VJESTINA MOGUCEG

Slobodan

Bivsi predsjednik SR Jugoslavije i Srbije Slobodan Milosevic pronaden je
mrtav 11. marta, oko 9 casova, u svojoj celiji u haskom zatvoru! Milosevic
je umro dvije nedjelje nakon sto je haski sud odbio njegov zahtjev da mu se
odobri privremeno pustanje iz pritvora radi lijecenja u Moskvi zbog visokog
krvnog pritiska i srcanih problema, i ako je Rusija dala sve neophodne
garancije za njega! Miloseviceva porodica, advokati i prijatelji optuzili su
haski tribunal za Milosevicevo ubistvo, a i sam Slobo se zalio prijateljima
da ga truju u Hagu!

Bilo kako bilo, ovo je nevidena bruka za haski tribunal i za gospodare novog
svjetskog poretka koji su ga i strpali u haski zatvor! Jos kad su Sloba
vodili u Hag 28. juna, na Vidovdan, 2001. godine, prijateljski sam sugerisao
gospodarima novog svjetskog poretka da cine nevidenu gresku, jer su izabrali
pogresnog covjeka! Ako su htjeli da naprave planetarnog junaka i lidera
otpora novom svjetskom poretku, nijesu mogli naci boljeg za to od Sloba!
Slobo je bio i suvise inteligentan, obrazovan, ponosan i drzak da bi
propustio jednu takvu istorijsku misiju i ulogu! Cetiri godine su se u Hagu
smjenjivale njihove optuzbe i Slobova odbrana! Narodski receno, cetiri
godine se Slobo zajebavao sa njihovim optuzbama, sa njihovim tuziocima, sa
njihovim svjedocima, sa haskim tribunalom, sa novim svjetskim poretkom i sa
liderima novog svjetskog poretka - poimenicno i pojedinacno! A lijepo sam im
govorio da ga ne vode u Hag! Da mu ne pridaju toliku vaznost! Da ga ne
promovisu u legendu! A mozda je legendama sudeno da budu legende! Od nekih
ne mozes napraviti legendu pa da se trudis ne znam koliko! Kokosari ostaju
kokosari!

Kad su to konacno ukapirali ovi iz novog svjetskog poretka - bilo je kasno!
Da su ga ostavili u Beogradu, sudili bi mu raznorazni Batici, Canci, Cede
Jovanovici... Tu bi mu bile mnogo teze sanse da ude u legendu! Najgore ti je
sa svojima! Jajare uvijek ostaju jajare! Dakle, kada su ovi iz novog
svjetskog poretka konacno shvatili da su se debelo zajebali, vjerovatno su
odlucili da se ovo Slobovo legendiranje zaustavi, da mu se ne pruza
adekvatna medicinska pomoc i da se ovaj "proces" ugasi sam od sebe - sa
Slobovom smrcu! Slobodan je i u Hagu bio slobodan, za razliku od nekih
ovdasnjih gnjida koje su kao na slobodi, a, ustvari u okovima i kavezu! E,
to je ta krucijalna razlika koja razdvaja legende od kokosara!

Stice se utisak da je Slobova fizicka smrt iznenadila sve! Valjda su mislili
da legende ne mogu ni fizicki da umru! Vlasti u Beogradu nijesu znale sta da
rade sa mrtvim, a, ustvari, zivim Slobom - prenosile su se sa njegovim
mrtvim tijelom, k`o macka s macicima, sa jednog do drugog groblja! Te ne
moze u aleju velikana, te ne moze uz drzavne pocasti, te ne moze na obicnom
beogradskom groblju... A iz Haga se vratio neosuden i bez dokazane krivice!
Sta bi, tek, bilo da im se vratio ziv? Uglavnom, nekoliko stotina hiljada
ljudi je docekalo Sloba u Beogradu i ispratilo ga na vjecni pocinak u svoj
rodni Pozarevac, gdje je i sahranjen u dvoristu svoje kuce!

A u nasem malom Montenegru - muk rezimlija! Ni telegram saucesca za svojim
politickim ocem i stvoriteljem! Da ih Slobo nije "napravio" i dan - danas bi
ti Milo, Sveto, Filip, Misko, Kujo, Milica tuvinjali po nekim budzacima u
tankim dzempercicima na rombice bijelo-sive boje i prslim farmericama, a
ovako su postali velika "gospoda"! Bolje da ih je abortirao nego sto ih je
ovakve napravio! Milo je izjavio da mu je Slobo bio respektabilan protivnik,
zeleci valjda da i sebi pripise neku istorijsku ulogu, i uz Sloba se i on
nekako usunja u istoriju, i ako ga je istorija vec smjestila kao "kamicak u
Slobovoj cipeli", koji je zuljao domali Slobov prst od noge, i notirala ga u
fusnoti istorijske odrednice "Slobodan Milosevic"! Videla zaba! Najgore je
kada zabe dignu nogu - da udu u istoriju!

Evo, kako su izgledali "dueli" ova dva respektabilna protivnika! U
predvecerju NATO bombradovanja i prijetnji SR Jugoslaviji, kod Milosevica,
tadasnjeg predsjednika SRJ, odrzavano je vise sastanaka oko priprema za
odbranu zemlje. Medutim, problem je bio sto nas Milo nije htio da brani
zemlju ukoliko budemo napadnuti:
- Dobro, Milo, mi imamo samo jednu odluku, da se branimo ili da se predamo?
- pita Slobo!
- Ja samo znam da ne treba da se sukobimo sa NATO paktom! - odgovara nas
Milo.
- Dobro, Milo, imamo li mi Vojsku? - pita Slobo naseg Mila.
- Imamo, Slobo! - odgovara kao iz topa nas Milo.
- Pa, sta treba da radi ta vojska nego da brani zemlju kad je neko napadne?
- pita Slobo.
- Jeste, ali ja samo znam da ne treba da se bijemo sa NATO! - opet ce nas
Milo.
- Pa, Milo, jesmo li se mi dolje u Crnoj Gori tukli 500 godina sa Turcima? -
opet ce Slobo.
- Jesmo! - poskoci Milo sa stolice kao da mu je prostrujala junacka krv
njegovih predaka kroz vene.
- Jesmo li se mi tukli cetiri godine sa Italijanima i Njemcima? - dalje
propituje Slobo.
- Jesmo! - opet ce Milo, pokazujuci zavidno poznavanje istorije.
- Pa, sta je onda problem? - pita Slobo.
- Meni je receno u stabu NATO pakta u Briselu da mi ne smijemo da se bijemo
sa njima, da moramo odmah da se predamo i poskidamo gace! - konacno ce Milo.

Iskreno Vas

http://www.dan.cg.yu/