Title: Message

Holbruk: Na Balkanu uskoro dvije nove drzave – Kosovo i Crna Gora

Bivsi ambasador SAD u Ujedinjenim nacijama Ricard Holbruk izjavio je da ce u bliskoj buducnosti na Balkanu biti stvorene dvije nove drzave – Kosovo i Crna Gora. “Tamo gdje je nekada bila Jugoslavija sada se nalazi pet zemalja. Rekao bih da ce kroz pet ili deset godina tamo biti sedam zemalja. To je samo moje predvidjanje, a na narodima u regionu je da odluce o buducnosti. Medjutim, kakav god da bude, taj proces bi trebalo da se razvija mirno, a to zahtijeva prisustvo i vodecu ulogu medjunarodne zajednice”, rekao je Holbruk za “Glas Amerike”.

Holbruk smatra da Srbija mora da shvati da je neizbjezno da Kosovu bude data nezavisnost. “Ta nezavisnost mora biti pracena garancijama bezbijednosti, politickih i vjerskih prava manjinskih Srba na Kosovu i zastitom njihovih vjerskih i istorijskih spomenika”, rekao je Holbruk.

Holbruk je rekao da bi medjunarodna zajednica trebalo da prihvati eventualan razlaz Srbije i Crne Gore. “Srbija i Crna Gora je ono sto bismo mi u SAD nazvali ‘brak na silu’. One bi trebalo da odluce da li zele da taj brak prezivi. Ukoliko slobodno i dobrovoljno izglasaju da se razvedu, onda bi im trebalo dozvoliti da svaka krene svojim putem”, kazao je Holbruk.

www.pcnen.cg.yu/

Одговори путем е-поште