PUTIN: U DOGLEDNOJ BUDUCNOSTI RF NECE U EU

25.3.2007.
9:49
        PUTIN: U DOGLEDNOJ BUDUCNOSTI RUSIJA NECE U EVROPSKU UNIJU (Moskva,
RIA "Novosti")

Rusija u doglednoj buducnosti ne namerava da udje u Evropsku uniju, ali je
spremna da ide maksimalno daleko u strateskom partnerstvu sa njom, izjavio
je Vladimir Putin. "Razvoj viseplanskih veza sa EU je principijelni izbor
Rusije. Medjutim, u dogolednoj buducnosti - iz sasvim ociglednih razloga -
mi ne nameravamo da udjemo u Evropsku uniju niti da sa njom stupamo u
nekakvu formu asocijacije. Realno gledajuci na stvari Rusija namerava da
svoje odnose sa EU gradi na dogovornim osnovama i principima strateskog
partnerstva" - pise predsednik Rusije u objavljenom u nedelju clanku u nizu
evropskih medija. Putin je istakao da mu je bliska formula odnosa Rusije i
EU koju je jednom prilikom izneo Romano Prodi: "sve sem instituta". "Zelim
da podvucem da smo u tom partnerstvu mi spremni da idemo maksimalno daleko.
Prirodno, podrazumevajuci da i partneri predju svoju deonicu puta" - kaze se
u clanku. Predsednik je konstatovao da ukupno raspolozenje u pravcu
sveobuhvatne, intenzivne i dugorocne saradnje daje ocigledne rezultate.
"Zahvaljujuci zajednickim naporima mi smo vec uspeli da izgradimo solidni
fundament strateskog partnerstva i pokrenemo perspektivne projekte.
Dinamicniji postaje i granski dijalog" - navodi se u clanku i podvlaci, da
"mi sve tesnje osecamo "rame uz rame" u zajednickoj borbi protiv novih
opasnosti. Razvijaju se bilateralni trgovinski odnosi, raste obim
investicija, sire se kulturni, humanitarni kontakti i programi u obrazovnoj
sferi" - pise predsednik i podseca, da ce u najskorije vreme stupiti na
snagu sporazum o olaksanju viznih procedura, i da je on nedavno potpisao
zakon o ratifikaciji. "Mi taj sporazum ocenjujemo kao znacajan korak u
pravcu uvodjenja bezviznog rezima", istakao je Putin. On je dalje kazao, da
"danas, izgradjujuci suverenu demokratsku drzavu, mi u punoj meri delimo
temeljne vrednosti i principe velike vecine Evroipljana u njihovom
dozivljavanju sveta. Nas objedinjuje postovanje medjunarodnog prava,
neprihvatanje metoda sile u resavanju medjunarodnih problema, izbor u korist
jacanja kolektivnih nacela u evropskoj i globalnoj politici". "Stabilna,
prosperitetna i jedinstvena Evropa odgovara nasim interesima i mi evropske
integracije tretiramo kao objektivni proces koji je sastavni deo nastajuceg
visepolarnog sveta. Zato je za nas vazno sto je Evropskla unija sve
autoritetniji i uticajniji centar svetske politike koji daje znacajan
doprinos resavanju pitanja regionalne i globalne bezbednosti" - istakao je
Putin. On je pozvao partnere Rusije u EU da iza ciste ekonomike ne traze i
politicke zamisli. "Razume se da se interesi Rusije i EU nece uvek i u svemu
podudarati. Konkurencija je druga strana saradnje i neodvojivi deo procesa
globalizacije. Pri tom ne treba iza "ciste" ekonomike traziti nekakve
politicke zamisli i na zakonite i apsolutno razumljive poteze u cilju
zastite nacionalnih interesa lepiti ideoloske "etikete" iz arsenala "hladnog
rata". Vladimir Putin je pozvao Evropsku uniju na kolektivno resavanje
protivraketne odbrane kontinenta i suprostavljanje medjunarodnom terorizmu,
nesirenju oruzja za masovno unistavanje. "Jedino se na istinski kolektivnoj,
poverljivoj osnovi moze naci rasplet svakog pitanja - bilo da se radi o
problemu protivraketne odbrane kontinenta, stabiliziaciji u Avganistanu,
suprostavljanju citavomm spektru izazova i opasnosti, ukljucujuci
medjunarodni terorizam, nesirenje oruzja za masovno unistavanje,
narkotrafik, nelegalnu imigraciju i globalno siromastvo" - podvukao je
predsednik Rusije i dodao, da je "Rusija spremna za to" "Nadam se da ce
izbor biti ucinjen upravo u korist stvaranja nase zajednicke buducnosti",
koju Rusija i EU odredjuju za mnoge decenije unapred. "Ne sme se dopustiti
da u evropskoj politici preovladaju blokovski prilazi, da se na nasem
kontinentu pojave nove linije podele, da se realizuju jednostrani projekti
na ustrb interesa i bezbednosti suseda", smatra sef ruske drzave i izrazava
uverenje, da ce EU sluziti jacanju jedinstva i razvoju najsire saradnje u
Evropi". Moskva, RIA "Novosti", 25. marta 2007.
http://www.rian.ru

                           Srpska Informativna Mreza

                                sim@antic.org

                            http://www.antic.org/