Sporazum Holbruk - Karadžić postoji

M. KREMENOVIĆ | 10.09.2007 19:02

Tvrdnje da sporazum Holbruk - Karadžić ne postoji, koje sam iznio prije
nekoliko mjeseci, sada ne bih mogao da potvrdim, jer postoje dokazi koji
upućuju na stvarno postojanje sporazuma, rekao je Rasim Ljajić, predsjednik
Nacionalnog savjeta za saradnju s Haškim tribunalom.

Ljajić tvrdi da postoje čvrsti dokazi da je Radovan Karadžić zaista napravio
sporazum s Ričardom Holbrukom.

- Za Karadžića apsolutno ne posjedujemo nikakvu informaciju, osim što, moram da
kažem, u ovim istražnim radnjama koje vršimo, mnogi svjedoci su nam govorili da
je Karadžić zaista napravio neki sporazum s nekadašnjim američkim izaslanikom
Holbrukom - kazao je Ljajić.

On tvrdi da su svjedoci bukvalno do detalja opisali na koji se to način
dogodilo i dodaje kako ranije nije vjerovao da je takav dogovor sklopljen.

- Prije nekoliko mjeseci sam rekao da ne vjerujem da taj sporazum postoji. Sada
kad bi me pitali ne bih tako decidirano mogao da tvrdim - rekao je Ljajić.

On je rekao da Karadžić ne može da bude obaveza Srbije kada je u pitanju
pronalaženja bjegunaca.

"Fokus" je u maju ove godine pisao o postojanju sporazuma Holbruka s
nakadašnjim predsjednikom RS.

Prema sporazumu, potpisanom od strane Holbruka i Karadžića, tadašnji
predsjednik RS obavezao se da će podnijeti neopozivu ostavku na sve državne
funkcije, do kada neće donositi partijske i državne odluke. Neće uticati ni na
druge, ukoliko se odluke tiču ratnih operacija u BiH, dislociranja civilnog
stanovništva i nekoliko drugih obaveza.

Vlada SAD s druge strane obavezala se da će Karadžića obavezati o svakom
eventualnom narušavanja njegove bezbjednosti. SAD su Karadžiću na raspolaganje
stavile i sumu od 600.000 KM za održavanje njegovog načina života.

http://www.fokus.ba/