RASIM LJAJIĆ ZA "VIJESTI" O RASKIDU SA KOŠTUNICOM

Nijesam htio da se miješam u referendum

Podgorica - Ja nijesam ni u kom slučaju htio da radim ono što danas radi Sulejman Ugljanin, da obećavam Koštunici da ću uticati da značajan dio bošnjačkih glasova u Crnoj Gori podrži zajednicu. Ne želim da investiram u unaprijed promašene projekte i da obmanjujem, izjavio je juče Rasim Ljajić, lider Sandžačke demokratske partije, ministar za ljudska i manjinska prava SCG, predsjednik Koordinacionog centra za jug Srbije i potpredsjednik Koordinacionog centra za Kosovo.
U razgovoru za “Vijesti”, Ljajić je rekao da će, povodom odluke Vlade Srbije da raspusti SO Novi Pazar u kojoj SDP ima većinu, na današnjoj pres konferenciji obznaniti svoj odlazak sa pojedinih funkcija iz institucija SCG.
“Sada mogu da kažem da sigurno neću sve te funkcije obnašati i dalje. Danas sam razgovarao sa g. Marovićem, g. Tadićem i g. Labusom i na osnovu svih tih razgovora ću donijeti odluku. Radio sam poslove koje niko ovdje nije htio ili smio i to na visoko profesionalan način, tako da će mi biti zadovoljstvo da vidim kako će ih neko drugi raditi”.
Ą Kako gledate na tvrdnje da je raspuštanje SO Novi Pazar odmazda Vojislava Koštunice prema Vama zato što nijeste htjeli da se uključite u referendumsku kampanju pozivajući Bošnjake iz Crne Gore da glasaju za opstanak SCG?
Nijesam ja adresa za odgovor na to pitanje, ali je u svakom slučaju moj stav bio kristalno jasan - Bošnjaci u Crnoj Gori treba da se izjasne sami, prije svega na osnovu svog interesa. Mi iz Novog Pazara i Beograda ne možemo da definišemo njihov interes i treba da poštujemo svaku odluku.
Političke stranke u srbijanskom dijelu Sandžaka imaju isti stav o tome da bi neki oblik državne zajednice bio od interesa za bošnjačku zajednicu, ali da mi ne glasamo u Crnoj Gori.
To što Ugljanin radi je i sa stanovišta samog Koštunice krajnje kontraproduktivno. Sasvim sam siguran da će više od 90 odsto Bošnjaka glasati za nezavisnost Crne Gore, između ostalog i zbog ovakvih aktivnosti Koštunice i Ugljanina prema Bošnjacima u Crnoj Gori.
Ą Kako biste Vi glasali da živite u Crnoj Gori?
Ne znam, to je krajnje hipotetičko pitanje. Uvijek sam govorio da ni Sarajevo ne može da definište što je interes Bošnjaka u Sandžaku, tako da ne može ni Novi Pazar da definiše što je interes Bošnjaka u Crnoj Gori.
Ą Da li, po Vama, moraju postojati granične barijere između Crne Gore i Srbije ukoliko 21. maja rezultat referenduma bude obnova nezavisnosti Crne Gore?
Iako se to nije svidjelo većini u Beogradu, ja sam i ranije govorio da je bilo pametno da odmah počnu razgovori o tome što se dešava nakon 21. maja. Trebalo je otvoriti pitanje što ako opstane SCG, kako da ona bude funkcionalnija, kako da se ubrzaju evropske integracije, a druga tema bi bila što se dešava u slučaju nezavisnosti, jer bi tada trebalo unaprijed definisati pitanja koja znače mnogo za život običnih građana i Srbije i Crne Gore.
Mora da se živi i poslije 21. maja, jer nije to borba na život i smrt, iako se stvara takva atmosfera i u Crnoj Gori i u Srbiji. Beograd i Podgorica, bez obzira na ishod referenduma, moraće da sjednu za sto i rješavaju sva pitanja. Mislim da bi se morale izvesti neke pouke iz perioda raspada bivše Jugoslavije.

Nđ.RUDOVIĆ

LJAJIĆ OSTAJE MINISTAR DRŽAVNE ZAJEDNICE

Beograd (Beta) - Predsjednik Sandžačke demokratske partije Rasim Ljajić podnijeće ostavku na funkciju šefa Koordinacionog tijela za jug Srbije, prenosi agencija Beta.
Izvor Bete tvrdi da je Ljajić odustao od podnošenja ostavki na mjesta ministra za ljudska i manjinska prava i predsjednika Nacionalnog savjeta za saradnju sa Haškim tribunalom nakon razgovora sa predsjednikom Srbije Borisom Tadićem i predsjednikom SCG Svetozarom Marovićem.
Tokom dana Ljajić je trebalo da razgovara i sa predstavnicima Vlade Srbije.
Ministar pravde Srbije Zoran Stojković odbio je juče da komentariše eventualnu ostavku Ljajića, rekavši da je to pitanje za njega.Potpredsjednik srpske vlade Miroljub Labus izjavio je juče da bi Ljajićeva ostavka bila "jako loša" i da su "sve prilike da će se to desiti".
Vladu Srbije u parlamentu podržavaju dvojica poslanika Liste za Sandžak Sulejmana Ugljanina, čiji je opoziv sa mjesta predsjednika opštine Novi Pazar inicirala Ljajićeva koalicija. Vlada Srbije odlučila je prošle sedmice da raspusti Skupštinu opštine Novi Pazar i da uvede privremene mjere, čime je reagovala na odluku izborne komisije Novog Pazara da zakaže za 14. maj referendum o opozivu Ugljanina.

http://www.vijesti.cg.yu/

YAHOO! GROUPS LINKS

Одговори путем е-поште