Božic bola

P. VASOVIC - MI.MARKOVIC, 7. januar 2006

BRATUNAC - U Kravici kod Bratunca, gde su na Božic 1993. godine vojnici Nasera
Orica zverski poubijali 49 civila na njihovim ognjištima, u nedelju je pomenom i
polaganjem venaca obeleženo secanje na jedan od najstrašnijih zlocina nad
srpskim narodom. Parastosu u Crkvi Svetih apostola Petra i Pavla prisustvovali
su i žrtvama se, uz više hiljada ljudi, poklonili predsednik Srbije Boris Tadic
i najviši zvanicnici Republike Srpske.
Dan secanja na žrtve zapoceo je posetom spomen-sobi u Bratuncu, u kojoj su imena
i fotografije 780 pobijenih Srba. Upisujuci se u knjigu žalosti Boris Tadic je
zabeležio: "Ovo je spomen-soba naše nesrece i stradanja. Svet mora da zna za
naše patnje. I mi imamo pravo na tu istinu, iznad svega, zbog onih koji su
izgubili život u ovom ratu. Vecna slava svim izginulim, i moje vecno
poštovanje".
U crkvi Svetih apostola Petra i Pavla koja je oskrnavljena na Božic, pre
trinaest godina potom je služen parastos svim žrtvama sa podrucja Birca i
Podrinja. Službi su, uz Borisa Tadica prisustvovali Dragan Cavic predsednik
Republike Srpske, Dušan Stojcic predsednik Narodne skupštine RS, Darko
Matijaševic i Miodrag Deretic, ministri u Vladi RS, Mladen Ivanic i drugi
zvanicnici Srpske.
U znak secanja na tragicni Božic 1993. godine na spomen-obeležje u centru
Kravice položeni su venci i cvece, održan je cas istorije potonjeg srpskog
stradanja o kome su govorila deca žrtava. Jucerašnjem pomenu nisu prisustvovali
predstavnici Medunarodne zajednice i bošnjackog naroda u Bosni i Hercegovini.

DRAGAN CAVIC, PREDSEDNIK RS

PRAVDA MORA STICI ZLOCINCE

NAJRADOSNIJI dan - praznik Hristovog rodenja, za srpski narod je najtužniji dan,
ne samo u Kravici, vec za više od 1.200 Srba Bratunca, Srebrenice i Skelana -
kazao je Dragan Cavic, predsednik Republike Srpske. - Žrtve još nisu prebrojane,
a 130 sela je sravnjeno sa zemljom, ugašena su za sva vremena. Kravica je samo
jedan od stravicnih primera stradanja ljudi ovog kraja. Žalosno je, moram da
kažem, što danas ovde nema predstavnika medunarodne zajednice, što nema
predstavnika bošnjackog naroda iz cijih su redova bili zlocinci. To potvrduje da
u ovoj zemlji ne postoji isti odnos prema zlocinu. A drago mi je što je danas sa
nama predsednik Srbije gospodin Tadic. To potvrduje da u svesti ljudi sa obe
strane Drine ne može da bude izbrisan zlocin koji je ovde pocinjen. Ni iz glava
obicnih ljudi, ni u institucijama Republike Srpske i Srbije. Tragedija nad
tragedijama je što za ove zlocine nad civilima još niko nije odgovarao, ali sam
ubeden da pravda mora da stigne one koji su ove zlocine pocinili.

http://www.novosti.co.yu/