Šešelj: Niko kao ja
[16:55 / 08.11.]

Kraća optužnica protiv Šešelja

Veće Haškog tribunala saopštilo je na redovnoj statusnoj konferenciji da je zvanično skraćena optužnica protiv Vojislava Šešelja. Još se niko nije branio ovde kao što ću ja da se branim, imao sam četiri godine vremena i to sam iskoristio, rekao je pred Haškiim tribunalom Vojislav Šešelj.

Sudsko veće Haškog suda odlučilo je da iz optužnice protiv Vojislava Šešelja budu izbačeni zločini u Zapadnoj Slavoniji, Bijeljini, Brčkom, Boračkom jezeru i Bosanskom Šamcu, saopštio je sudija Alfons Ori. Šešelj je najvio da će se braniri kao niko do sada pred tribunalom i objasnio da će se posebnost njegove odbrane odnositi, pored ostalog, na to što je njegov navodni jezik mržnje zbog kojeg je optužen bio mnogo blaži od jezika mržnje kojim su govorili drugi. Kao primer naveo je Žaka Širaka. Primarno ne osporavam govor mržnje kao oblik izvršavanja krivičnog dela, ali iscrpno obaveštavam tužilaštvo o govoru mržnje hrvatskih i muslimanskih zvaničnika u Bosni i stranih državnika, Klintona, Širaka i drugih , rekao je optuženi. Dodao je i da osporava koncept udruženog zločinačkog
poduhvata: Izvodima zi zvojih govora dokazujem da sam se na svakom mestu suprostavljao širenju krivičnih dela i pozivao na poštovanje međunarodnog ratnog prava . I u tom kontekstu sam obavestio tužilaštvo da su neki potencijalni svedoci bili policajci i špijuni zapadnih obaveštajnih službi. Tužilaštvo je predložilo pretpretresnio podnesak samo za Hrtkovce kako bi suđenje moglo da počne već krajem ovog meseca a za ostale navode optužnice, u januaru 2007. Tužilaštvu se ođednom žuri. Ja četiri godine požurujem, a oni čekaju nadajući se da će mi biti oduzeto pravo na odbranu, replicirao je Šešelj, ali ga je prekinuo predsedavajući sudija Alfons Ori.

Одговори путем е-поште