INTERVJU SRPSKOG PREMIJERA ATINSKOM LISTU

Đinđić: Izručenje Miloševića bilo neprijatno, ali nužno

Atina, 2. septembra (Tanjug - agencije)

Premijer Srbije Zoran Đinđić izjavio je u današnjem intervjuu za grčki dnevnik "Elefterotipija" da je izručenje Slobodana Miloševića Haškom sudu bila "neophodna, neprijatna akcija, ali je morala da se dogodi".

"Ta odluka jasno pokazuje suštinu moje politike: nisam to uradio zato što sam hteo, već zato što je to bilo neophodno", rekao je Đinđić.

On je potvrdio da je jugoslovenski predsednik Vojislav Koštunica bio upoznat sa prebacivanjem Miloševića u Hag, "ne sa načinom toga, nego sa tim da će to biti učinjeno", prenosi AFP. Đinđić je naveo da su njegovi odnosi sa predsednikom Koštunicom "dobri".

Srpski premijer je rekao da su njegovi prioriteti posle izručenja Miloševića da zemlja "dostigne nivo drugih evropskih zemalja". "Do 2004. godine podnećemo zahtev za članstvo, a 2010. možda ćemo biti pridruženi ili punopravni član Evropske unije (EU)", dodao je Đinđić.

Kada je u putanju Crna Gora i njena težnja ka nezavisnosti, "mi želimo da ona ostane pod istim krovom" sa Srbijom, izjavio je premijer Srbije. Ako Crnogorci to ne žele, imaćemo "baršunast razvod, kao u Čehoslovačkoj, a najesen 2002. ćemo održati nove izbore, zaključio je Zoran Đinđić.