Tomislav Nikolic za "Blic"

Pomogao sam Marku koliko sam mogao

Smenio bih Velimira Ilica da sam na mestu Kostunice, a ne da cekam da on sam
da ostavku. Ne bih trpeo takvog ministra koji bruka i Vladu i Srbiju,
izjavio je u razgovoru za "Blic" Tomislav Nikolic, zamenik predsednika SRS.

- Ilicu kao coveku ili ministru moze da se ne svida uredivacka politika
nekog medija, ali ne sme na tako bahat nacin javno i privatno da vreda
novinare. Ali, to je pravi Velimir Ilic. Takav je bio uvek. To je njegov
psiholoski profil. Jedini je problem sto je isti takav Ilic bio dobar
Kostunici kada je pravio vladu i medijima kada se suprotstavljao radikalima
i Milosevicu - rekao je Nikolic.

Lici li vama Iliceva retorika na recnik Vojislava Seselja i radikala?
- Ne. Nikada Seselj nije privatno uvredio nijednog novinara. On je samo
tvrdio da su neki mediji strani placenici.

Da ne listamo sad po arhivi i trazimo Seseljeve optuzbe na racun medija, ali
zar nedavno Vucic nije nazvao Verana Matica barabom.
- Matic jeste baraba, ali nije novinar.

Pa to je i retorika Iliceva i njegovih savetnika?
- Matic je kapitalista kriminalac.

Imate li dokaze za te tvrdnje?
- Pa, svi znaju kako je na nelegalan nacin privatizovao B92.

Jeste li vi trazili od Kostunice ukidanje poternica za Mirom Markovic i
Markom Milosevicem?
- Ne. Nikada.

Ali, od vas je Slobodan Milosevic trazio da mu pomognete da se Mira i Marko
nadu na slobodi.
- Jeste. I kao poslanik sve sam ucinio sto sam mogao. Kad sam se uverio u
sudske spise da nisu kriminalci, trazio sam da Skupstina usvoji deklaraciju
o prestanku politickog progona porodice Milosevic. Nisam uspeo u tome, ali
Marku sam nasao branioca Petra Jojica.

Znate da li je Mira u Hagu, da li dolaze ona i Marko na rodendan Slobodanu
Milosevicu?
- Ne znam. Nisam se cuo s Milosevicem poslednjih 15 dana. Osim sto mi je
porukom trazio neki spis u vezi Seseljevog svedocenja u procesu protiv
njega.

Hocete li vi za vikend ici u Hag na rodendan Milosevicu?
- A kad sam dosad isao? Kostunica bi trebalo da ode jer mu Miloseviceva
partija drzi vladu. I Vuk Draskovic jer je glasovima Milosevicevih poslanika
izabran za ministra.

Ako je, kako tvrdite, ukidanje poternice za Markom bizaran razlog za pad
Vlade, sta je pravi povod za njeno obaranje?
- NIS. Ako Vlada ne padne na ukidanju tog Zakona, onda ce pasti Srbija. Ako
to prode, to je kraj Srbije. Inflacija ce ponovo biti sa nekoliko cifara.

Posto se niste videli dva i po meseca s premijerom, kako kazete, sta je vasa
poruka Kostunici?
- Odustani od ukidanja Zakona o NIS. Ako zelis da DSS ima nekog poslanika u
narednom sazivu Skupstine, raspisuj izbore. Vec si zakasnio.

N. Calukovic

http://www.blic.co.yu