Religija <http://www.novinar.de/category/religija/> , Aktuelno
<http://www.novinar.de/category/aktuelno/> , Amerika
<http://www.novinar.de/category/aktuelno/amerika/> , Amerika
<http://www.novinar.de/category/religija/amerika/>  | 25. mart 2010.

Pismo umirovljenom episkopu Atanasiju
<http://www.novinar.de/2010/03/25/pismo-umirovljenom-episkopu-atanasiju.html>

вл. Атанасије из млађих дана, док је још волео свој народ србски

вл. Атанасије из млађих дана, док је још волео свој народ србски

Ваше Преосвештенство, благословите, уколико нисте заборавили како се благосиља.

Матеја Матејић, протојереј-ставрофор, 24.03.2010

+++

Не би ме зачудило ако јесте, јер стално грдите, вређате, понижавате а ретко или
никако не благосиљате. Ни Ваш речник који садржи многе уличарске, мангупске,
неподобне, па и непристојне речи није речник благосиљања. Благоверни, смирени
епископи и свештеници ретко грде а често благосиљају и не служе се речником
којим се Ви служите.

У Вашем писму Његовом Преосвештенству владики Артемију, писаном 10. марта 2010
<http://www.novinar.de/2010/03/24/bratsko-pismo-episkopu-artemiju-povodom-pisma-patrijarhu.html>
 , а објављеном на дан 24. марта на сајту Новинар-де, који Ви називате немачка
пљуваоница очигледни су и Ваш свађалачки стил и за једног епископа неподобан
речник. У том писму Ви прозивате “јадног а надменог Жељка Которанина, смушеног
мутиводу Владу Димитријевића, и Љотићевца М. Матејића”. Ово је трећи пут да ме
јавно прозивате, користећи од комуниста скован и коришћен као погрдан израз
Љотићевац. Ви, који сте прави мајстор у проналажењу назива за издевање, овде
сте непродуктивни па морате да позајмљујете од комуниста. Од њих позајмљујете и
мржњу на појединце који Вам не иду низ длаку.

Не смета ми и не љути ме то да све што о мени знате је да сам Љотићевац. Не
знате, или се правите да не знате, да сам људско биће, хришћанин, Србин,
свештеник који већ 59 година служи својој Цркви и народу, а како служи знају не
само моји парохијани него и шира јавност. И комунисти су тако појединце и групе
китили вешто пронађеним погрдним изразима па их хапсили и убијали. Да ли би се
Ви најзад смирили ако бих ја био стрељан као што су стрељани само у Кочевју
3,200 мојих сабораца?

Христови епископи и свештеници знају и за љубав, али изгледа да је за Вас љубав
потпуно непозната ствар. И на Вашем лицу, на једној слици где Вам је и стомак
истурен, огледа се мржња. Да у вашем срцу има и трунке љубави то би се огледало
и у Вашем раду и речима. А све што је очевидно и у Вашим поступцима и речима је
мржња!

Узмимо да мене стварно не познајете, али да ли познајете себе? Ви одлично знате
грчки па свакако знате шта значи гноти се авту иако је написано српском
ћирилицом а не грчким словима. Немојте обраћати пажњу на то шта ја кажем о
Вама, шта кажу они који критикују или хвале ваше поступке, него узмите Свето
Писмо као огледало па у њему видите и упознајте свој прави лик. Тамо ћете наћи
шта Господ Исус Христс тражи и очекује од својих апостола, својих епископа и
свештеника, па и од мирјана. Знам да сте презаузети многим обавезама и да време
понекад трошите и на фудбал, али сам уверен да ипак нађете време и за читање
Светога Писма.

Да почнемо са зехтевом Господа Исуса Христа записаном у јеванђељу по светом
Матеју 5:16: “Тако да се свјетли ваше видјело пред људима, да виде ваша добра
дјела, и славе оца вашега који је на небесима”.
Запитајте се колико се овога придржвате и да ли је све што радите заиста добро.

Много је важно да често мислите на стих 24, друге главе из Друге посланице
Тимотеју, и да поступате тако како је тамо написано: “А слуга Гсподњи не треба
да се свађа, него да буде кротак к свима, поучљив, који неправду може
подносити.”

Колико времена Ви трошите на свађе, расправе, грдње? Да ли сте Ви кротак?
Постоји ли неко кога Ви поштујете?
Да ли бисте без страха од Бога смели да Србима, православним хришћанима кажете:
Угледајте се на мене, као и ја на Христа (Прва посланица Коринћанима 11:1)
Најпре: да ли се Ви засита угедате на Христа? Да ли сте од Њега њега научили да
мрзите? Је ли Он користио речник који Ви користите?

Молим да ми опростите за слободу коју сам узео упућујући Вам ово писмо. Био бих
пресрећан да није постојала и да не постоји потреба да се напише. Уверавам се
да се свакодневно молим Богу за Вас да нам, као некада, будете пример и светило.

Молећи Вас за архијерејски благослов,
Матеја Матејић, протојереј-ставрофор

Формат текста и илустрација -новинар.де

http://www.novinar.de/2010/03/25/pismo-umirovljenom-episkopu-atanasiju.html#more-14704