ADVOKAT JOVAN PEJOVIĆ OPTUŽIO RANKU ČARAPIĆ DA NAMJERNO ODUGOVLAČI ISTRAGU O
ŠEKSOVIM ZLOČINIMA NAD CRNOGORCIMA

Umro ključni svjedok

~ Pejović navodi da je već godinu dana upozoravao tužilaštvo da treba saslušati
svjedoke, jer se radi o starijim i bolesnim ljudima Advokat Jovan Pejović iz
Herceg Novog koji je početkom devedesetih, nezakonito uhapšen i zlostavljan u
Hrvatskoj, optužio je državnog tužioca Ranku Čarapić da namjerno odugovlači sa
istragom o tom zločinu. Pejović tvrdi da je u više navrata upozorovao tužioca
da pozove i sasluša svjedoke kako bi formirala predmet i pokrenula istragu, ali
da se ona oglušila o te zahtjeve. Pravi dokaz da ima namjeru da razvodnji, i
otegne istragu u nedogled, kako kaže Pejović, je činjenica da su počeli da
umiru svjedoci zločina.
- U Zelenici je prošle nedjelje preminuo ključni svjedok dešavanja u Dubrovniku
Novica Stajić. Predložio sam tužilaštvu da ga saslušaju još prije godinu dana,
jer je i on bio jedan od crnogorskih državljana koje su hrvatske paravojne
formacije nezakonito hapsile da bi popunile broj za razmjenu zarobljenika.
Čovjek je umro, a pravdu nije dočekao, zbog indolentnog odnosa Ranke Čarapić -
kazao je Pejović u izjavi za "Dan".
On je dodao da nema saznanja da li je tužilaštvo pozivalo da svjedoči i
Slavojku Soldo iz Budve.
- Nemam informacija o Slavojki, a prema posljednjim saznanjima zdravstveno
stanje joj je bilo znatno narušeno - istakao je Pejović.
Advokat dodaje da je sramota to što Čarapićeva radi po diktatu hrvatskog
tužilaštva što god treba, a da istovremeno ignoriše zločine nad svojim
državljanima.
- Podsjetiću je da je Mladen Bajić, sadašnji državni tužilac Hrvatske, bio
glavni tužilac u Splitu, te da se bez njegovog znanja ne bi mogao desiti zločin
u "Lori" nad srpskim i crnogorskim državljanima. To znači da Čarapićeva
sarađuje sa zločinačkim tužilaštvom Hrvatske, ali ne i sa svojim državljanima.
Crnogorsko Vrhovno državno tužilaštvo ranije je prikupljalo dokaze oko
nezakonitog hapšenja i zlostavljanja civila Srba i Crnogoraca na dubrovačkom
ratištu tokom 1992. godine.
- Ja sam po pozivu vrhovnog državnog tužioca dao izjavu prije više od godinu
dana i tada optužio visokog hrvatskog funkcionera Vladimir Šeksa da je naredio
hapšenja crnogorskih civila na području Dubrovnika. Tužilaštvu sam dao i veći
broj dokaza, uključujući i pitanje dopisnika "Slobodne Evrope" iz Osjeka Draga
Hedla koji je pisao o istoj stvari o hvatanju talaca za razmjenu 1992. godine.
Teretim Šeksa što je kao državni tužilac odgovoran za hapšenje 250 ljudi u
Hrvatskoj, 250 civila koji su istovremeno uhapšeni da bi bili mijenjani i
očigledno, bez obzira da li se može dokazati subjektivna odgovornost da je on
kao vrhovni državni tužilac Hrvatske u tom vremenu objektivno odgovoran za to
što se desilo. Mi znamo da je tužilaštvo i tada i danas bilo i ostalo
hijerarhijska organizacija i u Hrvatskoj i u Crnoj Gori. Ne može se desiti da
se uhapsi bilo koji građanin Crne Gore ili Hrvatske bez saglasnosti državnog
tužioca - kazao je on.
Pejović tvrdi da je skupa sa drugim civilima nezakonito lišen slobode, da su im
obučene uniforme JNA i da su razmijenjeni sa hrvatskim zarobljenicima početkom
ratnih devedestih. On vjeruje da je naredbu za hapšenje izdao potpredsjednik
hrvatskog Sabora i i istaknuti HDZ-ovac Vladimir Šeks.
Pejović navodi da je nakon hapšenje vezanih ruku i nogu odveden u zatvor
"Kerestinac" kod Zagreba i da je vjerovao da ide na strijeljanje. Prema
njegovoj ispovijesti, i u dubrovačkom zatvoru je proveo 45 dana da bi kasnije u
Nemetinu bio razmijenjen. Hrvatska je Pejovića nakon hapšenja optužila da je
nakon sastanka sa tadašnjim predsjednikom Republike Crne Gore Momirom
Bulatovićem pripremao oružanu pubunu još 1990. godine. Pejović tvrdi da su te
optužbe neozbiljne.
- Ne može se napisati optužnica da je neko dvije godine prije rata imao
razgovor nepoznate sadržine i da je samim tim izvršio oružanu pobunu bez
ikakvih jasnih aktivnosti. To piše u optužnici, iako hrvatski novinari nagađaju
da li sam učestvovao na još nekim sastancima, da sam bio član SDS-a, što je
meni ispod nivoa da komentarišem - zaključio je Pejović.

M.V.RAKČEVIĆ
D.ŽIVKOVIĆ

http://www.dan.co.me/?nivo=3&rubrika=Drustvo&datum=2010-11-05&clanak=254247