Biće rokanja na Kosovu

J. BATINIĆ | 12.02.2008 18:25

Legendarni roker iz Čačka i član Demokratske stranke Srbije, Bora Đorđević, u
intervjuu za "Fokus" govori o tome kuda ide Srbija, kakva je sudbina Kosova i
Metohije, te vezama s bratskim narodom u Republici Srpskoj.

FOKUS: Poznato je da ste, pored toga što ste muzičar, i politički angažovani.
Kakav je vaš stav o proteklim predsjedničkim izborima u Srbiji?

ĐORĐEVIĆ: Iz dvojke u keca, što bi rekli kladioničari. Moglo se pretpostaviti
da će Nikolić pobijediti u prvom krugu i da će onda cijeli demokratski svijet
graknuti i natjerati Tadića da pobijedi.

FOKUS: Šta je Srbija dobila izborom Tadića za predsjednika?

ĐORĐEVIĆ: Ne znam, zaista ne znam. To nije bio moj kandidat. Ja sam se
angažovao za Velju Ilića, koji nije prošao u drugi krug.

Ne znam kako da vam prokomentarišem taj jedan nasilan ulazak u Evropu po svaku
cijenu, čak i po cijenu da se izgubi Kosovo. Onog momenta kada je Tadić
pobijedio Evropa nam odmah šalje EULEKS misiju. EU - Evropska unija. LEKS -
zakon. Šalje nam carinike, sudije i policajce, što ne znači ništa drugo do
nezavisno Kosovo. Pri tome, demokrate tvrde da taj papir treba da se potpiše,
kao i papir za pripajanje EU, što ne znači ništa drugo do dobru volju Evrope da
nas primi, možda. Zar ta dva papira nisu povezana? Povezana su i te kako. I ne
prodaje se vjera za večeru. Nosim majicu na kojoj piše Hard rok Kosovo, što
znači da će na Kosovu biti teškog rokanja.

FOKUS: Vaš stav o Kosovu?

ĐORĐEVIĆ: Bio sam na Kosovu više puta. Ima dolje dijelova u kojima nema ni S od
Srbije, ali zato ima dijelova u kojima su Srbi većinsko stanovništvo. Uostalom,
dio od Leposavića do Sjeverne Mitrovice vještački je administrativno pripojen
Kosovu krajem šezdesetih godina. I od 2001. godine sam zagovarao neku podjelu
Kosova, ako je moguće. Međutim, kako podjela Kosova nije moguća, onda treba
spasavati ljude, a srpske svetinje kamen po kamen odnijeti u Srbiju. Ne može se
bosti s rogatima, mada ne isključujem i opciju da Kosovo branim svim sredstvima.

FOKUS: Poznat je i vaš stav o Sloveniji, da su oni jedina republika na tlu
bivše Jugoslavije u kojoj je za vrijeme Drugog svjetskog rata gostovao Adolf
Hitler. Slovenija je sada predsjedavajuća EU. Šta mislite kako će se to sada
odraziti na Srbiju?

ĐORĐEVIĆ: Ne mogu da identifikujem stav slovenačkog rukovodstva sa slovenačkim
narodom. Mislim da slovenački narod drugačije misli od svog rukovodstva, a da
je ovim nesrećnicima koji vode Sloveniju nametnut stav i ponašanje.

FOKUS: Kada će Srbija u Evropu?

ĐORĐEVIĆ: Srbija je, koliko ja znam, u Evropi. Rođen sam u Evropi. Tako su me
učili u školi, možda sam pogriješio nešto.

FOKUS: Da li Srbija i danas gleda na RS kao na dio svoje teritorije i šta
mislite o otcjepljenju RS od BiH?

ĐORĐEVIĆ: Postoji gomila država sa sličnim statusom. Niko ne priznaje turski
dio Kipra koji je stvarnost. Kina ne dozvoljava nikom da napravi diplomatske
odnose s Tajvanom, tako da Tajvan ne postoji zvanično kao država, a postoji.
Pogledajte status Palestine koja postoji, a ne postoji . Ili Katalonije. Kada
ulazite u Španiju ne piše dobro došli u Španiju, nego dobro došli u Kataloniju.
Mogu da vam navedem još takvih primjera.

Ako se pravi presedan za Kosovo, taj presedan može da važi i za RS, zavisi od
volje naroda. Apsolutno.

FOKUS: Imali ste puno pjesama o režimu i pojedincima iz vlasti? Da li će ih
biti još?

ĐORĐEVIĆ: Vjerovatno. Kada režim zasluži da dobije pjesmu od mene, dobiće je.

FOKUS: Objavili ste i knjigu "Srbi bez muke", da li je to moguće?

ĐORĐEVIĆ: To nije moguće, to je nemoguća knjiga.

FOKUS: Da li je u pripremi još neko izdanje?

ĐORĐEVIĆ: Svakako. Pišem kolumne za "Frankfurtske vijesti" i namjeravam da ih
objedinim u jednu knjigu.

FOKUS: Kako biste opisali srpski narod?

ĐORĐEVIĆ: Srbin je lud, Srbin je proklet, jednom ga ubiješ, on hoće opet.

http://www.fokus.ba/

Одговори путем е-поште