Додик: Имали смо фер разговор, Америка подржава Дејтон и РС

srijeda, 20 maj 2009 22:45 Политика

<http://in4s.net/x/index.php?option=com_mailto&tmpl=component&link=aHR0cDovL2luNHMubmV0L3gvaW5kZXgucGhwP3ZpZXc9YXJ0aWNsZSZpZD05MDQ2JTNBMjAwOS0wNS0yMC0yMS00OS0wMiZvcHRpb249Y29tX2NvbnRlbnQmSXRlbWlkPTI3NQ==>
 El. pošta
<http://in4s.net/x/index.php?view=article&catid=86%3Asrpska&id=9046%3A2009-05-20-21-49-02&tmpl=component&print=1&page=&option=com_content&Itemid=275>
 Štampa
<http://in4s.net/x/index.php?view=article&catid=86%3Asrpska&id=9046%3A2009-05-20-21-49-02&format=pdf&option=com_content&Itemid=275>
 PDF

Подршка Дејтонском споразуму, а тиме и Републици Српској, најважнија је порука
коју нам је јуче у Сарајеву упутио потпредседник Сједињених Америчких Држава
Џозеф Бајден, изјавио је данас у кратком разговору за „Политику” премијер
Републике Српске Милорад Додик.

Какав је став потпредседника САД о променама унутрашњег уређења БиХ?

Као што сам већ рекао, на свим састанцима на којима сам био, Бајден је савршено
јасно говорио о подршци Дејтонском споразуму, односно дејтонској БиХ. То нам је
и те како добродошло. Што се тиче унутрашњег уређења БиХ, он нам је
недвосмислено ставио до знања да је оно ствар договора домаћих политичара.

Колико су ставови руководства Републике Српске подударни са Бајденовим када је
реч о европским интеграцијама и уласку БиХ у НАТО?

Република Српска жели да убрза интеграцију БиХ у Европску унију и за нас није
спорно да БиХ уђе у НАТО. Дакле, о овим питањима имамо изузетно висок степен
подударности са ставовима америчке администрације.

Подржавате ли и захтев потпредседника Америке да се побољша функционалност БиХ?

Република Српска и ја, као њен премијер, немамо ништа против Бајденовог захтева
да се побољша функционалност БиХ. Једини наш услов је да Република Српска не
буде објекат већ субјекат у тим процесима, односно да се такве одлуке доносе уз
њено активно учешће и без штете по њену позицију унутар БиХ.

Шта је Бајденова кључна порука?

Кључна Бајденова порука је да је компромис знак снаге, а не слабости, и ја се с
слажем с њом. Проблем је у томе што се компромис овде различито тумачи. До сада
се овде под компромисом подразумевало да Република Српска мора све дати, а да
није сигурна шта ће добити, што је за нас неприхватљиво. Овде мора бити
договора о стварима о којима је то могуће. Ја то подржавам и то није спорно.

Да ли су тачни наводи у федералној штампи да сте били под Бајденовим притиском
и да Вас је критиковао?

Ја нисам осетио никакав притисак у разговорима са потпредседником Сједињених
Америчких Држава. Мислим да су они били потпуно фер и у њима није било никаквих
анимозитета, нити било каквих непримерених и нереалних захтева.

Имате ли утисак да су поједини политички кругови у Сарајеву очекивали да ће
потпредседник Америке означити почетак краја Републике Српске?

Приметио сам да је еуфорија коју су неки сарајевски политички кругови направили
поводом Бајденове посете БиХ апсолутно спласнула, јер је потпредседник Америке
био доста реалан у свом приступу најважнијим питањима. Имао је он и емотивних
излета, који се могу различито тумачити. Али за политички развој и будуће
односе у БиХ кључне су његове основне поруке. А то су подршка Дејтонском
споразуму и подршка Републици Српској у оквиру дејтонске БиХ. Дакле, Америка
разуме позицију и постојање Републике Српске и залаже се да се унутрашња
структура БиХ сачува

http://in4s.net/x/index.php?option=com_content&view=article&id=9046:2009-05-20-21-49-02&catid=86:srpska&Itemid=275