Aleksandar Jovic (11) dobitnik povelje Karadordevica

Srbija je moja drzava vise nego Nemacka

BEOGRAD - Pise poeziju, voli dzudo, plivanje i fudbal, folklor, recitovanje
i crtanje. Posebno voli setnje i putovanja. Ovako bi ukratko mogao da se
opise jedan od ovogodisnjih dobitnika povelje Karadordevica Aleksandar Jovic
iz Hamburga, koji ima svega 11 godina.

Knjizevnik Nedeljko Terzic urucio mu je povelju u subotu u kuci "Dure
Jaksica" u Skadarliji i u Beogradu, za knjigu pesama "Moj pogled kroz
dvogled". U Beogradu, na urucivanje povelje, dosao je sa svojim uciteljom
dopunske skole Jovanom Devrnjom i akademikom Stojankom Aleksic, profesorom
na Hamburskom univerzitetu.

- Nisam dosao sa roditeljima jer oni nemaju vremena za odmor. Jako volim da
dolazim u Srbiju, ali i u Bosnu, u selo Rocevic kod Zvornika, odakle mi je
otac, gde sam takode pisao pesme. Srbija je moja drzava vise nego Nemacka,
iako sam roden u Hamburgu, ali prvi jezik koji sam naucio bio je srpski -
prica "mali-veliki" Jovic.

Onako miran u ozbiljnom odelu sa kravatom jedanaestogodisnji Aleksandar
prava je dika svojih roditelja. Ne voli mnogo da prica i odgovara samo na
direktna novinarska pitanja.

- Ma do sada su ga svi zivi intervjuisali, ne voli da ponavlja - prica
njegov ucitelj Jovan.

On kaze da je pesnicki talenat kod Aleksandra otkrio kada je dolazio na
skolsku sekciju poezije, da bi ubrzo bio ucesnik i Decije pesnicke kolonije
"Obedska bara 2004".

Ove godine tridesetak njih dobilo je povelju ili zahvalnicu Karadordevica, a
Aleksandar je jedan od dvojice laureata koji su dobili i ikonu Marije
Stankovic.

Svoje pesme prvo je poceo da objavljuje u listu "Zavicajno zvonce", koji je
izdavao njegov ucitelj, a zatim njegove pesme izlaze i u podliscima za decu
u "Politici", "Vecernjim novostima", "Dnevniku", "Nevenu"...

Aleksandar je odlican dak, kako u redovnoj nemackoj gimnaziji, tako i u
srpskoj dopunskoj skoli. I pored toga sto je talentovan za pisanje poezije,
on kaze da u redovnoj skoli najvise voli matematiku, a da ce kad poraste
biti sudija kao njegov otac.

- Vise bih voleo da budem sudija, nego da postanem knjizevnik. Izmedu
ostalog, tu su i vece pare - kroz smeh prica Aleksandar.

Njegovu knjigu svojim crtezima ukrasila je sestra Dria koja ima svega devet
godina i takode, kao njen stariji brat, talenat za poeziju.

M. Cvejic
http://www.blic-europa.com/