SHEVENINGEN NA DEDINJU

U ulici Jevrema Grujića 11, u kancelariji Haškog tribunala, postoji pritvorska
jedinica koju čuvaju do zuba naoružani crnci

BEOGRAD - Ne beogradskom Dedinju, u kancelariji Haškog tribunala, u ulici
Jevrema Grujića broj 11 postoji pritvor za haške optuženike i oružana formacija
stranih državljana koja ga obezbeđuje! Pripadnici obezbeđenja poseduju čak i
oružje zabranjeno svim međunarodnim konvencijama i izuzetno su nadmeni i
agresivni. Ovo za Kurir tvrdi Miroslav Vuković, vojvoda Čele iz Čačka, koji je
čak u četiri navrata pod pritiskom haških istražitelja boravio u prostorijama
kancelarije Haškog tribunala u Beogradu.

- Štaviše, oni imaju pravo da osumnjičene zadrže u pritvoru do 90 dana, ukoliko
im se to učini korisnim, a njihove advokate do 45 dana! Tražili su i traže od
mene, već četiri godine, da na bilo koji način optužim Vojislava Šešelja i
budem zaštićeni svedok u Hagu. Iako sam se sa njim razišao još 1994, ne pada mi
na pamet da prihvatim prljave haške predloge, pa čak ni ček na pet miliona
dolara, koji su mi ponudili - kaže za Kurir vojvoda Čele, inače vođa Srpskog
četničkog pokreta.

I Aleksandar Vučić, generalni sekretar SRS, tvrdi da na Dedinju postoji
pritvorska jedinica i oružana formacija stranih državljana, „što je nezamislivo
za bilo koju suverenu državu“.

- Čele govori istinu, pred kojom srpski državni vrh godinama žmuri. Nezamislivo
je da jedna država koja drži do svog suvereniteta dozvoli strancima da
naoružani pritvaraju njene građane po sopstvenom nahođenju. Zakon o saradnji sa
Haškim tribunalom nigde decidirano ne predviđa ovakvu mogućnost, ali tumači se
kako kome odgovara.

Vojvoda Čele za Kurir dalje navodi da je prilikom poseta haškoj kancelariji u
nekoliko navrata morao da brani svog advokata od istražitelja i da ga spasava
pritvora od 45 dana.

- Na ulazu u pritvor stajao je visoki crnac, krupan kao Šekil O’Nil. Na
uniformi su mu bile oznake UN, a za pojasom je nosio mornarički kolt sa
„tompson“ municijom, koja je zabranjena svim međunarodnim konvencijama. Mogu da
zamislim šta se unutra dešava Srbima koje na prevaru namame i pritvore! Nasred
Dedinja! - zgražava se Vuković.

Kurir je pokušao da od Matijasa Helmana, portparola haške kancelarije u
Beogradu, proveri Vukovićeve i Vučićeve navode, ali njegov saradnik Goran
Georgijev nam je rekao da je Helman bolestan i da nekoliko dana neće biti na
poslu.

ISPITIVAN NA SVETOG LUKU

Vuković otkriva da su sa njim u nekoliko navrata kontaktirali iz tužilaštva
Haškog tribunala neposredno pred početak suđenja Vojislavu Šešelju. Najpre 19,
a potom i 31. oktobra.
- Znaju da je to Vojina slava Sveti Luka, ništa nije slučajno. Prvo su se
predstavili kao služba Tribunala, a tek kasnije su otkrili da su iz tužilaštva.
Zvali su me izvesni Miloš i neka Bugarka, prevodioci. Očigledno je da su bili u
panici i da do samog početka suđenja nisu imali nikakve argumente protiv
Šešelja. Zvali su me i 1. novembra, ali tražio sam da mi pošalju pisani poziv i
tada su, očigledno, odustali - konstatuje on

http://www.kurir-info.co.yu/

Одговори путем е-поште