http://www.srpski-nacional.com/vest.php?id=5029

Srpski nacional

Subota, 6.avgust, 2005.

Srbija

NATO je Srbiju pobedio tek 5. oktobra 2000. godine

Bivši savezni ministar informisanja Goran Matić nedavno je objavio
knjigu "U milosti anđela", u kojoj u "insajderskom" stilu nudi svoje
svedočanstvo o događajima iz vremena bombardovanja SR Jugoslavije, kao
i o svojoj ulozi u informativnom ratu s NATO snagama. Kakvi su vaši
utisci s obzirom na nastojanja da se zabrani njena promocija. Imate li
još sličnih iskustava? - Da. Knjiga ''U milosti anđela'', koja govori
o ratnoj propagandi u periodu NATO agresije, pojavila se u društvenom
ambijentu koji pokušava da po svaku cenu sakrije ili relativizuje NATO
bombardovanje SRJ. Ne radi se samo o knjizi. U poslednjih pet-šest
godina u Srbiji se vodi kampanja faktičkog i istorijskog revizionizma.
Najpre su albanski teroristi pravosnažno osuđeni za teška i konkretna
krivična dela, prevedeni u političke zatvorenike i pušteni iz zatvora,
zatim su povučene tužbe SRJ protiv nalogodavaca kriminalnog
bombardovanja, a jugoslovenski politički i vojni vrh se našao u Hagu.
Džordž Robertson, jedan od stratega bombardovanja i propagandne
kampanje protiv naše zemlje, dobija visoko priznanje Vojske SCG. U
takvoj atmosferi moja knjiga je dočekana kao ''politička
nekorektnost'' i prema njoj je zasad uspostavljen odnos tihe cenzure.
Uostalom, poznata novinarka uglednog beogradskog nedeljnika priznala
mi je da je knjiga interesantna, ali da ona o njoj ne sme da piše.
Mada, ja očekujem da posle tihe cenzure, u slučaju ozbiljnijeg
medijskog prodora knjige, bude i ozbiljnijih napada. Da li u taj
društveni ambijent spada i aktuelni sporazum s NATO? - Moram da
priznam da mi nisu jasne političke izjave raznih stranaka oko tog
sporazuma. Ja sam 5. oktobar doživeo kao dan pobede NATO nad SRJ.
Pogledajte šta je bio program DOS-a i njegovih delova i ko je stajao
iza njih. Svi su se pozivali na evroatlantske integracije i NATO. Kada
taj sporazum osporavaju oni koji su na vlast došli na ''NATO tenku'',
meni to deluje kao licemerna politička poza. Njihov program je NATO i
ne treba to da kriju ili negiraju. Nema nikakve ''bezbednosne
suverenosti'', ako vam je NATO zacrtani cilj u bezbednosnim
integracijama. Istovremeno, interesantna je i političko-stranačka
dimenzija. Sporazum potpisuje Vuk Drašković koji nije učesnik
petooktobarskog prevrata, dok ga ostali kritikuju i skupljaju
političke poene za izbore, glumeći nacionalno svesne stranke. Sve je
to suviše providno. Tvrdite da je 5. oktobar dan pobede NATO nad SRJ?
Zar se ne radi o pobedi demokratije? - Kakve demokratije? Zar je
demokratija kad dođe Havijer Solana i ukine nam ustav, parlament i
državu? Nas, koje je izabrao narod na izborima, bez izbora zameni s
poslanicima koji su ''deca'' njegove demokratske revolucije.
Demokratiju određuje sadržaj, a ne retorika. Mene sve ovo neodoljivo
podseća na vreme samoupravnog socijalizma. Ideološka doktrina o
teorijski idealnom sistemu i malo od toga u praksi. Danas je
religiozna predanost demokratskim vrednostima postala uslov bavljenja
politikom. Slično kao nekad crvena knjižica. Međutim, iza te nove
demokratske retorike nalaze se partijska i privatizovana država,
carstvo korupcije i kriminala, nalaze se siromašne i obespravljene
mase. Umesto komunističke elite koja upravlja materijalnim resursima i
životima, sada je tu demokratsko-ekspertska elita beskrupulozno
spremna da u borbi za svoje privilegije trguje državnim i nacionalnim
interesima. Da li su ovakve izjave osporavane na Zapadu? - Zanimljivo
je da na Zapadu postoje snage koje javno izražavaju kritički odnos
prema agresiji, a da je u Srbiji on sve tiši. Desetine knjiga u
zapadnim zemljama, kao i stotine i stotine članaka u uglednim svetskim
listovima, objašnjavaju prave motive i prirodu agresije na SRJ. Nešto
od toga sam i naveo u knjizi. Ako jedan Henri Kisindžer može u Americi
da kritikuje agresiju na SRJ i srpski narod, zašto se ućutkuju Srbi
koji to rade u Srbiji? Možda se vlast plaši da insistiranje na
odgovornosti zapadnih zemalja i lidera može da ugrozi buduće
evroatlantske integracije? - Da, oni to tretiraju kao politički
pragmatizam. Ja mislim da može da se pređe i preko sankcija i svih
nekorektnosti prema Srbiji, ali zločini se ne mogu zaboraviti. Sa
Zapada nam stalno poručuju da nema evropskih integracija bez
suočavanja s prošlošću, pogotovo zločinima iz te prošlosti. Neka budu
dosledni, pa neka se i oni suoče sa zločinima koji su ovde počinjeni u
ime ''prava Albanaca'' da završe decenijsko etničko čišćenje Srba sa
Kosova. Ako to ne učine, nikada nas neće ubediti da nam donose pravdu,
demokratiju i blagostanje, već okupaciju i sud pobednika. Nažalost, u
Srbiji je uvek bilo i uvek će biti onih koji će tu vrstu okupacije
slaviti kao oslobođenje i kapitalizovati refren NATO propagande kako
je za sve kriv Milošević. Inače, ne verujem u te evropske integracije.
Kad mi stignemo do prijema u Evropsku uniju, nje više neće biti.
Realnija je integracija balkanskih zemalja ili, preciznije, balkanskih
protektorata, ali to je posebna tema. O tome spremam posebnu knjigu.
Bili ste pritvoreni u vreme ''Sablje''. Kako se ta stvar završila? -
Bio sam mesec dana u pritvoru, jer je moj boravak na slobodi
''ugrožavao bezbednost Republike''. Nije bilo nikakve istrage niti
optužbe. Da li ste tužili državu zbog toga? - Da, ali dosad nije
zakazano nijedno ročište. Pritvoreni članovi i simpatizeri DSS, prema
novinskim izveštajima, okončali su svoje sporove pre više od godinu
dana. Prema nama koji smo izvan vladajućih partija pravosuđe nema
takav ažuran odnos. Jedino ako nas neko tuži, zakazuju se po dva
ročišta mesečno. To je jedan od dokaza koliko je ova država i dalje
partijska. Nadam se da ću svoja prava realizovati na sudu u Strazburu
s obzirom na to da je u izveštaju Oebsove misije za monitoring
vanrednog stanja u Srbiji moje ime navedeno kao primer osobe
pritvorene iz političkih motiva. Možda o tome u Srbiji nisu
obavešteni? - Možda! A možda misle i da će sud u Strazburu raditi po
dinamici i načelima srpskog pravosuđa kada je stranka u postupku Goran
Matić ili neko drugi ko nije aktivni promoter zapadne demokratije.
Videćemo da li tamo i takvi imaju pravo na ljudska prava.

Lako sam pobedio Džejmija Šeja Ako smo već poraženi u sukobu s NATO,
ostaje činjenica da je portparol NATO Džejmi Šej priznao pobedu srpske
propagande. - Da, Džejmi Šej je na pres konferenciji NATO u Briselu
17. maja 1999. rekao: "Kao prvo, ne želim da procenjujem sada
propagandni rat s Beogradom. Mislim da nikada nećemo to tako dobro
raditi kao oni." Međutim, prava bitka za utvrđivanje ratnog bilansa,
kao što su pitanja uspeha i neuspeha, pobede i poraza, legitimnosti i
osude, počela je tek posle rata. Mnogi aspekti rata koji su dotad bili
dominantni pretvorili su se u probleme koje je tek trebalo dublje
analizirati. Ja sam u ta razmatranja uneo i dozu realnog skepticizma,
jer teško je govoriti o uspehu srpske propagande posle osamdeset dana
bombardovanja, ljudskih žrtava, razaranja i uništavanja naše zemlje?
Ukoliko je naš ''uspeh'' i postojao, on se temeljio pre svega na
neshvatljivo lošoj propagandnoj aktivnosti štaba NATO u Briselu, kao i
propagandnih timova u zemljama agresorima. Nismo mi bili tako
efikasni, koliko je protivnička strana bila loša. Stoga je bliža
istini ocena o fijasku propagande NATO, nego o uspehu ''srpske
strane''. Na klizavi teren dokazivanja ispravnosti NATO operacija,
propagandiste NATO gurali su oni koji su pokrenuli rat, birali ciljeve
i izdavali naredbe, a ne mi. Učinjene su stvari koje se nikako ne mogu
opravdati: raketirana je kineska ambasada, zgrada televizije, konvoj
izbeglica, putnički voz, autobus, škole, bolnice, ubistva dece... Mi
smo uspeli da nađemo mehanizam da te slike dođu do zapadne javnosti.
Pokušaji propagandista NATO da ove zločine pripišu našim snagama,
zataškaju ili opravdaju dodatno su ih diskreditovali. Te stvari sam
detaljno opisao u knjizi.
######
http://www.artel.co.yu/sr/reakcije_citalaca/2005-08-04.html

ARTEL Geopolitika

Artel - Reakcije čitalaca

Nova knjiga Gorana Matica:U MILOSTI ANDJELA

Ovih dana pojavila se u knjižarama knjiga Gorana Matica sa naslovom "U
milosti andela". Na 459 stranica velikog formata on obraduje deo svoje
aktivnosti iz nemilog vremena bombardovanja Jugoslavije. Iz pera
bivšeg saveznog Ministra za informacije, pojavila se knjiga koja baca
novo svetlo na jedan od do sada malom broju ljudi znani oblik otpora
NATO propagandi, o Koordinaciono-operativnoj grupi za informisanje
strane javnosti, koja je radila tokom NATO bombardovanja naše zemlje,
a na cijem se celu nalazio. Nakon Prologa i Uvoda, knjiga po danima
prati aktivnosti grupe propagandnih eksperata koji su pokušali da
pariraju propagandi protivnika i da u konkretnim uslovima i sa
neuporedivo manjim resursima omoguce da svet ipak vidi slike ratnih
razaranja, koje se nikako nisu uklapale u dobro usavršeni koncept
"asepticnog rata", koji je nastao tokom rata u Vijetnamu a detaljno
razvijen za vreme Zalivskog rata. Knjiga obiluje dokumentarnim
podacima koji su dati na svež i zanimljiv nacin, u vidu dijaloga
malobrojne grupe pažljivih analiticara i mnogobrojnih licnosti koje se
pominju u knjizi. Svaki dan nazvan je po nekom poznatom filmu, što
samo pojacava utisak nekih komentatora da se zapravo radilo o prvom
ozbiljnom virtuelnom ratu. Oni
koji su neposredno branili otadžbinu, kojima je ova knjiga i posvecena, dobro
su znali da je ovaj rat bio realnost, sa tragicnim ishodom za preko tri
hiljade naših sugradana.
Knjiga obiluje novim detaljima našeg za sada poslednjeg rata, pocev od toga
da je on trajao 81 dan a ne 78, kako su to mnogi "izbrojali", pa do do sada
neobjavljenih detalja obaranja ponosa americke avijacije, nevidljivog
Stelta. Na 320 stranica koje se citaju u dahu, ilustrovanih sa oko 160
fotografija znanih i neznanih protagonista ove borbe, osvetljavaju se
skoro zaboravljene epizode naše kalvarije, ali i daje odgovor brojnim
kriticarima kako se vodio rat na nacin znan još iz poznate pesme Đure
Jakšica "Mac i pero", odnosno na koji nacin on razume našu pobedu nad
NATO snagama i u cemu se ona sastoji. Tome je posvecen deo knjige od 6
strana sa naslovom "Šest godina kasnije". Na kraju svakog dana
citirani su neki od karakteristicnih tekstova sa sajta cuvenog
Beograd.com, cija uloga u informisanju naših gradana za vreme
bombardovanja još nije valorizovana na pravi nacin. Ovo su autenticni
napisi malih ljudi, koji verno odslikavaju stanje svesti jednog dela
nacije koji je mogao da koristi kompjuter kao izvor pravih informacija
uglavom u tzv. "slobodnom svetu".
U delu knjige pod naslovom "Leksikon propagande", na 90 strana Matic se
prikazuje u manje poznatom svetlu vrsnog poznavaoca teorije komunikacija i
medija. Obradio je ukupno 41 pojam iz poznatog " A Chronology and Glossary of
Propaganda in the United States" autora Ricarda Nelsona. Navodeci najpre
citat definicije pojma datog u ovoj bibliji masovnih komunikacija u
SAD, autor je pokušao da pojavu prepozna i imenuje u našim uslovima,
lucidno ukazujuci na mnogobrojne manipulacije gospodara svesti
modernog zapadnog coveka. Bez mnogo strasti, detaljno i analiticno,
Matic uvodi citaoce u tajne najmocnijeg oružja današnjice, u tajne
manipulacije ljudskom svešcu. O kakvom je znalcu ove materije rec
svedoci i bibliografija sa 57 knjiga i preko 130 clanaka iz ove
oblasti koje je autor koristio. Vecoj preglednosti i lakšem korišcenju
ove knjige svakako bi doprineo i registar imena i toponima, koga u
ovom izdanju beogradskog "Medijagrafa" nema.

Knjigu možete poruciti na telefone:

064 155 67 83
064 267 27 48
064 233 11 88