stanjestvari.com <https://stanjestvari.com/2018/01/15/rakovic-sedmica/>

Александар Раковић: Председник треба да се изјасни да ли решење питања КиМ види
у оквиру Србије

by Стање ствари

3-4 minutes

  _____

 <https://stanjestvari.com/2018/01/15/rakovic-sedmica/>

 <https://stanjestvari.com/2018/01/15/rakovic-sedmica/> 15 понедељак јан 2018

Митрополит, председник и патријарх на брисаном простору сумње, издаје и вере. О
томе у овој Седмици разговарају историчар др Александар Раковић и правник др
Далибор Ђукић

Др Далибор Ђукић, Ана Томашевић и др Александар Раковић

Говорећи о унутрашњем дијалогу о Косову и Метохији, др Александар Раковић је
рекао да га је забринуло што се председник Вучић ухватио једног реферата који
предлаже да се косовско-метохијско питање треба решити „ампутацијом дела
територије“. „Реч је о професору Кутлешићу. Ја то не могу да схватим – зашто је
после свих тих реферата [у оквриру унутрашњег дијалога], којих је било пуно,
тај реферат био посебно наглашен? Због тога бих волео да чујем од председника
Вучића да је он чврсто посвећен томе да косовско-метохијско питање мора да се
реши у оквиру Републике Србије. Мислим да председник има и обавезу, пошто је
покренуо тај унутрашњи дијалог, да саопшти шта о томе конкретно мисли.“

Говорећи о односу Александра Вучића према Цркви, др Раковић је рекао:
„Председник Вучић према СПЦ наступа са културолошких и националних позиција,
али он није црквен човек. То је јасно. Када видимо како он говори о
протестантском духу, пре би се рекло да је агностик. У национално-културолошком
смислу он је недвосмислено Србин, и схвата да је улога СПЦ веома важна и да је
чак треба јачати. Тешко је утицати на човека који има 47-48 година да промени
своје мишљење о сопственој црквености, то је немогуће. Можете дефинисати човека
максимално до тридесете године живота, ако он самостално не преуми после – нико
га не може дефинисати [као црквеног човека]. Тај однос, на који председник
Републике има пуно право, није – како би Енглези рекли – „моја шоља чаја“. Али
то је право председника Вучића да не буде црквен човек у овом смислу какви смо
ми други, или један део нашег народа.“

Одговарајући на питање шта очекује од наступа председника Вучића, доцент
Правног факултета у Београду др Далибор Ђукић рекао је да би пре говорио о томе
шта би волео да чује: „Сада се у Грчкој говори о имену Македоније, и
архиепископ Јероним је упутио посланицу [премијеру] Ципрасу да тај проблем има
и црквени аспект. Ципрас му је одговорио једним уљудним писмом, прихватајући
његову сугестију, и изнео једно запажање да је њима потребно нешто што би се
код нас превело као национално јединство. Мени се много допала та реч – то би
било једнодушност. Ја бих волео да чујем да ће по косовском питању да ће све
институције у Србији, сав народ у Србији, показати једнодушност“.

ПОСЛУШТАЈТЕ ЦЕЛУ ЕМИСИЈУ

Прегледач звучних записа

Уређује и води: Ана Томашевић

Наслов, транскрипт и опрема: Стање ствари
(Радио Београд 1, 14. 1. 2018
<http://www.rts.rs/page/radio/ci/story/27/radio-beograd-1/3000380/sedmica.html>
)

Одговори путем е-поште