Title: Message

SJUTRA ISTIČE AMERIČKI ULTIMATUM SRBIJI I CRNOJ GORI

VIJEST DANA: Međunarodni krivični sud vlast u Podgorici i Beogradu stavio na Tantalove muke

 ~Vlada zahtjev nije trebalo ni da primi, ali kada je već to učinila, mora da ga ignoriše, ali ne provokativno, već sa ubjedljivim činjenicama na kojima je utemeljen stalni Međunarodni krivični sud

BIVŠI ŠEF JUGOSLOVENSKE DIPLOMATIJE I DUGOGODIŠNJI AMBASADOR
SRJ U SAD O ZAHTJEVU VAŠINGTONA ZA IMUNITET NJIHOVIH GRAĐANA

Vladislav Jovanović: Odbiti ucjene na neprovokativan način

- Mislim da čitava srpska, ali i veliki dio evropske javnosti, postavlja opravdano pitanje: kako se američka administracija usuđuje da tako nešto traži od Srbije i Crne Gore - kaže za "Dan" Vladislav Jovanović, bivši šef jugoslovenske diplomatije i dugogodišnji ambasador naše zemlje u SAD.
- Naša vlada nije trebalo uopšte da primi takav zahtjev, morala je da ga odbije. Jer, takav način obraćanja našoj zemlji nije prihvaćen u međunarodnim odnosima. Sada kada je naša vlada primila takav zahtjev, ne postavlja se pitanje kako na njega treba odgovoriti: treba ga jednostavno ignorisati i podržati stalni Međunarodni krivični sud koji obavezuje sve zemlje da ga podrže i insistira na jednakom tretmanu svih počinioca ratnih zločina, bez obzira iz koje zemlje dolaze. Dakle, zaključak je: ignorisati taj zahtjev, na njega uopšte ne odgovarati i ponoviti našu bespogovornu privrženost stalnom Međunarodnom krivičnom tribunalu - naglašava Vladislav Jovanović.
Na našu opasku, da bismo time, kako tvrde neki političari, "izazvali gnjev SAD", Jovanović kaže da je "Amerika izazvala dosta gnjeva kod nas time što su tim dvostrukim aršinom pristupili gonjenju krivaca za zločine počinjene ratovima tokom jugoslovenske krize". Jovanović naglašava da "oni (SAD) su insistirali i insistiraju na krivici najviših državnih, vojnih i političkih funkcionera Srbije i drugih bivših srpskih zemalja, a uopšte ne pokreću pitanje odgovornosti takvih odgovarajućih lica kod drugih strana, učesnika u ratovima, uključujući albansku stranu na Kosovu i Metohiji".
- Ta njihova gnjevnost je po meni "tigar od papira" i mi imamo snažnu zaštitu u stalnom Međunarodnom krivičnom sudu. Prijetnje da će nam biti uskraćena vojna pomoć su besmislica, jer mi ni dosad takvu pomoć nijesmo dobijali, a i pitanje u kojoj bi mjeri ona bila pomoć kada bi bila pružena, a koliko bi bila samo novi oblik zavisnosti i podčinjavanja naše zemlje interesima SAD - kaže Jovanović.
- Ja vjerujem da bi Amerika i pored verbalnih prijetnji prešla preko našeg stava - odbijanja, pod uslovom da ne bude provokativan. Ignorisanje i pozivanje na principe stalnog Međunarodnog krivičnog tribunala je dovoljno da SAD shvate da su otišli predaleko u zahtjevu prema nama. Mislim čak da ona ne bi vršila akte političke odmazde. A ne ispunjavanje obećanja o vojnoj pomoći je nešto što nas ne bi uopšte pogodilo - zaključuje za "Dan" dr Vladislav Jovanović, bivši jugoslovenski šef diplomatije i dugogodišnji ambasador naše zemlje u SAD.
D.PETROVIĆ

http://www.revijad.cg.yu/dan/

Одговори путем е-поште