno odredjenu ulogu. “Stvorena je plemenska zajednica koju su cinile pojedine politicke stranke koje su stvarale ambijent za paralizu svih procesa, druge su podsticale na linc, fanaticni sledbenici Slobodana Milosevica u vojsci, policiji i drzavnoj bezbednosti mislili su da mogu da vrate vreme, dok su haski optuzenici i kriminalci zeleli da izbegnu sudsku odgovrnost”, rekao je Batic na sjednici Glavnog odbora svoje stranke.

 13:50
DOS: Omoguciti nova izrucenja Haskom tribunalu

Lideri vladajuce koalicije u Srbiji podrzali su predlozene izmjene Zakona o saradnji sa Haskim tribunalom, koje podrazumijevaju omogucavanje daljeg podizanja optuznica i izrucenje okrivljenih tom sudu. Kako je saopsteno, DOS predlaze da se iz Zakona o saradnji sa Haskim tribunalom izbrise clan 39, koji ogranicava izrucenje drzavljana Srbije i Crne Gore tom sudu.

Lideri DOS podrzali su i predlog izmjena Zakona o krivicnom postupku, prema kojima bi pritvor, kada je rijec o organizovanom kriminalu, terorizmu i ratnim zlocinima, mogao da traje do 60 dana. Izmjene oba zakona predlozila je Demokratska alternativa, stranka Nebojse Covica.

 13:35
Legija je uhapsen i bice likvidiran?

Vijest o ubistvu Milorada Lukovica – Legije vec je pripremljena, samo jos nije objavljena, tvrdi novinar iz Beograda Milovan Brkic u tekstu koji je objavio podgoricki “Dan” u izdanju od subote. U tekstu se navodi da je policija uhapsila Legiju jos u utorak, kada i Dusana Spasojevica – Siptara i Mila Lukovica – Kuma, a da su Siptar i Kum likvidirani na drugaciji nacin od javno saopstenog. To isto desice se, pise “Dan”, i Legiji. “Mjesto njegovog usmrcenja vec je odredjeno”, pise list, koji zakljucuje da se ovim zele ukloniti “nezgodni svjedoci sa kojima su pojedinci iz srpske vlade godinama tijesno saradjivali, i sprecavali srpskog ministra unutrasnjih poslova da ih u legalnoj akciji policije uhapsi”.

 13:18

Covic: Sada je jasniji Seseljev odlazak u Hag

Potpredsjednik Vlade Srbije Nebojsa Covic izjavio je da su Milorad Lukovic - Legija i Dusan Spasojevic - Siptar bili povezani s pojedinim politicarima bivse vlasti i nekim neformalnim grupama u Bezbjednosno-informativnoj agenciji, koje su “smisljale kako da svadjaju politicare DOS-a”. Kao primjer, naveo je optuzbe koje je lider radikala Vojislav Seselj iznosio protiv njega od sredine prosle godine.

“Ti napadi Seselja prema meni su smisljeni. Smislili su ih ljudi iz drzavne bezbednosti, odnosno BIA-e. Neki ljudi su sedeli, to je sada potpuno jasno, i smisljali kako da svadjaju politicare DOS-a, kako da im ubacuju razne zadjevice, abrove, klevete”, naveo je Covic u intervjuu agenciji Beta.

“Kada je pocelo to sve sa Seseljem, do mene je stigla informacija da Seselj to radi zajedno sa Spasojevicem i Legijom. I ja sam na Savetu za drzavnu bezbednost jasno rekao da cu otici da pitam Legiju. Naravno, rekao mi je da on nema veze sa tim. Ja sam ga tada upozorio da se ne igraju i ne sire lazi, jer ce odgovarati pred zakonom”, rekao je Covic i podsetio da je i ranije ukazivao na “tesnu vezu” Spasojevica sa Seseljem, pominjuci “igranje saha”. On je ocijenio da sada postaje “jasnije zasto je Seselj otisao dobrovoljno u Hag”.

Covic je izrazio i uverenje da je organizovan kriminal povezan sa “antihaskim lobijem” i ratnim zlocinima, odnosno da je koriscen za obezbjedjivanje sredstava i za zastitu i za borbu protiv saradnje sa Haskim sudom i izlaska na liniju pravde svih koji su pocinili ratne zlocine. On nije iskljucio mogucnost da je sin bivseg predsjednika Srbije i SRJ Slobodana Milosevica, Marko Milosevic, bio povezan sa “zemunskim klanom”.

www.pcnen.cg.yu/

Одговори путем е-поште