rtklive.com <http://www.rtklive.com/rtk2/?id=2&r=18763>

"Ćorsokak za dijalog u Briselu" • RTK

2-3 minutes

  _____

Aleksandra Zdravković, RTK2

Da li je dijalog Kosova i Srbije zapao u ćorsokak i kakva je njegova budućnost?
Odgovore na ova pitanja pokušali su da daju panelisti debate "Dostignuća i
slabosti Briselskog sporazuma", održane u Medija cenrtu u Čaglavici.

Profesor Behljuj Bećaj smatra da su se u poslednje vreme, kako kaže, desili
neprimereni događaji, poput hapšenja Marka Đurića i provokativne retorike
najviših zvaničnika Srbije i Kosova.

"Retorika tenzija i pretnji stvara se upravo zbog toga da se sutra ili
prekosutra, ukoliko je to moguće, opravda nekakvo rešenje problema koje su
stvorili političari, o kojima se može reći svašta.. Neko od nas se možda
ponosi, ali ja bih rekao da treba da se stidimo svega ovoga što se događa",
kazao je Bećaj.

Briselski dijalog je prema rečima novinarke Sanje Sovrlić doneo nasilnu
integraciju Severa Kosova u kosovsko društvo.

"Mislim da je dobro postavljeno pitanje da li je briselski dijalog u ćorsokaku,
jer ako je nešto počelo na takav nasilan način i ako se demokratija pokušava
uspostaviti nedemokratskim sredstvima, onda to nije demokratija", smatra
Sovrlić.

Osim što je u ćorsokaku, dijalog nije konkretizovan, izbledeo je i nema rok
trajanja, naveo je analitičar Aljbinot Maljoku.

"Izbledeo je, jer sporovođenje sporazuma nije na zadovoljavajućem nivou. Ovaj
dijalog danas daje utisak da nema transparetnosti, ozbiljnosti, a tome se može
dodati i različita interpretacija, kako Beograda, tako i Prištine. Nadao sam se
da će ovaj dijalog biti prekinut", naveo je Maljoku.

Analitičar iz Zubinog Potoka Ljubiša Mijačić kaže da integracija Srba ne
funkcioniše, jer na Kosovu nemaju svoja osnovna prava.

"Ovakvim aktivnostima, bez nekih pravih pozitivnih promena prema Srbima na
Severu i prema Srbima generalno, povućiće liniju na reci Ibar. Ja je ne želim",
istakao je Mijačić.

Kako su naveli organizatori, poziv za učešće na debati odbili su ministar za
zajednice i povratak u ostavci Dalibor Jevtić, poslanik Igor Simić i savetnik
predsednika Kosova Bljerim Šalja. Debatu je organizovao Medija centar, uz
podršku Unmika.

  _____

Одговори путем е-поште