http://www.blic.co.yu

dnevni list BLIC Beograd

13.jun 2005

 rubrika TEMA DANA

Ognjen Ilić iz Minhena za "Blic"

Prijavio vladiku zbog malverzacija

Nisu me pustili da govorim na Saboru, ali sam zato sa većinom vladika
govorio pre i posle Sabora. Tada sam ih upozorio da će zbog lošeg vođenja
poslova episkopa Konstantina u SPC u Nemačkoj, ukoliko se nešto hitno ne
preduzme nemačka finansijska policija upasti u kancelarije SPC - kaže za
"Blic" Ognjen Ilić, član Crkvene opštine u Minhenu.

Dve nedelje posle održavanja Sabora SPC u Beogradu, nemački specijalci i
finansijska policija upali su i pretražili prošle nedelje kancelarije SPC u
Minhenu, Dortmundu, Hanoveru i Himelstaru.

Među našim građanima u Nemačkoj mogla se čuti priča da je finansijska
policija intervenisala zbog malverzacija koje dostižu nekoliko miliona evra.
Vladika Konstantin branio se tvrdnjom da je policija u crkvene kancelarije
došla zbog dojave da SPC pomaže ljudima da u Nemačku dođu na crno.

Zbog najnovijeg razvoja događaja Ognjen Ilić je u petak posetio Patrijaršiju
i dostavio pismo adresirano na patrijarha Pavla, kako bi ga podrobnije
izvestio o trenutnoj situaciji u Eparhiji srednjoevropskoj.

- Pre dve nedelje 90 odsto vladika na Saboru mi je reklo da oni ne mogu da
smene episkopa, kao i da se to nije dogodilo u poslednjih 100 godina.
Savetovali su me takođe da sa episkopom Konstantinom probleme rešimo
zakonskim putem u Nemačkoj. To smo i učinili i to je rezultiralo istragom
policije. Od SPC Srbi u Minhenu samo traže da se konačno probudi i sredi
stanje, kako ne bi na kraju bilo kasno jer se može dogoditi da episkop
Konstantin zbog finansijskih malverzacija bude i uhapšen, što bi za SPC i
Srbe u Nemačkoj bio veliki skandal - navodi Ilić.

Koliko je alarmantno stanje, po njegovim rečima, govori i to što se može
dogoditi da Srpski pravoslavni centar, u okviru kojeg se nalazi pravoslavni
hram Svetog Vladimira u Minhenu, uskoro mogao da pripadne Katoličkoj crkvi.

- Evangelistička luteranska crkva u Bavarskoj bila je žirant SPC za kredit
kako bi pre desetak godina počela da se gradi srpsko-pravoslavna crkva u
Minhenu. Godišnji kredit iznosio je između 72.000 i 73.000 evra, a
Evengelistička crkva obavezala se da će plaćati 66.000 evra, a ostatak SPC -
priča za "Blic Evropu" Ognjen Ilić.

Po njegovim rečima, kredit je uzet kod "Akredit banke", ali pošto SPC nije
plaćala ni šest-sedam hiljada evra na godišnjem nivou, Evangelistička crkva
uskratila je pomoć SPC.

- Dug crkve u Minhenu trenutno iznosi oko 800.000 evra i, ako se ne izmiri,
crkva bi mogla da ode u stečaj, ako već nije - tvrdi Ognjen Ilić.

U jednom od pisama koje je Evangelistička luteranska crkva poslala Srpskoj
pravoslavnog eparhiji i episkopu Konstantinu izričito se zahteva da se
konačno raščisti finansijski i pravni status Crkvene opštine u Minhenu. U
pismu je upozoreno da će crkveni centar biti izdat drugim opštinama i
institucijama da bi se izmirili dugovi. Evangelistička crkva je saopštila da
je ponašanjem SPC u Minhenu oduzeta "ekumenska, pravna i finansijska osnova
saradnje".

                           Srpska Informativna Mreza

                                sim@antic.org

                            http://www.antic.org/