Èorbuljaci: Crvena su dugmad pritisnuta

Ba¹ mi je mnogo glupo da se bavim politikom. Kao i veæina srpskog ¾ivlja
bavim se pre¾ivljavanjem, pa za notorne politièke gluposti i pizdarije
najgore vrste, nemam ni vremena ni ¾ivaca. Posle Gazimestana, Kfor je
velikodu¹no dao op¹tinu ©trpce ©iptarima. Ali to ima svoju predistoriju.

Bora Èorba

Dakle, na teritoriji te op¹tine, otseèene od matice zemlje, ¾ivi osam do
10.000 Srba, tradicionalno neslo¾nih i tu, a na ©ar-planini je i najveæa
turistièka atrakcija KiM, hotelski kompleks Brezovica. Prvo su Brezovicu
privatizovali. Ko æe da je kupi - naravno ©iptari, Srbi nemaju lovu. Onda se
postupilo po, veæ izanðalom, starorimskom: "Zavadi pa vladaj." Ma kol'ko
bajato bilo kod Srba uvek pali.

Napravljene su dve paralelne op¹tinske srpske vlasti. Jedna, sastavljena od
prodanih du¹a, lojalna Pri¹tini i druga lojalna Beogradu. Tako se i narod
pokolebao i zbunio kome æe se privoleti carstvu. Logièno, u situaciji: Jeb'o
lud zbunjenog, Kfor se povlaèi i kosovska policija preuzima odgovornu
du¾nost da kontroli¹e bezbednosnu situaciju u ovom delu zemlje Srbije. A oni
to tako lepo rade da je lokalni ¾ivalj jebao je¾a.

A ona kombi stranka G17+ (da li to znaèi govno od 17 centimetara i ne¹to
vi¹e) najavljuje "promociju ekonomskih beneficija koje æe Srbija dobiti kao
èlanica NATO-a". A karavan stranka SPO se kurèi kako su oni prvi uoèili sve
prednosti ulaska "vojno neutralne" Srbije u pakt zlikovaca koji su nas
ubijali bombama sa bezbedne udaljenosti. ©kolski primer izdaje.

Ma nema veze. Mnogo je va¾nije da se na farmi svi lepo zezaju i prava je
drama i pitanje od ¾ivotne va¾nosti ko æe sledeæi biti izbaèen. Veliki brat
sjajno radi svoj posao. Mislim da bi bilo najbolje da Tadiæ ode u NATO i da
se izvini Amerikancima ¹to su nas bombardovali.

Narodu je najte¾e: Kfor se povlaèi, kosmetska policija kontroli¹e
bezbednosnu situaciju

Manimo se horora. Na Veliki petak gostovao sam u Novoj Topoli. Bilo mi je
èudno. Kako to da se neko zabavlja na taj dan. Zovnem lokalnog organizatora
Bukala, a on ka¾e da je do¹lo mnogo gastarbajtera i da je interesovanje
veliko. Stvarno, gu¾va na grani izmeðu Hrvatske i Srpske, pun most na Savi,
a meni se pi¹a, umalo da se obrukam... Doðemo u Novu Topolu, jedva naðemo
posnu hranu, pitam organizatore kako to da se radi na Veliki petak, ka¾u,
radi se oduvek, jo¹ im daju da produ¾e radno vreme (?!). Èuo sam se i sa
Bajom Malim Knind¾om i èovek mi reèe da æe svoj nastup u obli¾njem Mrkonjiæ
Gradu poèeti posle ponoæi.

Dogovorim se s gazdama da mi se niko ne penje na binu dok pevam (ne smeta
mi, ali me dekocentri¹e) i odemo, posle veèere u prepunu diskoteku. Dobri su
veseli Kraji¹nici, vole da se raduju i piju. Islikao sam se sa svim
prisutnim gostima i oko 11 h poèeo nastup. Prva dvojica koja su se slikala
dok radim bili su suvlasnici lokala. U pozne sate veselje se nekako zavr¹i i
dobri bend "Tajna veza" (i sa njima sam pevao u¾ivo) me isprati ko vojvodu
uz zvuke "Mar¹a na Drinu".

Onda je komplet osoblje po¾elelo da se slika sa mnom ispred lokala. Nikakav
problem. Malo je nezgodno ¹to sam bio gola voda od znoja i ¹to, kako je veèe
odmicalo, ovi novi fotoaparati i mobilni slikaèi su radili sve gore i gore.
Stajao sam mokar u prohladnoj noæi, kezio se sa veselim osobljem dobrih
desetak minuta dok nisu uspeli da nas uslikaju. Zapaljenje mozga u najavi.

Doðemo na hrvatsku granicu, proðemo policiju i doðemo na carinu. Postariji
hrvatski carinik otvori prozorèe, pogleda me i ka¾e:

Be¾i dok jo¹ nije kasno,
zgaziæe te kamion na drumu,
postalo je suvi¹e opasno,
zbegovi su pobegli u ¹umu.

- Crvena su dugmad prisutna - odgovorim, zaprepa¹æen poznavanjem jedne
Èorbine autsajder pesme i proðemo.

U ¹est ujutru sam legao. Imam utisak, koji apsolutno mo¾e biti i varljiv, da
me je ovo putovanje malo umorilo. Zvuèi gotovo neverovatno, ali izgleda da
starim.

Voli Vas

Borisav Kraji¹nik Ðorðeviæ

http://www.vesti-online.com/Vesti/Kolumne/43434/Corbuljaci-Crvena-su-dugmad-