Title: Message

AGIM ČEKU NIJE U NADLEŽNOSTI SRBIJE
PRISTINA 23.10.2003 17:16 (AVP) -
Portparol UNMIK Sunil Narula izjavio je danas za Beograd 202 da slučaj komandanta Kosovskog zaštitnog korpusa Agima Čekua, koji je jutros pušten iz pritvora u Sloveniji, nije u nadležnosti Srbije, prenosi AVP. "Čeku je slobodan, jer je taj slučaj u nadležnosti šefa UNMIK Harija Holkerija i zato je zahtev srpskih vlasti za njegovo hapšenje nevažeći", konstatovao je Narula. "UNMIK je prošlog februara tražio od ministra pravde Srbije Vladana Batića da prosledi informacije u vezi sa Čekuom, a on na to nije odgovorio i zbog toga je srpski zahtev nevažeći", objasnio je portparol UNMIK. Više hiljada ljudi dočekalo je na prištinskom aerodromu danas nešto posle 15 časova komandanta Kosovskog zaštitnog korpusa Agima Čekua, puštenog prošle noći iz pritvora u Kranju, posle jučerašnjeg hapšenja u Ljubljani i intervencija koje su usledile za njegovo oslobađanje. U obraćanju "narodu Kosova", koje je direktno prenosila kosovska radio-televizija, Čeku je istakao da napokon ceo svet treba da uvidi da država Srbija nema nikakvu vlast na teritoriji Kosova i Metohije. "Mi imamo prelazne institucije i međunarodnu zajednicu i oni treba da odluče da li je na Kosovu neko kriminalac ili ne", rekao je Čeku, uz napomenu da se pravi kriminalci i ratni zločinci nalaze u Srbiji. Čeku, koji je i general hrvatske vojske i komandant tzv. Oslobodilačke vojske Kosova, kazao je i i da su "borci OVK vodili oslobodilački rat i da među njima nema kriminalaca". On je naglasio da su slovenčki policajci prema njemu korektno postupali, ali da mu je neshvatljivo kako slovenački pravosudni organi i dalje rade prema uputstvima koje je 1999. godine izdao Miloševićev režim, "režim koji je osuđen od celog sveta i čiji se predsednik nalazi u Hagu i odgovara za zločine i za stotine hiljada žrtava i milione prognanih". Nebojša Čović je izrazio nezadovoljstvo zbog puštanja komandanta Kosovskog zaštitnog korpusa Agima Čekua, koji je bio uhapšen u Sloveniji po poternici Interpola, i zapitao se "kako to da poternica za nekoga važi, a za nekoga ne". "Mora se naći jasan odgovor na pitanje jesmo li mi država ili ne? Da li mi treba da budemo kažnjavani narednih 100 godina? Ja se stidim srpskih zločina, ali bi i drugi trebalo da se stide svojih zločina, jer su oni itekako činjeni", kazao je Čović.

www.avp-vranje.co.yu/

Одговори путем е-поште