B92  Info  Vesti  Politika
Lider SPS i zvanje najevropljanina8. april 2010. | 14:56 | Izvor: B92

Da li je lider socijalista zaista Najevropljanin 2009. (FoNet, arhiva)  Beograd
-- Vest da je lider socijalista Ivica Dačić ovogodišnji dobitnik nagrade
najevropljanin izazvala je burne reakcije javnosti.

Laureat za jubilarnu desetu po redu nagradu za najevropljanina u oblasti
politike je Ivica Dačić. Ovu laskavu nagradu dodeljuje nevladina organizacija
Prva evropska kuća. Do 2008. godine nagrade najevropljanin su dodeljivane
zajedno sa Evropskim pokretom kada su se među dobitnicima našli Zoran Đinđić,
Dragoljub Mićunović, Rasim Ljajić i Boris Tadić.

Teme
Evroatlantske integracije
        * Mićunović: Podrška Slovenije| 06. april | 19:34
        * File: EU i Kosovo odvojena pitanja| 02. april | 01:11
        * File o odnosima Srbije i Kosova| 31. mart | 13:29
        * File: EU statusno neutralna| 30. mart | 17:26
        * Tadić: Ne uslovljavaju nas Kosovom| 27. mart | 19:57
        * Tadić zatražio podršku za Balkan| 27. mart | 18:27
        * Tadić: Cilj status kandidata| 26. mart | 21:11
        * Ministri sa ambasadorima 16 zemalja| 26. mart | 16:06
        * Mas: EU jedinstvena oko proširenja| 25. mart | 18:21
        * Đelić: Status kandidata 2011.| 25. mart | 11:45
        * Prikaži više vesti iz ove teme
        * Prikaži manje vesti iz ove teme
        * sve vesti iz teme "Evroatlantske integracije" Za Ivicu Dačića izgleda
da nema kraja dobrim danima i još boljim vestima. Pored uspeha i rasta rejtinga
njegovih socijalista, i on lično dobija priznanja sa više strana.

Prvo je nakon višedecenijske pauze na poziv Vašingtona otišao u Ameriku, a
sutra će mu, kako stvari stoje, biti uručena laskava nagrada za najevropljanina
u oblasti politike za 2009. godinu.

Tu nagradu pre nekoliko godina dobio je funkcioner DS-a Dragoljub Mićunović.

“Pa, ja to ne mogu da komentarišem jer ja tu nagradu ne dajem. Pitajte one koji
tu nagradu dodeljuju. To je, koliko ja znam, jedna fondacija, jedno evropsko
društvo, prema tome pitajte njih”, kaže Mićunović.

“Ja mislim da svako ko je pokazao rezultate u našem evropskom napredovanju
zaslužuje nagradu, a komentar za ovo - ja ne znam kakvo je obrazloženje
udruženja i žirija”, navodi on.

B92 je i pitao žiri, ali obrazloženje nismo dobili. Čelnik Prve evropske kuće
Čukarica – organizacije koja dodeljuje nagradu - Stamenko Joksimović rekao nam
je da ne može da obrazlaže niti komentariše laureate sve dok se nagrade
zvanično i ne uruče što će biti sutra uveče u 19 sati u Skupštini grada
Beograda.

Odluka da je Ivica Dačić najevropljanin izazvala je burne reakcije na sajtu B92
kolumnista nedeljnika “Vreme” Teofil Pančić kaže da ova vest liči na neslanu
šalu.

“Kad sam čuo tu informaciju prvo što sam uradio je da sam se nasmejao jer u
celoj toj vesti postoji jedan humorni efekat hteli, ne hteli - ne znam da li su
toga svesni oni koji nameravaju tu nagradu da mu dodele, ali prosto ljudima
koji išta pamte, mada pamćenje u ovoj zemlji nije baš neka vrlina - naravno da
je to moralo da bude malo smešno. To su tipična naša posla”, ocenjuje Pančić.

“Razume se da je Ivica Dačić kao političar i njegova stranka koju on vodi, da
je preživela izvesnu vrstu evolucije koja nije za potcenjivanje. I naravno da
to na neki način treba pozdraviti, ali baš da se Ivica Dačić nagrađuje i da se
proglašava za Evropljanina godine bilo gde, pa i u Srbiji, to zaista malo liči
na neku neslanu šalu ili grotesku”, smatra on.

Kao jedno od obrazloženja zbog čega je Dačić dobio ovu laskavu nagradu navodi
se njegova zasluga za ukidanjem viza.Dragoljub Mićunović smatra da treba
pozdraviti zasluge onih koji približavaju zemlju Evropi.

“U svakom slučaju, čovek ako je zaslužan neka dobije tu nagradu. Ja sam takođe
dobio tu nagradu, ali dobijali su je i mnogi. Meni taj izraz naj malo smeta, ja
smatram da svi treba da budemo Evropljani, ali zasluge svakoga ko je koriste
društvu i našem približavanju evropskim vrednostima treba pozdraviti”, kaže on.

Za Teofila Pančića paradoksalno je da se nagrada dodeljuje lideru stranke koja
je nekada bila zaslužna za uvođenje viza.

“Čovek je bio važan faktor u stranci koja je svojom politikom ovu zemlju
izolovala i na milion načina upropastila, i na kraju krajeva je to dovelo i do
uvođenja viza, tako da malo cela ta stvar dodatno miriše na apsurd”, smatra
Pančić.

“Ja ne želim sa druge strane da potcenjujemo ono što je urađeno na ukidanju
viza gde je sigurno i ministar unutrašnjih poslova po prirodi stvari imao svoje
zasluge, ali to je u opisu njegovog posla, on je ministar unutrašnjih poslova”,
podseća on.

“I nisu vize ukinute zbog tog tehničkog dela posla nego zato što je politika
ove zemlje uz sve svoje nedostatke i nesavršenosti ipak danas jedna generalno
proevropska politika, dakle to je politčka stvar, a ne stvar zasluge ministra
unutrašnjih poslova”, kaže kolumnista “Vremena”.

Nagrada za najevropljanina se dodeljuje od 2000. i predstavlja prestižno
priznanje pojedincima za naporan i uspešan rad ka bržoj i svestranijoj
integraciji u Evropi.

Do pre dve godine u dodeli nagrada je učestovao i Evropski pokret koji se,
međutim, povukao zbog, kako su tada naveli, nemogućnosti da sa naosiocem
projekta Prvom evropskom kućom Čukarica ustanove jasna pravila i strukturu
organa koji odlučuju o dobitnicima.

Među dosadašnjim dobitnicima nagrade su i Zoran Đinđić, Rasim Ljajić, Desimir
Tošić, Vojin Diomitrijević, Boris Tadić.

Nagradu za najevropljanina prošle godine je dobio Vuk Jeremić i to je bila prva
nagrada koju je samostalno donela Prva evropska kuća.