VLADIMIR PUTIN O SAMITU "G-8" NA SI-AJLENDU      11.6.2004.
7:4

        PUTIN SMATRA DA JE SAMIT "G-8" NA SI-AJLENDU USPEO I CESTITAO BUSSU
NA DOBROJ ORGANIZACIJI (Si-Ajlend, RIA "Novosti")

Vladimir Putin se zahvalio Dzordzu Bussu na dobroj organizaciji samita
"G-8". "Zahvaljujuci Bussu stvorena je opustena i otvorena atmosfera. Mi smo
imali polemike, ali je i pri tom vladala prijateljska I dobronamerna
atmosfera" - istakao je predsednik Rusije u razgovoru sa ruskim novinarima.
"Samit je uspeo i cestitamo nasim americkim prijateljima na dobroj
organizaciji", podvukao je sef ruske drzave. Predsednik Rusije smatra
pravilnim sto se problemom Iraka bavi OUN, a ne NATO. "Ako se NATO pozabavi
Irakom, to nije lose" - kazao je Putin smeseci se. "Oni ce dobiti
neprijatelja za mnoge godine, stabilnog neprijatelja, i oni ce imati cime da
se pozabave" - dodao je on komentarisuci predlog predsednika SAD, iznet u
jednom intervjuu, da se sredjivanjem situacije u Iraku pozabavi NATO. "Ako
mi zelimo da resavamo problem, najbolje ga je resavati u OUN. U ovom
trenutku svi se slazu s takvim prilazom, sto potvrdjuje i donosenje
rezolucije SB OUN o Iraku, - podvukao je Putin. Vladimir Putin smatra
neosnovanom kritiku predsednika SAD Dzordza Bussa od strane njegovih
politickih oponenasta-demokrata zbog politike u Iraku. "Politicki protivnici
Bussa nemaju pravo da ga kritikuju zbog politike koju vodi u Iraku, posto su
oni sprovodili takvu istu politiku u Jugoslaviji", kazao je Putin. On je
dalje naglasio da Rusija nece jednostrano otpisivati dugove Iraka. "Mi smo
clanovi Pariskog kluba i zainteresovani smo za to da se uslovi Pariskog
kluba postuju. A u zavrsnoj deklaraciji "G-8" fiksirano je da ce odluka
povodom dugova Iraka biti doneta u okvirima Pariskog kluba. Zeleli bi smo da
te odluke budu donesene u 2004. godini. Vladimir Putin je takodje istakao,
da Rusija nece ucestvovati u popunjavanju fonda koji se stvara na
inicijativu Velikog Bliskog Istoka. "Rusija nece uicestvovati u popunjavanju
fonda cije je stvaranje predvidjeno odlukom "G-8" na iniicjativu Velikog
Bliskog Istoka dok se ne uveri da mi realno mozemo ucestvovati u donosenju
odluka", - naglasio je Putin. On je podvukao, da ce Rusija odustati od
poslova na izgradnji atomske elektrane u Bussaru u slucaju da Iran odbije
transparentnost svojih nuklearnih programa i izvrsavanje obaveza prema
MAGATE. "Za sada se nesto tako ne dogadjaj i mi cemo nastaviti saradnju" -
kazao je Putin. Predsednik Rusije je izjavio da je sa predsednikom Bussom
razmatrao pitanja razvoja ruskih medija u kontekstu stvaranja mocne
ekonomske baze za medije. "Mi smo jos u Kemp-Dejvidu razmatrali problem
skopcan sa stampom uopste" - kazao je Putin. Po njegovom misljenju, mediji
mogu biti nezavisni jedino ako imaju mocnu ekonomsku bazu. "Mi cemo teziti
ka stvaranju uslova za razvoj mocne ekonomske baze za medije" - kazao je
Putin i saopstio, da je razmatranje te teme nastavljeno i u rusko-americkoj
radnoj grupi. Putin je posebno istakao, da bez Rusije nije moguce razmatrati
mnoge teme, pored ostalog ni o medjunarodnoj bezbednosti. "Mi nikuda ne
srljamo, ali i ne bezimo niotkuda. Ali bez Rusije, koja je nuklearna drzava,
nije moguce razmatrati mnoge teme, pored ostalog i medjunarodnu bezbednost",
- kazao je Putin pojasnjavajuci kako gleda na neke izjave da Rusija nije
dostojna ucesca na slicnim forumima. Putin je izneo, da je 70 procenata rada
samita bilo posveceno razmatranju pitanja medjunarodne bezbednosti. "Pitanja
medjunarodne bezbednosti su vazna za Rusiju" - istakao je Putin. Po njegovim
recima, na samitu su razmatrana i pitanja razvoja ekonomike. "Za nas je
vazno da znamo sta se planira u svetskim ekonomikama, posto ce to uticati na
ekonomiku Rusije" - kazao je Putin. Opdgovarajuci na pitanje RIA "Novosti",
Vladimir Putin je istakao da nije dopustivo mesanje u poslove Bliskog Istoka
pod izgovorom demokratizacije. Najvaznije je da odrednica, zapisana u
dokumentu o Velikom Bliskom Istoku i koja se odnosi na demokratizaciju, ne
dopusta mesanje u unutrasnje stvari drzava regiona, istakao je predsednik
Rusije. "Na Bliskom Istoku mi smo se suocili sa jednom od najvecih opasnosti
- terorizmom, ciji su uzroci siromastvo, nemastina i nejednakost. Jos jedan
razlog za tu pojavu su resursi, koji se akumuliraju u rukama grupe licnosti,
koji su katkada i veci od budzeta nekih drzava. Ti resursi se
upotrebljavaju, pored ostalog, i za podrsku medjunarodnom terorizmu" - kazao
je Putin. On je pojasnio, da koncentrisanje novcanih resursa izvan kontrole
u rukama privatnih lica u uslovima demokratije stvara osnovu za medjunarodni
terorizam. I ovde su procesi demokratizacije veoma vazni, smatra Putin. Sama
ideja Velikog Bliskog Istoka nastala je zbog toga sto se svet suocio sa
jednom od najvecih opasnosti - medjunarodnim terorizmom, istakao je Putin i
podvukao, da nedopustanje koriscenja instrumenata demokratizacije za mesanje
u unutrasnje stvari predstavlja principijelni uslov za Rusiju u radu na
unapredjivanju iniicjative o Velikom Bliskom Istoku. Uporedo s time on je
podvukao, da je ideju Velikog Bliskog Istoka on razmatrao na susretu sa
predsednikom SAD u septembru prosle godine. "Samu ideju smo razmotrili jos u
Kemp-Dejvidu. Ta ideja je pravilna, mi je podrzavamo i smatramo
blagovremenom. Pitanje je u tome kako ce se ona realizovati i kakve ce
konacne ciljeve postaviti". - 0 -