Srbija će suditi Ganiću
<http://www.fokus.ba/nov/index.php?option=com_content&view=article&id=8373:srbija-e-suditi-ganiu&catid=33:puls-komentar&Itemid=181>

<http://www.fokus.ba/nov/index.php?view=article&catid=33%3Apuls-komentar&id=8373%3Asrbija-e-suditi-ganiu&format=pdf&option=com_content&Itemid=181>

<http://www.fokus.ba/nov/index.php?view=article&catid=33%3Apuls-komentar&id=8373%3Asrbija-e-suditi-ganiu&tmpl=component&print=1&layout=default&page=&option=com_content&Itemid=181>

<http://www.fokus.ba/nov/index.php?option=com_mailto&tmpl=component&link=aHR0cDovL3d3dy5mb2t1cy5iYS9ub3YvaW5kZXgucGhwP29wdGlvbj1jb21fY29udGVudCZ2aWV3PWFydGljbGUmaWQ9ODM3MzpzcmJpamEtZS1zdWRpdGktZ2FuaXUmY2F0aWQ9MzM6cHVscy1rb21lbnRhciZJdGVtaWQ9MTgx>

petak, 30 jul 2010 18:34

Onovni problem Srbije leži u tome što se pred međunarodne sudove šalju
nekompetentne ekipe, što se, nažalost, ispostavilo i u najnovijem slučaju u
Londonu, kada je odbijen zahtjev tužilaštva da se Beogradu izruči Ejup Ganić,
koji je odgovoran za ratne zločine nad vojnicima JNA u sarajevskoj
Dobrovoljačkoj ulici.

U ekipi koja je bila angažovana da argumentovano zastupa i dokumentima
potkrijepi zahtjev za izručenje Ejupa Ganića nalazio se veoma mali broj onih s
međunarodnim iskustvom u tim oblastima. Nažalost, to je stara pojava, a da je
od ljudi koji zauzimaju glavna mjesta u pravosuđu Srbije zaposlen kadar od
kojih na stotine i hiljade ima boljih.

Ne možete očekivati dobre rezultate od ekipe kakva je radila na predmetu Ganić.
Tako je bilo u Međunarodnom sudu pravde u Hagu povodom zahtjeva o savjetodavnom
mišljenju o jednostranom proglašenju nezavisnosti Kosova, a naročito se to
vidjelo u ekipi povodom tužbe BiH protiv Srbije za navodni zločin genocida,
gdje je naš čovjek praktično priznao genocid u Srebrenici. Vođa pravnog tima u
slučaju savjetodavnog mišljenja o Kosovu bio istoričar, a ne pravnik.

Treba već jednom javno reći da je Tužilaštvo u Srbiji katastrofalna institucija
u kojoj uz par kadrovskih izuzetaka, rade politički poslušnici i oni nemaju
veze s pravnom strukom.

Ja sam jedan od rijetkih u Srbiji koji u slučaju Ganić nije vjerovao u uspjeh
ovog tužilaštva. Bilo mi je jasno već na početku da je izvršen loš odabir
kadrova.

Međutim, uprkos svim propustima u vođenju postupka pred sudom u Londonu Srbija
ima legitimno pravo da traži Ganićeva izručenje, čak i od BiH. Zato očekujem da
će se uložiti pravni lijek. A i ukoliko Ganić ne bude optužen u BiH za
Dobrovoljaču ili neke druge slučajeve, onda za nesprovođenje tih postupaka
treba da odgovara tužilaštvo.

Za mene su veći kriminalci oni koji ne rade u interesu i zaštiti pravde i prava
od onih na koje se sumnja da su počinili ratne zločine. Ja nemam pozitivno
mišljenje o stručnim kvalitetima i nezavisnosti pravosuđa u BiH i teško je
očekivati da će takvo tužilaštvo i sud uopšte podignuti optužnicu i suditi
Ganiću za jedan od najtežih zločina počinjen u BiH.

Odluka londonskog suda ne obavezuje neku drugu zemlju jer prema evropskoj
Konvenciji o ekstradiciji iz 1957., takve odluke ne utuču na odluke drugih
država, ali imaju izuzetan autoritet kod drugih država.

Ganiću treba suditi tamo gdje je optužen, a u ovom slučaju je to Srbija.
Ukoliko se Ganić zatekne na teritoriji Srbije ili bude ekstradiran, onda je
sigurno da će mu se suditi u Srbiji.

Komentar:

Slobodan STOJANOVIĆ

http://tinyurl.com/29dpp7p