10.000 prognanih Srba i Roma sa KiM na prelazu Jarinja Čeka delegaciju SB UN

Neka nam garantuju glavu na ramenu

Više od 10.000 prognanih i izbjeglih Srba i Roma sa Kosova i Metohije
okupilo se juče na administrativnom prelazu Jarinja, podno Rudnice, kako bi
se susreli sa članovima Savjeta bezbjednosti Ujedinjenih nacija. Oni su se
smjestili od srijede uveče u šatore, kamp prikolice, ali su i pod vedrim
nebom, jer, kako tvrde, najvažnije je da se vrate na svoja ognjišta, u svoje
kuće, na svoja imanja, na svoja radna mjesta.
Juče od ranog jutra počeli su da stižu u velikom broju autobusi iz cijele
Srbije, tamo, gdje su se našli prognani Srbi i Romi sa Kosova i Metohije.
Autobusi su stizali iz Kragujevca, Smedereva, Jagodine, Kruševca, Vranja,
Niša. Specijalni voz iz Beograda sa preko 2.000 prognanika stigao je iz
Beograda oko 13 časova i u njemu su izgnanici koji su se privremeno
smjestili u izbjegličke logore oko Beograda i drugih opština glavnog grada.
- Hoću da se vratim u Prizren. Tamo mi je kuća. Čuo sam da je u njoj sada
jedna albanska porodica. Nemam ništa protiv što je dosad koristila moju kuću
sa šest soba, prizemljem i spratom. Ali, neka nam sada UNMIK omogući da se
vratimo, neka albanska porodica napusti moj dom. Prizren je moj grad, kao
što je i grad albanskih žitelja - kaže Dragan Simić (54), iz Prizrena, koji
je došao na administrativnu granicu sa suprugom Jelenom (51).
On dodaje da ima i deset hektara plodne metohijske zemlje i da ne zna šta je
sa njom.
Milan Jovanović (44), iz Obilića, kaže da je radio u Elektroprivredi i da je
najuren iz preduzeća. Sada živi od pomoći u kolektivnom smještaju kod
Beograda.
- Vraćam se odmah na radno mjesto, kuća mi je srušena, zapalili su je
Albanci, ali bih se nekako snašao. Samo da radim. Pomoći će mi drugi - kaže
Jovanović.
- Mi i Srbi smo doživjeli od kosovskih Albanaca sve najgore. Ja sam imao
jednu straćaru kod Kosova Polja, a oni došli, kao nekad fašisti, i kažu za
Cigane ovdje nema mjesta. Morao sam da odem u Srbiju. Hoću da se vratim, jer
sam na Kosmetu rođen. Imam sedam članova porodice - kaže Faruh Morina.
Za one koji očekuju da razgovaraju sa delegacijom SB UN i da dobiju odgovore
od njih mnogi sponzori su obezbijedili vodu, sendviče, a donijeta su i
stabla drveta kako bi se tokom noći grijali.
- Samo da nam se garantuje bezbjednost, da nam se garantuje život, sve će
biti lakše. Neka nam to NMIK, koji je u dosluhu sa kosovskim Albancima, to
omogući. Mi govorimo u ime 250.000 prognanih. Svi ćemo da se vratimo, ali
prvo da sačuvamo glavu, kažu izgnanici sa Kosmeta, koji od srijede uveče na
prelazu Jarinja, na administrativnoj granici, čekaju Misiju SB UN.
N.P.
http://www.dan.cg.yu/