VESTI iz Frankfurta,
obj.08.juli 2006.

GOST "VESTI": NENAD MIJALIĆ, BIZNISMEN IZ PADEBORNA NA PRIVREMENOM RADU U OTADŽBINI

SRBIJA OBEĆANA ZEMLJA ZA STRANE ZA INVESTITORE

• Vođen patriotizmom, ali i ekonomskom logikom, 45-godišnji zemljak deo proizvodnje iz svoje fabrike u Nemačkoj preselio u Loznicu

Predvidjanje biznismena Nenada Mijalića

Dok su mnogi zemljaci iz rasejanja još u dilemi da li da započnu sopstveni biznis u otadžbini ili da i dalje čekaju bolja vremena, neki već uveliko rade u Srbiji. Među njima je i 45-godišnji Nenad Mijalić iz Padeborna.
Mada je odrastao i školovao se u Nemačkoj, on je deo svoje fabrike, koja proizvodi materijale za završne radove u građevinarstvu, pre više godina prebacio u Loznicu, a gotove proizvode izvozi u Nemačku stalnim kupcima. Takođe, u poslednje tri godine Mijalić u Srbiji zastupa i "Krajsel", poznatu nemačku firmu građevinskog materijala.
- Srbija je za one koji to umeju da sagledaju ipak obećana zemlja, pogodna za ozbiljne investitore i dugoročna ulaganja. Verujem da će uskoro biti kao Nemačka 70-ih godina prošlog veka, radiće se i gradiće se na sve strane u ovoj našoj Srbiji. Vrlo je verovatno da će se čak uvoziti deficitarni stručnjaci, pošto je odliv domaćih kadrova neprekidan - priča Nenad Mijalić, koji je sa dr Čedomirom Vukićem, potpredsednikom Privredne komore Srbije, bio ovih dana gost beogradskog dopisništva "Vesti".
U vreme kad je otadžbina bila pod međunarodnim ekonomskim sankcijama i dok je u njenoj okolini besneo građanski rat, Mijalić je procenio da nevolja ne može potrajati doveka i da će, kad se vetrovi rata stišaju, morati da nastane sveukupni preobražaj i privredna revitalizacija u Srbiji.
- Rođen sam u Srbiji, u Nemačku sam stigao kao dete, pre 38 godina. Kad sam odrastao, postao svoj čovek i pre 12 godina pokrenuo sopstveni biznis u Padebornu, počeo sam da razmišljam koji je najbolji način da učinim nešto za zemlju u kojoj sam rođen.
Odlučio sam, vođen patriotizmom i ekonomskom logikom, da deo proizvodnje preselim iz Nemačke u Srbiju, dakle iz Padeborna u Loznicu. Za sada imam deset zaposlenih i zadovoljni smo jedni drugima, uzajamno se veoma poštujemo. LJudi korektno i kvalitetno odrađuju posao, pa su solidno plaćeni za svoj rad, više od proseka zarada u Srbiji. Nameravam da uskoro proširim proizvodnju i da te proizvode, osim u Nemačku, počnem da izvozim iz Srbije na Istok Evrope, ali i dalje - priča Mijalić o svojim planovima.
Pored proizvodnog pogona, ovaj biznismen je i polovinu od 20.000 kvadratnih metara svojih brzomontažnih građevinskih skela prebacio u Srbiju, gde ih iznajmljuje građevinarima. Veli da mu je puno pomogla Privredna komora Srbije i na osnovu svog iskustva, poručuje da je to "prva prava adresa za potencijalne investitore i zajednička kuća privrednika iz matice i dijaspore".

R. LONČAR

Одговори путем е-поште