DNEVNIK, 11.10.2005

INTERVJU

PRESTOLONASLEDNIK ALEKSANDAR KARAĐORĐEVIĆ

PROGOVORIMO JEDINSTVENO O KOSOVU I METOHIJI

   - Nisam prezadovoljan trenutnom situacijom u zemlji i podelama koje postoje sada kada otpočinjemo razgovore sa EU, a pred nama je rešavanje važnih pitanja, od Kosova i Metohije do odnosa s Crnom Gorom. Uvek ističem da je potrebno da zajedno radimo za bolju budućnost Srbije, a ne da radimo protiv sebe. Siguran sam u to da i ljudi u međunarodnoj zajednici žele da vide da Srbija ima jedan stav i jedan glas, a ne da svakodnevno gledate po medijima da postoji nekoliko različitih mišljenja po svakom pitanju od državnog i nacionalnog značaja – izjavio je za „Dnevnik“ Prestolonaslednik Aleksandar II Karađorđević.

   Da li ste zadovoljni svojim sve većim javnim i društvenim angažmanom?

   - Uvek sam spreman da pomognem državi. Hteo bih da radim više jer to je normalno. Kada odlazim u inostranstvo, ja sam u misiji svojevrsnog ambasadora i veoma sam zadovoljan kada starim i novim prijateljima u međunarodnoj zajednici govorim o prednostima ove naše lepe zemlje. Zadovoljan sam ovom svojom misijom, jer su Srbiji potrebne pre svega nove investicije.

    Pomenuli ste značaj jednoglasja o kosmetskom pitanju? Hoćete li se lično angažovati u svetu da odluka o konačnom statusu Pokrajine bude povoljna za Srbiju?

  - Nisam angažovan u tom političkom pitanju. To je ono što moraju da rade Vlada i naši ministri. Oni moraju da rade svaki dan i svaku noć na tome da rešenje bude pozitivno i prihvatljivo za Srbiju. Ja samo želim da svi političari budu objedinjeni u ostvarivanju ovog najvažnijeg državnog pitanja.

   Da li Vas brinu sve češći sukobi stranaka u demokratskom bloku, pre svega između dve najveće, DS-a i DSS-a?

   - Skloni su da se rukovode stranačkim interesima, ali mislim da glavna odrednica mora biti narodni cilj i narodni plan. A narodni plan je rešenje na Kosovu i Metohiji koje je u našem interesu. Svi pri tom moraju biti angažovani na sprovođenju reformi, a njih fali mnogo u svim segmentima. I treba svi da shvate da nemamo mnogo vremena, već kasnimo. Obeležili smo petogodišnjicu 5. oktobra i još uvek se ne vidi okončanje reformskog procesa u zemlji. Svaka politička stranka mora da radi u interesu države, u interesu njene evropske budućnosti i da član EU postanemo kao jedna velika, pametna država.

   Da li se Vama dopada kohabitacija između predsednika i premijera Srbije?

  - Uvek ističem da poštujem predsednika Borisa Tadića, koji je moj veliki prijatelj, a isto tako imam poštovanja i prema premijeru Vojislavu Koštunici. Oni su vrlo dobri i pošteni ljudi. Ali mislim da u budućnosti, nakon izbora, predsednik Vlade treba da bude taj koji vodi državu. Sada postoje sukobi između kancelarija predsednika i premijera, i to nije u našem interesu. Ali, i to je demokratija. Rešenje je, po meni, u ustavnoj, parlamentarnoj, demokratskoj monarhiji, gde se ja ne bih mešao u politiku i gde bi svu vlast imali vlada i premijer. Da budemo uređeni kao što su Japan, Australija, Holandija ili Španija.

                                                                                    D. Milivojević

Rešenje je u ustavnoj, parlamentarnoj, demokratskoj monarhiji, gde se ja ne bih mešao u politiku

Marija M. Jovanović, Odnosi sa javnošću

Kraljevski Dvor
Beograd 11040,
Srbija i Crna Gora