Ceda Jovanovic: Kako sam hapsio Slobodana Milosevica

Pre akcije hapsenja koja je prethodila Milosevicevom odlasku u Seveningen
odrzane su kratke konsultacije na kojima je utvrden scenario sto sigurnijeg
hapsenja bivseg predsednika drzave. Kako je pregovarao i nagovorio Slobodana
Milosevica da se preda, sta mu je obecao, a sta od svega ispunio i koja je
bila uloga ali i reakcija pojedinih politicara oko izrucenja lidera SPS,
Cedomir Jovanovic opisao je do detalja u emisiji "Insajder" na TV B92.

- Policija je bila zaduzena da odradi taj posao, a ja sam otisao u
parlament. Zoran Dindic je bio u Vladi, gde se tokom dana sastao sa Nebojsom
Pavkovicem zato sto je general Cosic obezbedivao sa tenkom i oklopnim
vozilom Milosevicevu kucu.

Jovanovic u emisiji "Insajder" kaze da u grupi koja je ucestvovala u
hapsenju Milosevica nisu bili pripadnici zemunskog klana.

- Pa ne mislite da bi Dusan Spasojevic rizikovao da ga pogodi neki zalutali
metak. Bas je njega bilo briga za Milosevica. Pripadnici JSO pojavili su se
pred tom zgradom u civilu sto je izazvalo zaprepascenje svih nas - prica
Jovanovic i dodaje:

- Sedim u skupstini. Prekida se sednica parlamenta. Marsicanin trazi
objasnjenje sta se desava. Rekao sam mu da zove Kostunicu. Ali on, gle cuda,
nije u zemlji. Na vaznom je sastanku - priseca se Jovanovic.

Mihajlovic je, po Jovanovicevim recima, u pismu upozorio Kostunicu da ce
doci do sukoba policije i vojske jer ce policija izvrsiti nalog istraznog
sudije.

- Jedino moguce bilo je traziti alternativu, a ona je podrazumevala razgovor
sa Milosevicem. Svitalo je. Bilo je rano prolece i divno jutro. Sve je bilo
susta suprotnost te atmosfere u kojoj smo se nalazili. Usao sam u kucu. S
leve strane, na kolenima je klecao i plakao Sinisa Vucinic. Drzao je
automatsko oruzje u ruci. U kuci nije bilo vode i struje. Veliki hol do
kabineta bio je u mraku. Sa strane se pojavio covek za koga ni danas ne znam
kako se zove. Bio je krajnje ljubazan i rekao mi da ce predsednik sada
izaci. S druge strane dosao je Bjelica koji je izvadio pistolj i uperio ga u
mene. U tom trenutku pojavio se Milosevic. Rekao mi je: "Znaci, ti si Ceda".
Usli smo u tu prostoriju gde su se vrlo brzo okupili neki ljudi koji su se
vrzmali po kuci - prica Jovanovic i kaze da je na njegovo insistiranje da
razgovaraju sami Milosevic na to pristao.

- Kada su ljudi napustili tu prostoriju, imao sam pred sobom drugog coveka.
Odlucnog da ne popusti. Trazio je neku pravdu za sebe, pozivao se na zakon.
Po kuci se osecao miris baruta. Hodali smo po caurama. Okolo su se nalazili
polupijani cetnici koji su izgledali potpuno nenormalno. To je jedan svet
kojem Milosevic definitivno ne pripada. S druge strane, to je jedini svet u
kojem je Milosevic mogao da se krece. Napustio sam kucu - kaze Jovanovic.

- Istovremeno Zoran se dogovorio da policija pocne pripreme za zauzimanje te
kuce. Milosevicu nisam obecao da nece biti isporucen Hagu. On je toga bio
svestan jer ja nisam krio da ce mu biti sudeno u Hagu. Dokument koji je tada
potpisan, potpisan je na moju inicijativu. Ta garancija je, s jedne strane,
bila castan izlaz za Milosevica a, s druge strane, Kostunicino priznanje da
ucestvuje u hapsenju. Od Dindica sam trazio da Kostunica potpise neki
dokument. Potom su potpisali i Milan Milutinovic, Zoran Dindic, a na kraju
dosta nevoljno i sam Kostunica.

- Setio sam se nekih komicnih scena. Njegova cerka silazi sa sprata drzeci u
ruci revolver. Nikada u zivotu niko mi nije prisao sa pistoljem, ali
reakcija drugih ljudi, Milosevicevih saradnika, bila je neverovatna. Poceli
su da se skrivaju iza fotelja. Nekoliko vrata je u istom trenutku zatvoreno.
Cuo sam brave koje se zakljucavaju. Ona mi je prisla i ponovila ono sto mi
je i Milosevic rekao, ali ona je otisla i korak dalje i rekla da sam im
unistio porodicu. Ali reagovao je advokat Toma Fila koji mi je skrenuo
paznju da je ona u dosta cudnom stanju i da nije racionalna. Onda su me od
nje razdvojili - prica Jovanovic i dodaje:

- Ona me je trazila po kancelarijama sve dok nije shvatila da Milosevic
izlazi iz kuce. U tom trenutku doslo je do pucnjave. Mene je udario dzip
koji se nalazio parkiran iza. Bio sam u autu sa sudijom Cavlinom. Posle se
ispostavilo da je dzip vozio Bracanovic za koga ne znam kako se tu uopste
pojavio, niti da je obezbedenje same kolone uradio JSO, odnosno licno
Legija.

Jovanovic kaze da su uslovi za Milosevicevu ekstradiciju bili "definisani
politikom sveta", a da ovdasnje vlasti nisu mogle da postavljaju nikakve
uslove.

- Kostunica je smenio nacelnika vojne sluzbe bezbednosti generala Dakovica
zbog toga sto nije sprecio izrucenje Milosevica. Zamenjuje ga generalom Acom
Tomicem svojim podanikom i istomisljenikom i to po dva osnova. Oni su bili
istomisljenici u njihovoj verziji patriotizma i u mrznji koju su gajili
prema nama. I to nisu krili. To su principi na kojima je Kostunica gradio
svoju politiku - istakao je u emisiji "Insajder" Cedomir Jovanovic

http://www.blic.co.yu

                           Srpska Informativna Mreza

                                sim@antic.org

                            http://www.antic.org/