DRAGAN ROSANDIĆ - PISMA IZ MONTENEGRA

PRIGANICE KOD ŠELZIJA

Premijera našeg malog Montenegra Mila Đukanovića, predsjednika DPS,
utemeljitelja naše neovisnosti, našeg izbavitelja od mrske Srbije i "gospodara"
one polovine Montenegra koja u proteklih 18 godina bespogovorno bleji za njim,
saslušavali su italijanski tužioci u Palati pravde u Bariju prije neko veče, u
okviru istrage o mafijaškom udruženju koje se godinama bavilo međunarodnim
krijumčarenjem cigareta. Ovakvu bruku Crna Gora nije doživjela u svojoj
istoriji. Kako prenose italijanski mediji, "gospodara" su uveli u zgradu
tužilaštva na neki sporedni, prljavi i zapušteni ulaz, a onda su ga tužioci
Eugenija Pontasulja i, sad već legendarni, Đuzepe Šelzi preslišavali punih
sedam sati, sve do ponoći! Kažu da mu je ovaj Šelzi postavio više od 80 pitanja
i da je "gospodar" pjevao bolje od Zorice Brunclik i Ane Okse! I taman kada su
htjeli da ga ostave u Bariju i smjeste ga kod njegovih "školskih drugova"
Macarele, Prudentina, Savina i ostalih u italijanskim zatvorima (ismijavao
jednog novinara, koji ga je pitao da li poznaje Macarelu, Prudentina i Savina,
da su mu to sve školski drugovi), "gospodar" se pozvao na imunitet premijera,
iako nam je godinama svima nabijao na nos da je on nevin i da je to sve maslo
nekih italijanskih i beogradskih krugova koji ga mrze! Nedavno je pozivao i
evropskog parlamentarca Hansa Svobodu, koji mu je sugerisao da svoje švercerske
poduhvate riješi s tužilaštvom u Bariju, na priganice na Ivanova korita (znate
već onu "Ne pomaže voda, majko, sa Korita Ivanova"). A sjećam se i kako je
svojevremeno lijepo savjetovao Sloba Miloševića da se odrekne imuniteta i sve
optužbe opovrgne u Hagu, a ne da se krije iza imuniteta i drži kao taoce svoje
politike i narod, i Srbiju, i SR Jugoslaviju?!

Sa ovima Italijanima stvarno nema šale. Zatekli su nas potpuno nespremne!
Iskreno, utrnuo sam i na samu pomisao da bi ga mogli, ne daj bože, uhititi na
aerodromu u Bariju i pod stražom sprovesti u neki smrdljivi bareški zatvor. Kao
što su nam nedavno uhitili na rimskom aerodromu kapetana bojnog broda Iliju
Brčića, koji je bio krenuo u ime Generalštaba crnogorske vojske da posmatra
NATO vježbe u okolini Napulja, i strpali ga u neki smrdljivi rimski zatvor. Eno
ga, još čami u zatvoru. To bi već bila nepodnošljiva bruka! A i ovako je
neviđena bruka!

Zato cijelu noć nisam oka sklopio, stojeći na terasi i buljeći u nebo,
iščekujući da se na zvezdanom nebu pojavi mali Vladin avion! Kad se konačno
začulo veselo zujanje te male ptice iznad usnulog grada, koja je onako šeretski
namigivala naizmjenično paleći raznobojna svjetla čas na jednom a čas na drugom
krilu, znao sam da se naš umorni premijer vraća iz još jedne uspješne misije
mira, na kojoj je promovisao mladu crnogorsku demokraciju, reforme,
transatlantske integracije Montenegra i švercerski put u svijetlu budućnost!
Tek kada sam bio sto posto siguran da je ta mala ptica bezbrižno sletjela na
aerodrom u Podgorici u ranim jutarnjim satima, i ja sam bezbrižno legao! Znao
sam da će naš premijer pobjedničkog duha i harizme te lažne optužbe odbaciti sa
indignacijom, kao i bezbroj puta do sada! Zna on njih! Latini su to lukavi!
Žabari su to! Kad god naša mlada demokracija napravi neki iskorak, oni izvuku
neku aferu! Zajedno sa nekim beogradskim krugovima! Sigurno nas mrze! Znao sam
ja da će se konačno naći neko ko će goniti nanu naninu tim žabarima!
I stvarno, čim se "gospodar" dokopao tvrdog tla svog neovisnog Montenegra,
izjavio je da je nevin i da je italijanskim tužiocima razjasnio da se tu radi o
politikantskim interpretacijama beogradskih i nekih crnogorskih medija! Doduše,
on jeste nešto načuo da se odvija neki šverc cigareta u okruženju, ali da je u
Montenegru sve bilo čisto i da je to bio zvanični i regularni Vladin - Program
za Italiju! Sličan im je bio i - Program za Albaniju (švercovanje brašna iz
Srbije za Albaniju)! Pa - Program za Republiku Srpsku(sad švercovanje nafte iz
Albanije za Republiku Srpsku)! Onda - Program za Kosovo (švercovanje oružja iz
Hrvatske za Kosovo)! Zatim - Program za Evropu (sad švercovanje droge sa Kosova
u Evropu)! Svakako, tu je i - Program za Zapad (švercovanje Roma, Kurda,
Albanaca i ostalih na Zapad)!
Zato ovi Italijani nimalo ne popuštaju! Te Milo ono, te Milo ovo! Te Milo
bandito, mafioso, amiko mio mafioso, Ali-baba i 40 razbojnika... Čitava Italija
se smije i sprda s nama. Onda sam ponovo uhvatio sebe u nesigurnosti! U
razmišljanju! Zaboga, zašto li su nam ovi Italijani okrenuli leđa? Zašto li su
nam se ovako zagnali? Da nije nešto, ne daj bože? Đe ima dima, ima i -
"marlbora"! Da nije, ne daj bože - "laki strajk"! Tek sad mi više ništa nije
jasno!

http://www.kurir-info.co.yu/

Одговори путем е-поште