Pisma citalaca - Glas Javnosti

Tortura u Americi

Kad god dođem u Beograd, čujem kako se narod žali na svakodnevicu, čak i kada nema razloga. Jer, recimo, kasirka u samoposluzi obavlja težak posao. Ovde je upravo suprotno, svi stoje mirno u redu i ćute, makar kasirka potezala stalno mobilni telefon. Primera ima na odmet.

Nešto o policiji. U Beogradu me je policija zatekla nekoliko puta u nezgodnoj situaciji da sam zaboravio kući i povlasticu za prevoz i ličnu kartu. Niko mi nije stavljao lisice, nikada u životu, osim ovde u NJujorku. Pušio sam cigaretu na trotoaru iznad ulaza u metro. Dole je stajao policajac i čim sam sišao, zatražio mi je identifikacionu karticu (ID). Nisam je imao pri sebi i odmah mi je stavio ruke iza leđa i pritegao lisice duboko, bolno do kostiju. Beše vreo dan, 40 stepeni u hladu. Odvedoše me u njihov kombi bez klima uređaja. Posle sat vremena, kada su sve proverili ko sam, šta sam, pobunih se da me puste jer nisam više mogao ni da dišem u vrelom kombiju.

Epilog: platih kaznu u oktobru 75 dolara za pušenje! Još gore, stiže mi pretnja od šerifa da će mi oduzeti posed/imovinu ako ne platim još 120 dolara. Odoh odmah i platih. Rekoh im sve ovo što pišem vama, sležu u policiji ramenima, kažu da imam pravo da se žalim, da uzmem advokata... Vidim, gomila naroda mirno čeka da plati svoje kazne. Obećah da ću pisati o ovome, pa to i izvršavam, jer poniženje kome sam bio izložen boli mnogo više nego masnice na zglobovima ruku.

Miodrag Bjelić, NJujork

Одговори путем е-поште