Nakon što je preksinoć objavljena vijest o teškom izgredu na Trgu bana Jelačića, koji je izazvalo troje beogradskih studenata fotografiravši se sa slikama četničkog vojvode Draže Mihailovića, iste večeri između 20.30 i 20.50 sati netko je namjerno zapalio beogradski kombi "ford" parkiran na parkiralištu hotela I u novozagrebačkom Remetincu. Vozilo je posve izgorjelo.

Palež kao osveta?
 Vlasnik kombija je Matija K. (43), državljanin SiCG i jedan od sudionika 32. međunarodnog plivačkog mitinga na Mladosti u Zagrebu.
Iako se u javnosti taj palež povezuje s incidentom na Trgu bana Jelačića, policija još ne zna je li to neka vrsta osvete za provokaciju na glavnom zagrebačkom trgu.
 Vlasnik i suputnici doputovali su kombijem između 19 i 19.30 sati i policija nije bila obaviještena o njihovu dolasku. U paležu nitko nije ozlijeđen, a šteta je oko 60.000 kuna. Obavili smo očevid i tragamo za počiniteljem  rekao je jučer dežurni u policiji.
Slučaj troje beogradskih studenata policija je jučer predala sudstvu. Nakon što su noć proveli u jedinici za zadržavanje u Petrinskoj ulici, Stevan Vranešević (25), Mirjana Djerković (24) i Danja Božanić (24) odvedeni su ujutro dežurnom prekršajnom sucu Mladenu Romštajnu.
Do predvečernjih sati jučer, odnosno do zaključenja ovog broja, sudac Romštajn  nije donio presudu u ovom slučaju.

Sudac šakom o stol
Suđenje je trajalo gotovo tri i pol sata, a na trenutke je bili žestoko pa je sudac, primjerice, morao lupiti šakom o stol da smiri prepirku između jednog svjedoka i predstavnice Veleposlanstva SiCG.
Policija je u svojoj prekršajnoj prijavi troje studenata Arhitektonskog fakulteta u Beogradu teretila za osobito drsko ponašanje i vrijeđanje moralnih osjećaja građana. Utvrđeno je da su se oko 14.20 sati, nakon što su s još tristotinjak kolega autobusima stigli u Zagreb na izložbu "Dora Maar i Picasso", okupili na Trgu bana Jelačića. Troje osumnjičenih fotografirali su se ispred spomenika banu Josipu Jelačiću, a mladić je pritom u rukama imao dvije fotografije formata A4, na kojima je bio lik četničkog vojvode Draže Mihailovića.
To je izazvalo revolt građana pa je jedan nepoznati muškarac napao Vraneševića. Policija tvrdi da su se studenti nakon incidenta pokušali udaljiti, ali su ih spriječili u tome. Sve troje okrivljenih na suđenju su to zanijekali, rekavši da su se samo htjeli odmaknuti od gužve koja je nastala. Sucu su prepričali svoju verziju, a kao začetnik se pokazao Stevan Vranešević.

Kratki film
 Pripremam kratkometražni dokumentarni film za festival koji će se u siječnju održati u Beogradu, a u njemu sam želio pokazati apsurdnost situacije nakon što je srbijanskom sportašu koji ima istetoviran lik Draže Mihailovića zabranjen dolazak u Hrvatsku. Želio sam za potrebe filma napraviti fotografiju na kojoj se vidi da se s fotografijom D. Mihailovića nalazim ispred spomenika banu Jelačiću. Kako se nisam mogao sam fotografirati, dao sam aparat kolegici Mirjani. Kolegica Danja nije uopće u tome sudjelovala, prišla je tek da mi pruži pomoć nakon što me neki mladić udario u glavu i okrvavio  ispričao je Vranešević.
 Meni lik Draže Mihailovića uopće ništa ne predstavlja, znam samo da se spominje u povijesti kao netko tko se u II. svjetskom ratu borio protiv partizana. Bavio sam se problemom kako takav lik može utjecati na sport jer me to podsjeća na vrijeme kad je Hitler zabranjivao crncima da se natječu na Olimpijadi  jedna je od rečenica kojom se branio student iz Beograda.
http://www.vecernji-list.hr/newsroom/news/croatia/151917/index.do

Одговори путем е-поште