VESTI iz Frankfurta, obj. 14.juli 2006.

ALJASKI VLADIKA SORAJIĆ DRUGI PUT MEĐU HERCEGOVAČKIM SRBIMA

NIKOLAJ U ZAVIČAJU OCA NIKOLE

• Prevalio hiljade kilometara da bi posetio bratstvenike u Dubočici i upoznao rođake Obiloviće iz sela Kameno u hercegnovskoj opštini

Vladika Nikolaj, episkop pravoslavnih Eskima i Indijanaca sa Aljaske (SAD) ovog leta je, po drugi put u životu, stigao u Hercegovinu i LJubinje, odnosno selo Dubočicu, postojbinu predaka po ocu Nikoli Sorajiću, a prvi put je u hercegnovskom zaleđu, posetio i familiju Obilović, rodbinu svoje majke Vere. Na svakom koraku dočekivan je srdačno i radosno, domaćinski je ugošćen, kako među rođacima, tako i među sveštenstvom Eparhije zahumsko-hercegovačke SPC.
Nakon što je, početkom jula, sleteo na aerodrom u Tivtu, uspinjući se putem od Herceg Novog ka Trebinju, vladika Nikolaj se najpre zaustavio u selu Kameno. Tu se prvi put u životu sreo i upoznao sa rođakom Đokom Obilovićem, a zatim nastavio put Trebinja i LJubinja.

Darovi dragom gostu

Bogosluženju su prisustvovali mnogobrojni vladičini rođaci i građani LJubinja. Folklorna sekcija lokalne "Prosvjete" izvela je zatim, dragom gostu, program starih hercegovačkih pesama i igara, a grb grada i prigodne poklone uručio mu je gradonačelnik Vesko Budinčić.

-Veoma je lepo što dolazim ovde kod mojih - ponoviće po ko zna koji put aljaski vladika, dodajući da je sada posetio Crkvinu, manastir Tvrdoš, Duži, Dobrićevo, Žitomislić, crkvu u DŽivaru.
Vladiku, koji je rođen 1949. u gradu Bjutu (Montana), pre dve godine putem Interneta pronašao je bratstvenik dr Đoko Sorajić, LJubinjac, profesor Poljoprivrednog fakulteta u Istočnom Sarajevu, i pozvao ga u goste.
- Kad su me prvi put pozvali da ih posetim ovde u LJubinju i starom selu Dubočici, najpre sam se preko crkve u Trebinju raspitao kakvi su ljudi ti moji Sorajići, a iz manastira Tvrdoš su mi potvrdili da je to čestita, crkvena familija - priseća se episkop Nikolaj.
Sa vladikom Atanasijem Jevtićem učestvovao je na jednom predavanju u Trebinju i govorio o pravoslavlju na Aljasci, lepotama i hladnoći severne zemlje, o svojoj eparhiji pravoslavnih Eskima, Indijanaca i Rusa.
- Vladika zahumsko-hercegovački Grigorije primio me ja kao brata. Otvorio je sva vrata za mene i omogućio mi da bogoslužim u kojem god hramu njegove eparhije - priča preosvećeni Nikolaj koji je na Pavlovdan, 13. jula, predvodio liturgiju u novoj ljubinskoj crkvi Rođenja Isusa Hrista.
- O, kakva velika čast! - zahvaljivao se vladika Aljaske Nikolaj, na čistom srpskom jeziku, dok su mu oči
iskrile neskrivenom radošću. I nije ga ni trebalo pitati da li će opet doći. Već: "Kad ćemo se ponovo videti". A gotovo je sigurno da hoćemo "ako Bog da", kako bi rekao vladika Nikolaj Sorajić.

Ž. JANJIĆ

Одговори путем е-поште