VLAST SE PROMENILA BEZAKONJE JOŠ CVETA
Izvor: Glas Javnosti, 06.07.2004; Strana: 10

Danas je godinu dana otkako je dignut u vazduh automobil vlasnika "Glasa" i "Kurira"

Reketiranje, pištolj u usta, drakonsko kažnjavanje po Šešeljevom Zakonu o informisanju, policijska tortura, uništavanje imovine - i, posle svega, ispada da je Radisav Rodić, vlasnik "Glasa" i "Kurira", sve to sam sebi učinio

Za poslednjih godinu dana od kako mi je neko digao automobil u vazduh niko mi se, sem istražnog sudije, nije obratio, a SUP nije uradio ništa da bi utvrdio ko me je tada napao. Čitava stvar je zataškana u policiji, kaže Radisav Rodić, vlasnik dnevnih listova "Glas javnosti" i "Kurir".
Rodićev "mercedes" izgoreo je pre godinu dana, 6. jula oko 22 sata, u eksploziji u Ulici Ljutice Bogdana. Automobil je bio parkiran ispred restorana "Avala", preko puta fudbalskog stadiona Crvene zvezde, kada se začula snažna detonacija u momentu dok je Rodić bio u restoranu sa tadašnjim glavnim i odgovornim urednikom "Glasa" Slavoljubom Kačarevićem.
Eksplozija, u kojoj je zapaljen Rodićev automobil, čula se u više delova grada, a posle detonacije izbio je požar u kojem je Rodićev "mercedes" potpuno izgoreo. Oštećen je i beli "golf" (BG 173-290), vlasništvo konobara iz "Avale", koji je bio parkiran pored Rodićevog "mercedesa". Očevici incidenta tvrdili su da su na licu mesta, koji minut pre miniranja, videli dva automobila kako prolaze, što su kasnije brojni analitičari ocenili kao delo profesionalca, verovatno bivšeg pripadnika (para)vojnih formacija, a incident po scenariju opisali kao "sličan atentatu na banjalučkog novinara Željka Kopanju".
Na mesto eksplozije ubrzo su stigli novinari, zatim vatrogasci, pa tek onda i interventna ekipa beogradske policije. Prvi izveštaj policije glasio je da je u automobilu eksplodirala plinska boca, a kada su televizije prenele tu vest, iz SUP-a je stigao demanti da je "reč o grešci, a da je do pogrešne informacije Studio B došao slučajno". Sledeći izveštaj policije potvrdio je da se radilo u eksplozivnoj napravi.
Rodić, kome je u više navrata prećeno, kaže da su telefonske pretnje koje su prethodile miniranju njegovog vozila u međuvremenu prestale, kaže da je od vlasti u najmanju ruku očekivao da počinioca prošlogodišnjeg incidenta otkrije, ali da "očigledno, iako se vlast promenila, bezakonje i dalje cveta".
- Kada su me 1992. reketirali, a policija reket kasnije i dokazala, ti momci, iako su uhapšeni, odmah su pušteni na slobodu, jer su tadašnji funkcioneri tako naredili. Od dve osobe iz policije, koje su predvodile tu razbojničku grupu, jedna nije više među živima, a druga je danas blizak saradnik crnogorskog premijera. Do danas dosije o prošlogodišnjem podmetanju bombe nije rešen, a, koliko znam, policija zapisnik o miniranju i moju izjavu koju sam davao osam sati nije ni dostavila sudu, dok je inspektor koji mi je uzeo iskaz smenjen neposredno posle toga. Sada kažu da sam to sam sebi uradio. Glupost - tvrdi Rodić i dodaje:
- Preživeo sam svašta: reketiranje, pištolj u usta, pucali su mi u kuću, uništavali su mi štampariju i redakciju drakonskim kaznama po Šešeljevom Zakonu o informisanju, dvaput su me fizički napadali pred kućom, oduzeli su mi oružje (to je uradila voždovačka policija i, kako sam informisan, to oružje je trebalo da bude upotrebljeno kao dokaz protiv mene), provalili su mi u magacin (opet policija) i oštetili me tako za više od 130.000 evra, u policiji su me terorisali dvaput po osam sati ispitivanja, dva dana zaredom, hitno sam odveden na poligraf, a zbog ispitivanja u policiji nije mi dozvoljeno ni da odem na sahranu ujaka. U svim tim situacijama bila je direktno ili indirektno umešana policija ili njeni bliski saradnici, a sve da se stvori slika u javnosti da je Rodić sve to sam sebi uradio i da su državni organi samo radili svoj posao i to kako treba, ali je Rodić to svojom navodnom nesaradnjom ometao, kako je to uostalom i rekao jednom prilikom tadašnji ministar policije Dušan Mihajlović.
Inače, posle incidenta prošlog jula, u javnosti se spekulisalo da li napadi na vlasnika "Glasa" i "Kurira" imaju veze sa uređivačkom politikom listova, pa su se kao mogući motivi napada pominjale neraščišćene finansijske transakcije štamparije "Glasa", a eksploziju "mercedesa" mnogi su tumačili kao prostu opomenu od strane vlasti zbog tekstova o duvanskoj aferi u kojima su pomenuta imena nekih političara.
Slučaj dizanja u vazduh Rodićevog automobila, kao prvi ovakve vrste posle tada završene policijske akcije "Sablja", osudile su sve veće političke partije i udruženja novinara, nazvavši miniranje "skandalom i opasnim presedanom koji nikako ne sme postati trend".
- Malo je reći da je u pitanju incident. Strašno je da elementi organizovanog kriminala još deluju i što prvi dobri učinci "Sablje" nisu dali rezulate - prokomentarisala je Ksenija Milovojević, portparol G17, očekujući energični potez policije. ANEM se oglasio saopštenjem, zahtevajući od nadležnih hitnu istragu, a predsednik Udruženja novinara Nino Brajović napad na Rodića okarakterisao je kao "udarac kojim uzvraća podzemlje".

Antrfile:
Zvanično iz policije: Na slučaju se radi

U SUP-u, tačno godinu dana posle događaja, kažu da je istraga u toku i da se nijedan slučaj, dok se konačno ne reši, ne stavlja "ad akta", te da se još "skupljaju operativna saznanja povodom miniranja Rodićevog automobila".
- Sem neposrednih očevidaca, koji su samo čuli ekploziju, svedoka koji bi opisali napadače nema, a to otežava istragu. Međutim, radimo na rasvetljavanju slučaja - tvrde u beogradskom SUP-u.

 www.yumediacenter.com

Одговори путем е-поште