Title: Message

-----Original Message-----
From: Richard van Houten [mailto:[EMAIL PROTECTED]]
Sent: September 1, 2001 4:05 AM

Vrlo korisna ideja: da se u buduce objavljuju stenogrami sa tribunalovih sesija.
Branka

Miroslav Antic schreef:

STENOGRAM

sa pojavljivanja predsednika Slobodana Milosevica

pred "Haskim tribunalom", 30. avgusta 2001. godine u Hagu

SUDIJA MEJ:

Gospodine Milosevicu, postoje li kakva pitanja koja biste vi zeleli izneti u vezi sa vasim slucajem ili u vezi sa vasim psihickim i fizickim stanjem? Vi ste upoznati sa pravilnikom koji ne dopusta nikakve govore u ovom trenutku. Vi cete imati priliku za to, odnosno priliku da se branite kada za to dodje vreme, no, ukoliko postoje neka pitanja koja zelite izneti u vezi sa vasim slucajem, prilika je da to ucinite.

PREDSEDNIK SLOBODAN MILOSEVIC:

Kao prvo, zeleo bih da znam da li cu moci da govorim ili cete iskljuciti mikrofon kao sto ste to ucinili poslednji put?

SUDIJA MEJ:

Gospodine Milosevicu, ukoliko budete postovali pravila imacete mogucnosti da govorite, ako se budete drzali relevantnih pitanja imacete mogucnosti da govorite.

PREDSEDNIK SLOBODAN MILOSEVIC:

Da, to bi bilo moje sledece pitanje. Ja bih hteo da kazem da je to ilegalan sud.

SUDIJA MEJ:

Vi ste vec izneli prigovor po tom pitanju. Da li vi sada trazite da vam se odobri mogucnost da se Vecu obratite usmeno u vezi s tim pitanjem?

PREDSEDNIK SLOBODAN MILOSEVIC:

Za usmeno izlaganje trebace mi 40 minuta. Posto mi to ne dozvoljavate, ja cu to izneti u pisanom obliku. Moji saradnici ce to izneti u stampi ukoliko vi meni ne dozvolite da to javno sada iznesem.

SUDIJA MEJ:

Ukoliko vi to ucinite u pisanom obliku to ce biti objavljeno kada za to dodje vreme. Ako vec sada to imate napisano onda ce biti daleko prikladnije da se to obradi na taj nacin.

PREDSEDNIK SLOBODAN MILOSEVIC:

Da, u redu! Ali potrebno je da razgovaramo kao civilizovane osobe. Ne na nacin da mi iskljucujete mikrofone, ili da se koristi bilo kakva sila. Potrebno je da se razumemo kada je rec o tome sta je moguce, a sto nije. Dakle, kad ne dopustate usmeno, ja cu to predati vama u pisanom obliku.

SUDIJA MEJ:

U redu.

PREDSEDNIK SLOBODAN MILOSEVIC:

Ako dozvolite, jos bih komentarisao ono sto sam sada upravo cuo. Cuo sam, naime, nesto vrlo zanimljivo, sto dokazuje ono sto su vec rekli pre 3. jula u ovoj istoj prostoriji. Naime, da se radi o jednoj laznoj optuznici. Ja sam optuzen 26. maja, 60-tog dana NATO-ve agresije protiv Jugoslavije, dok sam ja branio svoju zemlju. Dakle, dve i po godine su protekle od tog datuma, i mi smo upravo sada culi da oni koji tuze nemaju dokaze, da oni ne mogu dovrsiti svoju optuznicu. Dve i po godine je vrlo dugo vreme cak i za kompletiranje jedne lazne optuznice, a ono sto smo mi upravo culi je dokaz za to. Naravno, uzimajuci u obzir cinjenicu da ja ne priznajem ovaj tribunal i da imam vrlo jasno misljenje koje dokazuju pravne cinjenice, misljenje, naime, da je ovaj tribunal nelegalan, ja ne vidim zasto bih se ja sada branio pred laznim sudom na temelju jedne lazne optuznice. Dakle, to je jos jedno objasnjenje koje sam zeleo da iznesem.

Ako mi dozvolite ja bih sada vama postavio neka pitanja koja se ticu mojeg polozaja u jednom protivpravnom pritvoru.

SUDIJA MEJ:

Ne mozete postavljati pitanja. No, ukoliko zelite izneti nesto u vezi sa tim, vi to mozete uciniti.

PREDSEDNIK SLOBODAN MILOSEVIC:

Po nalogu ove nelegalne institucije, ja sam u potpunoj izolaciji. Moje pitanje s tim u vezi je zasto sam ja izolovan od svoje porodice, zasto me moja porodica ne moze posetiti na isti nacin kako to cine porodice drugih koji imaju tu mogucnost? Zasto se prate posete moje porodice, zasto prisluskujete razgovore koje ja vodim cak i sa mojim unukom koji je star samo dve i po godine?! Zasto? Zasto cinite sve to? Zasto na tako grub nacin krsite moja prava? Zasto sam izolovan od osoba koje bi zelele da me posete i sa kojima imam potrebu da razgovaram, s kojima zelim da razgovaram o raznoraznim pravnim aspektima mog polozaja u ovom ilegalnom pritvoru.

SUDIJA MEJ:

Da zastanemo na trenutak. Pravila koja se ticu pritvora potpadaju pod nadleznost sekretara Medjunarodnog suda. Ukoliko se primenjuju na vas na nacin razlicit od drugih pritvorenika, mi cemo se o tome raspitati. Samo trenutak.

Poteskoca koja se vezuje za advokate je sledeca. Vi, naime, jos uvek niste odabrali odnosno imenovali advokata. A, pravila dozvoljavaju samo posete od strane imenovanih advokata. Ja sada zelim znati da li je vas stav da se vi zelite braniti sami, da ne zelite da vam se imenuje advokat, ali zelite imati pristup pravnim savetnicima. Da li bi to bio adekvatan rezime vaseg stava?

PREDSEDNIK SLOBODAN MILOSEVIC:

Jasno je da ja imam pravo na kontakt sa razlicitim strucnjacima u vezi sa razlicitim aspektima mog polozaja u protivpravnom pritvoru. Osim toga, ja imam pravo kontakta sa advokatima koji se bave mojim privatnim stvarima u Jugoslaviji. Isto tako imam pravo na kontakt sa advokatima koji su angazovani u nekim medjunarodnim organizacijama koje me podrzavaju. Ja imam pravo na komuniciranje s tim ljudima, ne razumem kako to moze da se primenjuje na diskriminatoran nacin. Koliko ja shvatam, pravni sistem se zasniva na nepostojanju bilo kakve diskriminacije, a ja sam diskriminisan od prvog dana od kada sam ovde.

SUDIJA MEJ:

Problem, gospodine Milosevicu, lezi u cinjenici da vi niste imenovali advokata. Nase osoblje mora postovati pravila. Osoba koja ima pravo na pravne posete je vas imenovani advokat. Ali vi ste izneli dve stvari u vezi s kojima zelite primiti savet. Dakle, vi zelite savet u vezi sa vasim polozajem ovde u ovom postupku, isto tako, kada je rec o vasim stvarima, o vasim poslovima u Jugoslaviji. Je li tako?

PREDSEDNIK SLOBODAN MILOSEVIC:

Naravno, to je tako. I ja imam jos na umu citav niz drugih stvari u vezi s kojima zelim da razgovaram sa osobama koje zele da me posete i koje zele da sa mnom kontaktiraju.

SUDIJA MEJ:

Na prvom Vecu cu se o tome raspitati I obavestiti vas. I to cemo uzeti u obzir.

PREDSEDNIK SLOBODAN MILOSEVIC:

Trece pitanje je zasto sam ja izolovan od stampe?! Zasto mi se ne dozvoljava nikakav kontakt? Vi me drzite u izolaciji, ja nemam pravo na bilo kakav kontakt sa medijima. Cak ni telefonom koji mi je za sada jedini na raspolaganju. Ovde su neki predstavnici stampe i medija koji bi zeleli da znaju istinu. Ja mislim da niko ne treba da se boji istine. S jedne strane, postoji citava ta masinerija koju vi predstavljate, sve te tajne sluzbe, vojne organizacije, na mojoj strani je jedino - istina. Ukoliko vi mene izolujete, ukoliko mi onemogucavate kontakt sa stampom, onda je jasno da se ovde radi o diskriminaciji. Vi cak ne mozete, na bilo koji nacin, da nekoga uverite, da pravilno postupate u vezi sa postupkom koji imate na umu.

I jos da vas podsetim, ja ne priznajem ovaj Medjunarodni tribunal, smatram ga potpuno protivpravnim i nelegalnim. Sva ta pitanja koja se ticu advokata i pravnog zastupanja su sasvim izlisna. Ja sam video u stampi.

SUDIJA MEJ:

Gospodine Milosevicu, moramo ovde uneti reda. Samo trenutak. Prvo, ono sto ste pokrenuli. Pitanje koje ste pokrenuli. Prema pravilima pritvorske jedinice, ne postiji nikakav kontakt sa medijima. Ta pravila se ne ticu samo vas. Ne radi se ni o kakvoj diskriminaciji. Ta se pravila primenjuju na sve optuzenike koji su u pritvoru. Sto se tice cinjenice da vi ne priznajete Medjunarodni tribunal, mi smo to culi, i nema nikakve potrebe da se to ponavlja. Postoji li jos nesto sto zelite izneti?

PREDSEDNIK SLOBODAN MILOSEVIC:

Koliko sam ja shvatio, oni se bave tim pitanjem protivzakonitosti suda, nelegalnosti, dakle, to je pitanje nadleznosti. Svakom advokatu na ovom svetu je jasno da se pitanje nadleznosti moze pokrenuti pred svakom pravnom institucijom. Medjutim, vi niste pravna institucija, vi ste politicko sredstvo.

SUDIJA MEJ:

Gospodine Milosevicu, mi necemo sada slusati ove politicke argumente. Vi mozete da podnesete podnesak o nadleznosti, mi cemo taj podnesak i razmotriti. Mi cemo podnesak razmotriti.

U redu, rasprava je zavrsena. A nastavicemo u ponedeljak 29. oktobra.

Molimo ustanite.To join or help this struggle, visit:
http://www.sps.org.yu/ (official SPS website)
http://www.belgrade-forum.org/ (forum for the world of equals)
http://www.icdsm.org/ (the international committee to defend Slobodan Milosevic)

NSP Lista isprobava demokratiju u praksi